"InBev" NV, producătorul belgian al mărcilor de bere Rolling Rock şi Stella Artois, raportează o creştere de 6,3% a volumului vînzărilor sale în cel de-al doilea trimestru al anului în curs, datorită sporirii vînzărilor în America Latină, situaţie care compensează scăderea consumului pe pieţele din SUA şi Europa. Astfel, pe piaţa din Europa de Vest, vînzările "InBev" au scăzut cu 2,9%, iar în America de Nord cu 0,7%. Vîn-zările "InBev" au sporit cu 14% în trimestrul al doilea, în America Centrală şi de Sud, ca o consecinţă a faptului că, în 2004, "InBev" a achiziţonat "Cia. de Bebidas das Americas", cel mai mare producător de bere din America Latină, în schimbul sumei de 11,2 miliarde de dolari. Societatea urmărea, la momentul respectiv, să-şi consolideze prezenţa pe piaţa asiatică. Începînd cu această lună, compania a introdus marca Stella Artois pe piaţa din Brazilia. Berea premium reprezintă, acum, circa 5,6% din vînzările de pe piaţa Braziliei (ca volum), comparativ cu o proporţie de 2,5% în 2000.
Vînzările "InBev" cresc în baza cererii din America Latină
Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Internaţional / 15 iulie 2005