Societatea "Vel Pitar" a realizat, pe parcursul primului semestru al anului în curs, o cifră de afaceri de 1.083 miliarde de lei, de două ori mai mare comparativ cu cea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut. George Frîncu, directorul general al "Vel Pitar", ne-a declarat că majorarea semnificativă a încasărilor a fost generată de creşterea volumului fizic al producţiei, de majorarea preţurilor la produsele fabricate, precum şi de fuziunea grupului "Vel Pitar" cu "Gorjpan" Tîrgu Jiu şi "Pangran" Iaşi. Domnia sa a ţinut să precizeze că, din cauza secetei de anul trecut, preţul la produsele de panificaţie a înregistrat o creştere semnificativă. În prezent, un kilogram de pîine costă 15.500 de lei, în timp ce, în urmă cu un an, preţul era în jur de 11.000 de lei.
Veniturile totale ale grupului, aferente perioadei ianuarie-iunie 2004, se ridică la 1.210 miliarde de lei, cu 86,6% mai mari decît nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. În acelaşi timp, cheltuielile totale au crescut cu 88%, la 1.159 miliarde de lei. "Vel Pitar" a înregistrat, la finele lunii iunie 2004, un profit brut de 51,6 miliarde de lei, cu 59% mai mare decît profitul aferent primului semestru al anului trecut.
George Frîncu ne-a declarat că, pentru viitor, acţionarii "Vel Pitar" doresc consolidarea grupului, prin fuziunea cu societăţile "Postăvarul" Braşov, "Panem" Giurgiu şi "Libertatea" Bucureşti, fapt ce va conduce, implicit, la majorarea capitalului social. Societatea derulează un amplu proces investiţional, de la începutul anului fiind achiziţionate mijloace de transport moderne, care asigură condiţii optime de igienă, precum şi o linie automată de pîine tip toast, inclusiv feliere şi ambalare. Totodată, au fost continuate modernizarea şi renovarea spaţiilor de producţie, depozitare, vestiare, magazine proprii, au fost introduse sisteme de urmărire a siguranţei alimentului. George Frîncu a precizat că valoarea investiţiilor aferente primului semestru din 2004 se ridică la aproximativ două milioane de dolari. În urma investiţiilor realizate, "Vel Pitar" a obţinut, luna aceasta, certificatul HACCP eliberat de SRAC pentru trei dintre sucursalele sale.
"Vel Pitar" are relaţii contractuale tradiţionale atît cu furnizori de materii prime - "Cargill", "Nidera", "Puratos", "Zeelandia", "Esarom", "Comcereal", cît şi un număr foarte mare de clienţi. Societatea asigură pîinea pentru aproximativ 1,2 milioane de români.
"Din păcate, în industria de panificaţie, «Vel Pitar» se confruntă, în continuare, cu un nivel ridicat al evaziunii fiscale pe tot lanţul: grîu, făină, pîine, magazin, precum şi cu munca la negru", afirmă George Frîncu, directorul general al "Vel Pitar", subliniind că toate acestea distorsionează piaţa şi reduc profitabilitatea, implicit dezvoltarea companiilor mari.
Un element negativ este şi menţinerea cotei TVA la 19%, ceea ce implică, alături de impozitarea salariilor, o fiscalitate foarte ridicată la un produs atît de sensibil cum este pîinea.