Modelul Sandero produs de Dacia, în varianta pe GPL, a înregistrat un succes important în Franţa de la lansarea sa anul trecut, iar la finalul lunii noiembrie vânzările depăşiseră 14.000 de unităţi, respectiv 35% din totalul de autovehicule Sandero vândute, informează NewsIn.
Piaţa maşinilor pe gaz de petrol lichefiat (GPL), aflată în impas în ultimii zece ani în Franţa, ar putea fi revitalizată de noile maşini de mici dimensiuni.
Înmatriculările noi au depăşit 24.000 de unităţi anul trecut, din totalul de 2,2 milioane maşini, un prag care nu mai fusese atins în ultimii zece ani. Rezultatul este surprinzător mai ales din cauza factorilor ce limitează sectorul GPL, deoarece constructorii nu dau prea des informaţii despre ofertele pe care le au în acest domeniu.
Nici din punct de vedere financiar, alegerea unui model pe GPL nu este foarte avantajoasă în Franţa, deoarece costul scăzut al carburantului este contrabalansat de consumul mai mare cu 20% decât în cazul benzinei. Totodată, în Franţa mai puţin de o benzinărie din şase este echipată cu GPL.
În pofida acestor riscuri, versiunea GPL a Sandero şi-a găsit mulţi cumpărători, mai ales între cei cu buget limitat. Versiunea pe GPL a fost comercializată la un preţ doar puţin mai mare decât cel al versiunii pe benzină şi a beneficiat de o primă ecologică de 2.000 euro, astfel că preţul unui Sandero a început de la 7.000 euro. La modelele mai mari, precum Logan, oferta pe GPL nu a suscitat acelaşi interes.
În 2010 ar putea fi vândute între 50.000 şi 60.000 de maşini pe GPL, însă nu ar reprezenta decât 2-3% din totalul pieţei auto din Franţa, mult sub nivelul de 10% înregistrat în Italia sau alte ţări.
Totuşi, din 2012, odată cu lansarea de maşini electrice la preţ competitiv, mai ales de către Renault-Nissan, acestea ar urma să facă o concurenţă neloială acestui segment, deoarece prima ecologică ar urma să fie de 5.000 euro pentru maşinile electrice.