Constructorul auto german Volkswagen riscă să primească o amendă care, teoretic, ar putea ajunge la 19,7 miliarde de euro, în cadrul procedurii judiciare demarate în Franţa pentru manipularea emisiilor poluante, însă cel mai probabil valoarea amenzii va fi de ordinul a 2,5 miliarde de euro, dacă va fi stabilită în proporţie cu avantajele de care a beneficiat compania germană de pe urma fraudei, potrivit unui articol ce urmează a fi publicat miercuri în cotidianul "Le Monde", informează Agerpres.
Publicaţia menţionată, care citează un raport al Direcţiei generale pentru concurenţă, consum şi combaterea fraudelor (DGCCRF), subliniază că suma de 19,73 miliarde de euro corespunde cu 10% din cifra medie de afaceri pe care Volkswagen a realizat-o în anii 2012, 2013 şi 2014.
În raportul DGCCRF, citat de "Le Monde", se precizează că în Franţa scandalul Dieselgate vizează 946.087 vehicule diesel echipate cu motor de tip EA 189, care ar fi adus grupului Volkswagen o cifră de afaceri frauduloasă de 22,78 miliarde de euro. În plus, DGCCRF a mai descoperit că Volkswagen a realizat economii frauduloase de 1,52 miliarde de euro pe an în perioada 2012-2014 de pe urma dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, bani pe care constructorul german ar fi trebuit să îi investească pentru a respecta normele de poluare, conform publicaţiilor internaţionale.
Aceste cifre ar putea fi utilizate de tribunal atunci când va stabili amenzile impuse Volkswagen, în situaţia în care compania germană va fi condamnată pentru fraudă în conformitate cu acuzaţiile aduse de procuratura franceză, mai precizează Agerpres, menţionând că Volkswagen se confruntă deja cu costuri de până la 25 de miliarde de dolari în SUA ca urmare a scandalului Dieselgate.
Volkswagen face obiectul unei anchete judiciare în Franţa începând din luna octombrie 2015, la câteva săptămâni după izbucnirea unui scandal provocat de descoperirea faptului că motoarele TDI erau echipate cu un software care falsifica valoarea emisiilor poluante. Între timp, justiţia franceză a demarat anchete similare în rândul constructorilor auto Renault, Fiat Chrysler şi PSA, după un raport al DGCCRF care arată depăşiri, mai mult sau mai puţin semnificative, ale emisiilor poluante ale vehiculelor diesel în condiţii normale de drum, comparativ cu nivelul măsurat în timpul testelor.