Veniturile grupului au scăzut cu 12,5% faţă de anul precedent, atingând valoarea de aprox. 7,1 miliarde de euro. Volumele de mărfuri transportate au scăzut cu 4,6% la 77,4 milioane de expedieri, în timp ce tonajul a scăzut cu 6,5% la aproximativ 40 de milioane de tone cub, conform unui comunicat remis redacţiei .
"Pe fondul unei economii globale în declin şi al unui mediu de piaţă dificil, lanţurile de aprovizionare au fost mult mai puţin tensionate în 2023, ceea ce ne-a permis să ne concentrăm pe îmbunătăţirea productivităţii, a utilizării capacităţilor şi a calităţii. În acelaşi timp, am făcut investiţii considerabile în extinderea reţelelor noastre", a declarat Burkhard Eling, CEO al Dachser, se arată în comunicat.
În 2023, cifra de afaceri a fost cu 25% mai mare decât în 2019, înainte de criză. La vremea aceea, Dachser a raportat o cifră de afaceri de aproximativ 5,7 miliarde de euro. În 2023 compania a făcut achiziţii strategice şi a stabilit noi parteneriate în Olanda (Muller Fresh Food Logistics), Australia şi Noua Zeelandă (ACA International), Japonia (50% joint venture Dachser Japan), Italia (80% joint venture Dachser - Fercam Italia), Africa de Sud (preluarea 100% a acţiunilor Dachser Africa de Sud), şi Suedia (Frigoscandia). Dintre acestea, doar achiziţiile din Olanda şi Oceania din prima jumătate a anului figurează în veniturile pe 2023, se precizează în comunicat.
"În 2023, am avut în mod deliberat o abordare anticiclică şi cumpătată în ceea ce priveşte investiţiile: ne-am completat reţeaua europeană de grupaj din Italia cu a treia cea mai mare achiziţie din istoria companiei noastre. Am exploatat pieţe cheie de logistică alimentară din Benelux şi din ţările nordice. În plus, acum avem propriile noastre locaţii pe marile pieţe din Japonia şi Australia", a spus Burkhard Eling, conform comunicatului.
Având în vedere previziunile economice conservatoare, Dachser se aşteaptă în continuare la volume scăzute şi la o creştere uşoară a veniturilor în 2024. "În urmărirea obiectivului nostru de a deveni cel mai integrat furnizor de servicii logistice din lume, continuăm să investim în extinderea şi îmbunătăţirea reţelelor noastre, în digitalizare, în acţiuni climatice şi, bineînţeles, în angajaţii noştri", spune Eling. În 2023, Dachser a investit peste 244 de milioane de euro; compania intenţionează să crească această cifră la peste 500 de milioane de euro în 2024, potrivit comunicatului.
Domeniul de activitate Logistică rutieră al Dachser - care cuprinde transportul şi depozitarea bunurilor industriale şi de consum (Logistică europeană) şi a produselor alimentare (Logistică alimentară) - şi-a mărit veniturile cu 1,8%, până la 5,8 miliarde de euro în 2023. Prin contrast, numărul de expedieri a scăzut cu 4,7%, iar tonajul transportat cu 6,5%, se menţionează în comunicat.
Linia de afaceri Logistică europeană a generat venituri de 4,4 miliarde de euro, aproximativ la acelaşi nivel cu anul record 2022. Afacerile au fost bune în toate unităţile de afaceri europene, Iberia fiind pe primul loc, cu o creştere a veniturilor de peste 2 procente. Numărul de transporturi şi tonajul au scăzut în general din cauza economiei slabe a Germaniei, care a avut, de asemenea, un impact negativ asupra ţărilor apropiate din regiunea Europei Centrale şi de Nord, se arată în comunicat.
Linia de afaceri Logistică alimentară a avut, de asemenea, un an financiar de succes în 2023, înregistrând o creştere de 9,7% a veniturilor, până la 1,4 miliarde de euro. Acest salt al veniturilor a provenit din evoluţia pozitivă a afacerilor în sucursalele din Germania, dar şi pe fondul achiziţionării Muller Fresh Food Logistics în Olanda şi al cumpărării acţiunilor rămase la Dachser Ungaria. În total, Dachser Logistică alimentară a efectuat 10,9 milioane de transporturi, cu puţin mai mult decât în anul precedent, în timp ce tonajul a scăzut cu 3,8%, se precizează în comunicat.
În domeniul de activitate Logistică aeriană şi maritimă, combinaţia dintre o cerere scăzută şi o capacitate mult mai mare de transport aerian şi maritim a avut un efect profund. Scăderea drastică a tarifelor de transport de marfă a fost responsabilă pentru o scădere a veniturilor cu 46,3% - comparativ cu anul 2022 - până la 1,3 miliarde de euro. Numărul de transporturi a crescut cu 2,4%, în timp ce tonajul a scăzut cu 7,9%, conform comunicatului.
Logistica contractelor - o combinaţie de servicii de transport, servicii de depozitare şi servicii cu valoare adăugată specifice clienţilor - a trecut, de asemenea, print-un proces de expansiune la scară largă în 2023. Dachser a investit în capacităţi suplimentare în cursul anului şi a crescut numărul de spaţii pentru paleţi la puţin sub 400.000. Dachser oferă acum un total de peste 3 milioane de spaţii pentru paleţi în 164 de depozite de pe cinci continente, potrivit sursei precizate.
Privind spre viitor, Eling a anunţat că Dachser se va concentra şi mai mult pe integrarea domeniilor de activitate Logistică rutieră şi Transport aerian şi maritim. "În anii următori, un impuls semnificativ de creştere va veni de pe pieţele din afara Europei. Pentru a continua să ne deservim clienţii din întreaga lume cu servicii de încredere şi înaltă calitate, legăm şi mai strâns procesele şi sistemele celor două domenii de activitate, pentru a dezvolta o soluţie integrată de grupaj global, door-to-door, pe care o numim «Global Groupage»", se menţionează în comunicat.