Producătorul auto suedez Volvo Cars AB are în plan să obţină 25 de miliarde de coroane suedeze (2,9 miliarde de dolari) printr-o ofertă publică iniţială (IPO) lansată pe piaţa Nasdaq Stockholm, anunţă Bloomberg, menţionând că aceasta ar urma să fie una dintre cele mai mari listări din Europa, în 2021. Compania, deţinută de Zhejiang Geely Holding Group Co. din China, a anunţat ieri că vinde acţiuni la un preţ cuprins între 53 şi 68 coroane suedeze. Tranzacţia evaluează Volvo Cars la cel mult 23 de miliarde de dolari.
Câştigurile obţinute din listare vor ajuta Volvo să treacă la un sistem de vânzări adresat direct consumatorilor şi la un tip de abonament, şi va atenua impactul renunţării la motoarele cu combustie internă.
De oferta care se va derula până în 27 octombrie şi care priveşte 21% din acţiunile companiei auto, se ocupă Goldman Sachs Group Inc., SEB AB, Morgan Stanley, BNP Paribas SA, HSBC Holdings Plc, JPMorgan Chase & Co., Nordea Bank Abp, Carnegie Investment Bank şi Swedbank AB. Titlurile Volvo sunt aşteptate la tranzacţionare pe piaţa din Stockholm la data de 28 octombrie.
"Avem o strategie foarte clară - să fim o companie electrică în 2030. Suntem în această călătorie de câţiva ani", declară, citat de Bloomberg, Hakan Samuelsson, CEO al Volvo Cars.
Geely a preluat Volvo Cars de la Ford Motor în anul 2010, pentru 1,8 miliarde de dolari, aceasta fiind cea mai mare achiziţie externă făcută de un producător auto din statul asiatic. Geely intenţiona să lanseze un IPO al Volvo Cars încă din 2018, dar a fost nevoit să renunţe la acest plan din cauza tensiunilor comerciale şi a scăderii cotaţiei acţiunilor din sectorul auto. Geely deţine şi o participaţie de 8,2% la producătorul suedez de camioane Volvo Trucks.
În urma listării, Geely va rămâne cel mai mare acţionar al Volvo Cars, după cum a informat recent compania suedeză.
Până în 2025, Volvo are ca obiectiv să atingă o marjă operaţională de 8-10% şi vânzări anuale de 1,2 milioane de maşini, în creştere cu 56% faţă de 770.000 de vehicule vândute în perioada 20 iunie 2020 - 20 iunie 2021.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.10.2021, 12:14)
Asta intra la categoria stiri proaste.
De ce Dacia nu se poate (re)lista la bursa? Frantujii nu ar avea nimic de pierdut, si ei stiu asta.
Ar mai atrage poate 1-2 miliarde de eur, daca fac IPO asa cum trebuie. Care bani tot in economia tarii s-ar intoarce! De ce nu se fac astfel de lucruri la noi?! De ce doar altii le fac??