Constructorul auto german "Volkswagen" AG, cel mai mare din Europa, a raportat, pentru primul trimestru din 2006, un profit inferior aşteptărilor, din cauza costurilor generate de eliminarea a mii de locuri de muncă. Profitul net al companiei a crescut, totuşi, la 327 milioane de euro (410 milioane de dolari) sau 83 de cenţi/acţiune, de cinci ori mai mult faţă de primele trei luni din 2005, cînd acest indicator atingea doar 64 milioane de euro sau 15 cenţi/acţiune. Analiştii estimau un cîştig net de 394 milioane de euro. Vînzările producătorului auto au crescut cu 21%, la 25,3 miliarde de euro. Profitul operaţional a sporit cu 55%, la 726 milioane de euro.
Directorul executiv al "Volkswagen", Bernd Pischetsrieder, a lansat 20 de modele noi anul trecut, inclusiv o nouă versiune a autoturismelor Passat sedan şi Audi A4. Acesta a început să ofere salariaţilor pachete compensatorii pentru pensionarea anticipată, respectiv plecarea voluntară din companie, urmărind eliminarea a 20.000 de posturi. Costurile de reorganizare sînt acoperite, în principal, prin sumele obţinute din vînzarea unor divizii "Volkswagen".
Imediat după anunţul privind rezultatele financiare, acţiunile companiei germane au pierdut peste trei euro/titlu ori 4,8%, aceasta fiind cea mai mare scădere consemnată după luna mai 2003.