Compania auto germană "Volkswagen" AG (VW) a ajuns la un acord cu sindicatele pentru desfiinţarea a 30.000 de locuri de muncă la nivel global (aproape 5% din total), până în 2021, ca parte a planului de majorare a profitabilităţii şi de concentrare pe vehiculele electrice şi autonome.
Astfel, compania va realiza economii de 3,7 miliarde de euro.
După luni întregi de negocieri, sindicaliştii şi managementul VW s-au înţeles asupra unui pachet care să echilibreze reducerea costurilor cu invesiţiile în condiţiile în care industria auto se îndepărtează de vehiculele tradiţionale.
"Acesta este un mare pas către viitor, poate cel mai mare din istoria companiei", a declarat directorul brandului VW, Herbert Diess, adăugând: "Toţi producătorii trebuie să se reconstruiască din cauza schimbărilor iminente din industrie".
Portofoliul grupului "Volkswagen" este format din 12 mărci, printre care VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Compania încearcă să diminueze cheltuielile celei mai mari divizii ale sale din Germania, unde costurile cu forţa de muncă sunt ridicate, din cauză că are nevoie de miliarde de euro pentru plata amenzilor legate de scandalul emisiilor.
Liderii de sindicat au acceptat concedierile în schimbul angajamentului conducerii de a crea noi locuri de muncă şi de a investi în vehicule electrice, în special la fabricile din Germania. În timp ce efectuează concedieri, brandul VW va crea 9.000 de noi locuri de muncă prin investiţii în noi tehnologii.
Potrivit Reuters, un SUV electric va fi construit la fabrica din Wolfsburg şi un vehicul electric mai mic - I.D. - va fi produs în oraşul german Zwickau. Motoare electrice vor fi realizate în Kassel, iar VW va începe producerea de baterii pentru vehicule electrice la Salzgitter.
"Volkswagen" a pus deoparte 17,8 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor legate de scandalul emisiilor pe plan global.