Grupul auto german Volkswagen a anunţat, vineri, că a decis să suplimenteze cu 2,5 miliarde de euro provizioanele necesare pentru a face faţă consecinţelor scandalului manipulării emisiilor poluante, scandal care a costat deja compania aproximativ 20 de miliarde de euro, informează Reuters, conform Agerpres.
"Creşterea este motivată de majorarea provizioanelor legate de programul de răscumpărare/reparare pentru vehiculele echipate cu motoare 2.0l TDI, care face parte din înţelegerile încheiate în America de Nord, şi care s-a dovedit a fi mai complex din punct de vedere tehnic şi mai îndelungat", a informat compania într-un comunicat.
Volkswagen a rechemat la service 11 milioane de vehicule, dintre care 8,5 milioane în Europa, după ce în urmă cu doi ani a recunoscut că a utilizat un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. În urma unui acord convenit cu autorităţile, Volkswagen a acceptat să plătească până la 25 de miliarde de dolari în SUA pentru a acoperi solicitările venite de la deţinătorii de automobile, autorităţi de protecţie a mediului, entităţi publice şi dealeri şi de asemenea s-a oferit să răscumpere aproximativ 500.000 de vehicule vândute în SUA.
Volkswagen a precizat că provizioanele suplimentare urmează să fie incluse în rezultatele sale operaţionale pe trimestrul al treilea, care urmează să fie publicate în data de 27 octombrie.
La rândul său, constructorul de automobile sportive Porsche SE, care deţine o participaţie de 30,8% la Volkswagen, a avertizat că noile provizioane ale VW îi vor afecta şi rezultatele sale, dar cu toate acestea îşi menţine estimările potrivit cărora în anul 2017 va realiza un profit după taxe cuprins între 2,1 şi 3,1 miliarde de euro.
În Europa, la începutul acestei luni Autorităţile pentru protecţia consumatorilor din Uniunea Europeană şi Comisia Europeană au transmis o scrisoare comună grupului Volkswagen, în care îi solicită să repare, până la finele anului, toate autovehiculele afectate de scandalul Dieselgate, o dovadă a nemulţumirii autorităţilor faţă de răspunsul producătorului german la scandalul emisiilor.