VEKA România îşi propune să mai crească cu 20%

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii / 20 noiembrie 2012

VEKA România îşi propune să mai crească cu 20%

Cu o tradiţie de peste 40 de ani în domeniul producţiei profilelor pentru ferestre şi uşi termoizolante, VEKA a început ca un business de familie, având o evoluţie spectaculoasă.

Primii zece ani au reprezentat baza unei afaceri de succes, iar gama de produse s-a extinds treptat, în 1983 compania germană orientându-se spre export. Astfel, primele filiale au fost deschise în Spania şi SUA, acestea fiind urmate de cele din Franţa şi Marea Britanie.

În 1993, VEKA deschide cel mai performant institut de reciclare a ferestrelor din Europa, la Behringen, Germania, pe piaţa din Europa de Est intrând în 1999, ca prim furnizor de profile din PVC în Moscova. Un an mai târziu a fost înfiinţată VEKA România SRL.

În anul 2005, VEKA inaugurează centrul logistic de lângă Bucureşti - la Ciorogârla - o investitie de 1,5 milioane de euro. Despre modul în care a evoluat activitatea VEKA România ne-a vorbit, într-un interviu, Alexandru Oancea, director de marketing al companiei.

(Interviu cu Alexandru Oancea, directorul de marketing al companiei)

Reporter: Cum a evoluat activitatea VEKA România, în ultima vreme?

Alexandru Oancea: În 2011, VEKA România a înregistrat o majorare a vânzărilor cu peste 20% faţă de anul precedent. Evoluţia continuă şi în 2012, menţinându-ne trendul ascendent al afacerii, în ciuda stagnării pieţei. Dacă la începutul acestui an înregistram o creştere de 55% - cel mai mare procent de creştere de pe toate cele 55 de pieţe naţionale în care concernul german VEKA este prezent - perioa­ da concediilor şi fluctuaţiile de curs valutar au dus la diminuarea acestui procent spre finalul anului. Cu toate acestea, ne menţinem în evoluţia propusă şi suntem mulţumiţi de rezultatele pe 2012.

Reporter: Ce a determinat creşterea din prima parte a anului?

Alexandru Oancea: Creşterea înregistrată de VEKA pe piaţa locală s-a datorat consolidării relaţiilor existente cu partenerii noştri, cât şi majorării ponderii exportului de ferestre şi uşi realizat de producătorii de tâmplărie termoizolantă care utilizează sistemele de profile VEKA, toate acestea în contextul creşterii gradului de absorbţie a produselor de înaltă calitate în detrimentul soluţiilor economice, dar inferioare calitativ.

Dincolo de cifre, VEKA Româ­ nia îşi măreşte şi portofoliul de clienţi, în prezent colaborând cu peste 180 de parteneri ale căror exporturi sunt în continuă creştere.

Reporter: Pentru întreg anul 2012 intenţionaţi să vă menţineţi la o creştere de 20%?

Alexandru Oancea: La nivel local, pentru întreg anul 2012, ne-am propus un avans de 20% al business-ului, coroborat cu o creştere a cotei de piaţă. Aceste două obiective se bazează, în primul rând, pe consolidarea relaţiilor existente cu partenerii noştri şi pe majorarea gradului de absorbţie a produselor de înaltă calitate, în detrimentul soluţiilor economice, dar inferioare calitativ. An de an, înregistrăm majorări continue ale ponderii exportului de ferestre şi uşi realizate de producătorii de tâmplărie termoizolantă care utilizează sistemele de profile VEKA.

Mai mult, apreciem că introducerea la începutul anului a unui nou sistem de ferestre şi uşi va deveni un alt factor de creştere a afacerilor companiei pentru următoarea perioadă.

Reporter: În ce fel a fost compania afectată de criza economică?

Alexandru Oancea: Încă de la începutul perioadei de recesiune am analizat evoluţia pieţei în care activăm şi am venit cu soluţii optime, care să răspundă noilor orientări ale clienţilor finali. Dificultăţile economice au adus o schimbare în ceea ce priveşte obiceiurile de achiziţie. Dacă ne referim la tâmplărie, clienţii se orientează acum spre economisire pe termen mediu şi lung, mai degrabă decât pe termen scurt. Astfel, achiziţionarea de produse premium, durabile şi verzi, chiar dacă acestea au un preţ pe măsura performanţelor tehnice, reprezintă noua direcţie a clienţilor. Această reorientare a obiceiurilor de achiziţie a venit în beneficiul companiei noastre, toate sistemele de profile PVC de la VEKA fiind produse exclusiv în clasa A de calitate, putând conferi, astfel, beneficiarilor rezultate optime nu doar pe termen scurt, cât şi pe termen mediu şi lung. Sistemele de profile PVC de la VEKA des­ tinate producţiei de tâmplărie termoizolantă sunt 100% reciclabile, sistemele de ferestre şi uşi VEKA, exclusiv clasa A, având o durată de viaţă estimată la peste 50 de ani şi putând fi reciclate până la de zece ori.

Reporter: Ce produse noi aţi lansat în acest an?

Alexandru Oancea: La începutul anului 2012, VEKA România a lansat SOFTLINE 82, un nou sis­ tem de profile PVC creat pentru a oferi, în gama de echipare standard, coeficienţi de izolare ideali din prisma eficientizării energetice a locuinţelor deja existente sau a construcţiilor noi.

