Cheltuielile de consum ale britanicilor au accelerat luna trecută, însă încrederea întreprinzătorilor locali a continuat să fie slabă, potrivit unor sondaje publicate ieri, care arată un tablou mixt al economiei după ce Marea Britanie a decis, în iunie, să părăsească Uniunea Europeană.
O analiză Visa UK, care se bazează pe datele prvind utilizarea de carduri de credit şi debit Visa, arată că, în iulie, cheltuielile consumatorilor britanici au crescut cu 1,6%, în ritm anual, după un avans de 0,9% în iunie. Creşterea este cea mai mare din ultimele trei luni.
Ajustate sezonier, aceste cheltuieli s-au majorat cu 1,1% în iulie, avansul fiind cel mai important din ianuarie până acum.
Un al doilea sondaj, publicat de compania de consultanţă BDO, arată că optimismul celor care preconizează o creştere în următoarele şase luni a scăzut la cel mai redus nivel din ultimii trei ani. Conform analizei, indicele care măsoară optimismul întreprinzătorilor britanici a ajuns la 97,9 puncte în iulie, de la 98,9 în iunie. Totuşi, nivelul este de peste 95, prag care denotă scăderea domeniului analizat.