Subsidiara din Olanda a grupului britanic "Vodafone" şi-a vândut operaţiunile de telefonie fixă, cu aproximativ 150.000 de clienţi, către "T-Mobile", divizia locală a "Deutsche Telekom", valoarea tranzacţiei nefiind dată publicităţii, transmite Reuters.
Grupul "Vodafone" este al doilea mare operator de telefonie mobilă din lume, potrivit Agerpres.
Vânzarea operaţiunilor a fost realizată deoarece firma britanică vrea să obţină aprobarea autorităţilor de reglementare din UE pentru fuziunea dintre operaţiunile olandeze ale "Vodafone" cu cele ale subsidiarei operatorului de cablu "Liberty Global" din Olanda, "Ziggo".
Cele două companii au acceptat în februarie să-şi combine operaţiunile din Olanda pentru a concura mai bine cu liderul de piaţă KPN, fosta companie de telecomunicaţii a statului olandez.
"Vodafone" şi "Liberty Global" vor crea o societate mixtă care va oferi clienţilor olandezi un pachet mai competitiv, de televiziune, Internet şi telefonie mobilă.
"Vodafone" va plăti un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) în numerar firmei conduse de John Malone pentru egalizarea participaţiilor lor în societatea mixtă, care va fi a doua mare companie de telefonie mobilă din Olanda.
Tranzacţia este pozitivă pentru ambele companii, dar cel mai mult va avea de câştigat "Liberty", susţin analiştii de la "Citi Bank". "Liberty Global" deţine "Ziggo", cel mai mare operator de cablu din Olanda, în timp ce "Vodafone" este pe locul doi pe piaţa telefoniei mobile.
În septembrie 2015, "Vodafone" anunţa că a încheiat discuţiile cu "Liberty Global" referitoare la posibilitatea unui schimb de active.
"Vodafone" şi "Liberty Global" nu au precizat ce active ar fi putut fi schimbate, dar analiştii susţin că operatorul de telefonie ar putea fi interesat de subsidiara "Liberty" din Marea Britanie, "Virgin Media", în timp ce principala atracţie pentru "Liberty" ar fi compania de cablu "Vodafone" din Germania.
O serie de acţionari importanţi ai "Vodafone" s-au declarat deschişi la ideea unei fuziuni cu "Liberty", cel mai mare operator european de cablu, în condiţiile în care piaţa de telecomunicaţii se îndreaptă spre o integrare a furnizorilor de servicii mobile cu cei de servicii broadband.
Cu 446 de milioane de clienţi la serviciile de telefonie mobile în întreaga lume, "Vodafone" a pierdut teren în faţa rivalilor, care au reacţionat mai rapid la tendinţa consumatorilor de a prefera ofertele "quad-play", Internet în bandă largă, televiziune, telefonie fixă şi mobilă într-un singur pachet.
Ca să recupereze o parte din decalaj, "Vodafone" a preluat în ultima perioadă mai mulţi operatori de cablu în Spania, Germania şi Marea Britanie.