Reporter: Ce produse urmează să lansaţi?

Alexandru Oancea: Pentru 2013 ne propunem diversificarea gamei actuale de soluţii, prin lansarea unor noi repere în cadrul familiilor principale de sisteme VEKA. De exemplu, avem în vedere dezvoltarea familiei SOFTLINE 82 prin implementarea unor noi repere aferente sau adaptarea sistemului VEKASLIDE la noua tipologie de repere constructive.

Reporter: Care sunt produsele care se vând cel mai bine?

Alexandru Oancea: Atât pe piaţa din România, cât şi pe cea germană, cele mai vândute produse rămân şi anul acesta sistemele pentacamerale. În acelaşi timp, o pondere importantă în paleta noastră de produse şi, invariabil, o bună parte din vânzări vin din direcţia sis­ temelor performante, cu minim şase camere de izolare, sau a sistemelor ce pot fi folosite şi în cadrul construcţiilor de tip pasiv.

Reporter: Ce cotă de piaţă aveţi?

Alexandru Oancea: VEKA România are o cotă de piaţă estimată la 14-15%, fiind lider pe segmentul de produse premium. Apreciem că o mare parte a sistemelor VEKA comercializate în România ajung să plece sub formă de ferestre sau uşi pe alte pieţe europene, cum ar fi Italia, Belgia, Franţa şi Germania.

Reporter: Câţi angajaţi activează în companie?

Alexandru Oancea: Înfiinţată în anul 2000, VEKA România este deţinută în totalitate de VEKA AG Germania şi are peste 30 de angajaţi.

Reporter: Ce proiecte de inves­ tiţii aveţi?

Alexandru Oancea: La VEKA România ne implicăm în mod constant în activităţi de training pentru parteneri, în vederea înţelegerii importanţei produselor noastre pe piaţa locală şi, mai mult decât atât, pentru a fi siguri că standardele nostre nemţeşti se reflectă şi în calitatea tâmplăriei româneşti. De asemenea, depunem eforturi considerabile în acţiuni de informare a pieţei cu privire la beneficiile oferite de sistemele de profile din clasa A şi în proiecte de informare continuă a clienţilor finali despre avantajele produselor durabile de tâmplărie termoizolantă.

Întrucât componenta logistică este foarte importantă pentru VEKA, compania a investit puternic într-un sistem unic de transport şi logistică, unic în branşă. Acest sistem vine în sprijinul producătorilor de tâmplărie parteneri, conferind siguranţă şi predictibilitate în aprovizionarea cu material.

Reporter: Care este valoarea vânzărilor la nivel de grup?

Alexandru Oancea: În peste 40 de ani, VEKA s-a dezvoltat dintr-o companie mică înfiinţată în Germania într-un producător activ la nivel mondial, numărând astăzi mai mult de 3.700 de angajaţi. Prezent pe 6 continente, grupul VEKA îşi des­ făşoară activitatea în 55 de pieţe naţionale, având 29 de locaţii la nivel mondial şi operând 16 locaţii de producţie. VEKA a devenit, în 2011, lider mondial pe piaţa sistemelor de profile PVC pentru uşi, ferestre şi obloane, înregistrând vânzări de peste 700 de milioane de euro, în întreaga lume.

Reporter: Cum caracterizaţi piaţa pe care activaţi?

Alexandru Oancea: Piaţa de tâmplărie PVC din România a cunoscut apogeul în 2007-2008, pentru ca în anii următori să cunoască o scădere pe toate planurile: în 2009, piaţa a scăzut cu 50%, în 2010 - cu 30%, în 2011 - cu 10-15%, în acest an fiind şanse de stabilizare.

Efectul pe care l-a avut criza economică asupra sectorului de tâmplărie PVC a fost acela de "cernere" a pieţei. Recesiunea a determinat o divizare a companiilor, astfel încât cele cu oferte puternice şi cu produse înalte calitativ vor câştiga cotă de piaţă în defavoarea companiilor cu produse de calitate slabă.

La momentul actual, piaţa de profil este estimată la 300 de milioane de euro, în stagnare faţă de 2011, iar piaţa de profile PVC este estimată la aproximativ 100 milioane de euro.

Pe plan local, continuă să existe tendinţa conform căreia piaţa este guvernată de preţ. Totuşi, alegerea celui mai mic preţ nu mai reprezintă un criteriu de achiziţie, beneficiarii orientându-se spre siguranţă şi durabilitate, în detrimentul produselor de o calitate inferioară şi ieftine.

Pe plan european, România mai are mult de recuperat în ceea ce priveşte folosirea sistemelor de ferestre cu tâmplărie PVC. Cu toate acestea, piaţa din România se situează în faţa vecinilor noştri din sud-estul Europei, nu doar datorită potenţialului de cumpărare ceva mai ridicat, ci şi numărului de locuitori, a suprafeţei ţării sau a ansamblurilor rezidenţiale.

Reporter: Cum vedeţi această piaţă în viitor?

Alexandru Oancea: Pentru 2013, estimăm o apreciere cu 8-10% a pieţei româneşti de tâmplărie termoizolantă. Această creştere depinde, însă, de circumstanţele economice naţionale şi de reluarea investiţiilor.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb