Conglomeratul media francez Vivendi SA poartă discuţii pentru vânzarea unei participaţii de 10% din Universal Music Group (UMG), din SUA, către compania chineză de tehnologie Tencent Holdings Ltd., încercând astfel să-şi extindă prezenţa în Asia, conform Reuters.
UMG este cea mai mare casă de muzică din lume, printre artiştii săi numărându-se Lady Gaga, Taylor Swift, Drake şi Kendrick Lamar.
Compania franceză a informat, ieri, că o afacere cu Tencent va da UMG o evaluare preliminară de 30 de miliarde de euro (33,6 miliarde de dolari), iar Tencent are opţiunea să cumpere o cotă adiţională de 10% din UMG.
Băncile de investiţii au estimat afacerea la 17- 44 miliarde de euro.
Dacă tranzacţia va avea loc, Tencent va extinde prezenţa UMG pe piaţa Chinei, unde compania tehnologică deţine Tencent Music Entertainment.
Luna trecută, directorul executiv al Vivendi, Arnaud de Puyfontaine, declara că banii obţinuţi din vânzarea unei participaţii de până la 50% din UMG vor avea ca destinaţie diverse achiziţii şi răs-cumpărările de acţiuni.
Vivendi a informat ieri: "Împreună cu Tencent, Vivendi speră să îmbunătăţească promovarea artiştilor UMG, cu care am creat cel mai mare catalog de înregistrări şi cântece din toate timpurile, precum şi să identifice, respectiv să promoveze noi talente pe noi pieţe".
Vivendi a anunţat în premieră, în urmă cu un an, că vrea să vândă o parte din UMG.