• Profitul companiei s-a dublat, iar vânzările s-au majorat cu aproape 50%
Casa de modă italiană "Prada" SpA şi-a majorat de peste două ori profitul în primul trimestru fiscal, în condiţiile în care criza economică nu a reuşit să afecteze cererea de articole de lux. Câştigul a ajuns la 121,7 milioane de euro (152 milioane de dolari) în trimestrul încheiat în 30 aprilie, de la 57,7 milioane de euro în acelaşi interval din 2011.
Profitul înainte de interese minoritare, taxe, deprecieri şi amortizări a sporit cu 77%, la 200,1 milioane de euro.
Vânzările companiei au crescut cu 48% în perioada de raportare, la 686,7 milioane de euro. Livrările "Prada" s-au majorat în toate regiunile. În America, acestea au crescut cu 34%, iar în China şi Italia - cu câte 54%. În Europa, avansul a fost de 57%, iar în Asia-Pacific, de 47%. Produsele cu cele mai bune vânzări au fost articolele de piele.
"Suntem extrem de încântaţi de aceste rezultate, mai ales că le-am obţinut într-un mediu internaţional incert şi foarte imprevizibil", a declarat directorul executiv al "Prada", Patrizio Bertelli, adăugând: "Suntem încrezători, în continuare, în privinţa capacităţii noastre de realizare a obiectivelor. Vom monitoriza situaţia economică din ţările în care operăm".
"Prada" plănuieşte să deschidă 100 de magazine în 2012 şi 80 în fiecare din următorii doi ani, pe pieţe precum Brazilia, China şi statele din Golful Persic. La finele lunii aprilie, compania avea 395 de magazine pe care le operează direct şi 25 de francize.