Volumul vânzărilor producătorului de bere Heineken a crescut în primul trimestru în România, iar la nivelul Europei Centrale şi de Est a înregistrat un avans organic de 6,2%. "Creşterea organică a volumului din Europa Centrală şi de Est a fost sus-ţinută de un avans puternic în Rusia, comparativ cu primul trimestru din 2010, când volumul a fost afectat de preţurile mai ridicate şi de creşterea taxelor. Volumul a crescut, de asemenea, în Belarus, Austria, România, Germania şi Serbia", se arată într-un comunicat al Heineken, citat de Mediafax. Compania notează că volumele s-au redus în Polonia şi Grecia.
În Europa Centrală şi de Est, volumul de bere comercializat a cres-cut de la 9,2 milioane de hectolitri în primele trei luni ale anului trecut la 9,8 milioane hectolitri în perioada analizată.
La nivel de grup, vânzările au avansat în volum cu 34%, la 45,9 milioane hectolitri, şi cu 6,7% în termeni organici. Veniturile au crescut cu 22% (avans organic de 3,6%), la 3,6 miliarde de euro. Profitul înainte de dobânzi şi taxe a urcat, organic, cu 20%. Anul trecut, volumul de bere livrat de Heineken România a crescut cu 6% faţă de 2009, iar cifra de afaceri s-a majorat cu 7%, la 1,124 miliarde lei în valoare brută, respectiv 934 milioane lei net. Heineken România are fabrici în Miercurea Ciuc, Târgu Mureş, Craiova şi Constanţa.