"Volkswagen" AG, cel mai mare producător auto din Europa, şi-a majorat vânzările cu 5,7% în luna iune, datorită cererii din China şi SUA.
Compania germană a livrat 644.600 de maşini şi SUV-uri în iunie 2010, faţă de 609.900 unităţi în aceeaşi lună din 2009. În primele şase luni din anul curent, vânzările "Volkswagen" au sporit cu 16%, la 3,58 milioane de unităţi.
Vânzările "Volkswagen" au crescut cu 46% în China, în primul semestru din acest an, la 950.200 de unităţi. China, unde "Volkswagen" investeşte 6 miliarde de euro (7,8 miliarde de dolari), este o piaţă foarte importantă pentru atingerea, până în 2018, a ţintei companiei de depăşire a liderului mondial al vânzărilor auto: rivalul nipon "Toyota Motor" Corp. Luna aceasta, "Volkswagen" a anunţat că va ridica a 11-a sa fabrică din China, ca parte a planului de dublare a capacităţii de producţie de pe această piaţă în decurs de patru ani, la 3 milioane de vehicule.
În Statele Unite, livrările companiei au sporit cu 29% în intervalul ianuarie-iunie, însumând 175.300 de unităţi. În Europa, livrările producătorului de autoturisme au crescut cu 4,7%, la 1,74 milioane de vehicule. Însă, pe piaţa germană, vânzările acestuia au scăzut cu 15,9%.
"Volkswagen" vrea ca 2010 să fie al doilea an consecutiv cu vânzări record, în condiţiile în care a lansat circa 70 de modele noi.
Luna trecută, oficialii "Volkswagen" anunţau că aşteaptă o creştere semnificativă a profitului operaţional şi a vânzărilor în acest an.
Compania îşi va publica rezultatele financiare pe semestrul întâi la data de 29 iulie.