Telekom România continuă procesul de digitalizare, inclusiv prin implementarea unui mod de lucru "agil", cu accent pe furnizarea de servicii de calitate clienţilor, a afirmat, ieri, Vladan Pekovic, directorul general al Telekom România, în cadrul unui eveniment organizat de companie.
Acesta a precizat: "Continuăm să digitalizăm Telekom România şi ce modalitate mai bună de a face acest lucru decât prin implementarea unui mod de lucru «agil», cu accent pe furnizarea excelenţei clienţilor, la nivel de companie... Am încorporat dimensiunile flexibilităţii timpului şi locului şi lucrăm diferit, îmbunătăţindu-ne performanţa şi rezultatele. Munca «agilă» se poate compara cu munca inteligentă, care foloseşte beneficiile obţinute din evoluţia constantă a tehnologiei: capacităţi îmbunătăţite de mobil, wireless, investiţii în fibră, lăţime de bandă, capacitatea serverului, capacitatea dispozitivelor, cloud computing şi comunicaţii unificate. Exact ceea ce facem la Telekom România. Practic producem şi consumăm din produsele noastre. În zilele noastre, oamenii pot lucra de la distanţă datorită noii lumi digitale, care a crescut numărul de oameni ce lucrează în cloud sau în lumea virtuală. Sunt convins că lucrul în acest mod va continua să ne aducă nu numai rezultate bune ca şi companie, ci şi o creştere mai rapidă la nivel individual pentru fiecare coleg. Pe măsură ce simplificăm şi optimizăm procesele şi fluxurile noastre de lucru, vom îndeplini mai rapid obiectivele strategice ale companiei noastre".
La rândul său, Gabriel Trăistaru, reprezentant al diviziei digitalizare din Telekom România, a afirmat că această divizie a luat naştere acum trei ani.
"Şi atunci, dintr-odată, a trebuit să transformăm modul de lucru într-unul «agil». Foarte mulţi colegi de-ai mei ştiu foarte bine şi îşi aduc aminte că a trebuit să se reinventeze, să îşi transforme modul de lucru. Nu trebuia să experimentăm, trebuia pur şi simplu să lucrăm «agil», să învăţăm lucrând, din mers, şi bineînţeles la final de an trebuia să livrăm şi nişte rezultate de business care păreau un pic imposibile. Experienţa noastră ne-a făcut astăzi, după 3 ani, să ne gândim şi cumva să ne dăm seama că despre agilitate nu se prea discută în spaţiul public. Ştiu companii din diverse sectoare, bancar, sectorul energetic, care vor să implementeze, încearcă să implementeze acest mod de lucru «agil», sau au reuşit să o facă. Aşadar, cumva experienţă există, dar nu multă lume vorbeşte despre asta", a spus Trăistaru.
De menţionat că modul de lucru "agil" are un manisfest care urmăreşte 12 principii, cel mai important fiind prioritatea faţă de satisfacţia clientului şi livrarea rapidă şi continuă de software valoros.
Telekom se aşteaptă ca una din tehnologiile viitorului, 5G, să devină relevantă din punct de vedere comercial abia din anii 2025-2026, după cum a afirmat recent Andreas Elsner, directorul executiv comercial al Telekom România. Acesta consideră că tehnologia va fi cu siguranţă necesară pe viitor, însă în momentul de faţă nu apare ca cerinţă în cercetările de piaţă pe care le realizează compania la nivelul abonaţilor şi consumatorilor.
Telekom România a înregistrat în 2020 o creştere de 6,3% a numărului de contracte de telefonie mobilă cu abonament (postpaid) faţă de 2019, ajungând la un total de 1,65 milioane de contracte. Amintim că grecii de la OTE (Hellenic Telecommunications Organization) au semnat anul trecut cu Orange un acord prin care aceasta din urmă urmează să cumpere pachetul majoritar de 54% din Telekom. Restul de 46% din Telekom este deţinut de statul român. Orange ar trebui să plătească pentru pachetul majoritar din Telekom circa 268 de milioane de euro, valoarea putând fi supusă unor ajustări la încheierea tranzacţiei care este estimată undeva în 2022.
Telekom Romania este prezentă pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom şi Cosmote România.