Vorniceanu (ASF) spune că plata impozitelor pe autoturisme ar putea să fie condiţionată de plata RCA

I.D.
Bănci-Asigurări / 2 februarie 2016

Actualizare 19:35 ASF va trimite Parlamentului un proiect privind poliţele RCA, după ce preţurile au crescut cu 300%

Reprezentanţii ASF au anunţat marţi că vor propune Parlamentului un proiect de lege prin care să li se permită să aplice sancţiuni firmelor de asigurări care practică tarife mai mari la poliţele RCA, parlamentarii ameninţând că vor cere demiterea conducerii ASF dacă nu primesc proiectul, transmite Mediafax.

"Noi vrem să modificăm legea 136, o lege destul de veche, legea 136/195. Această lege se va intitula "Legea asigurărilor obligatorii din România" şi vom lua, cu ajutorul Parlamentului o serie de competenţe pentru a putea sancţiona acele companii de asigurări care stabilesc preţuri exagerate sau prohibitive (...) 300% sunt cazuri izolate", a subliniat vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Paul Mitroi, în cadrul unei dezbateri organizată, marţi, de Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor.

Vicepreşedintele ASF a explicat că s-au luat o serie de măsuri pentru a-i ajuta pe transportatori, în sensul scăderii preţurilor la poliţele RCA.

"De îndată ce ASF a fost sesizată şi a luat act de o creştere substanţială la tarifele RCA la transportatori a declanşat un control, pe modelul de calcul actuarial la companiile respective. Controlul se află în curs de finalizare şi vom avea concluziile care se vor desprinde din acest control. Ce vreau să vă spun, însă, este că ASF a luat o serie de măsuri, la solicitarea transportatorilor, pentru a debloca o astfel de situaţie şi pentru a crea companiilor de asigurări condiţiile pentru a diminua tarifele. Printre acestea vă pot spune faptul că discounturile care erau limitate la 10% au dispărut din normele RCA. De asemenea, am solicitat ca creşterile de tarife la RCA să nu depăşească şi să fie în corelaţie cu creşterea ratei daunalităţii, deci, o creştere proporţională şi rezonabilă", a mai spus Mitroi.

De asemenea, potrivit oficialului ASF, s-a decis eliminarea barierelor restrictive privind RCA-ul pe teritoriul României, renunţându-se la obligativitatea ca toate companiile de asigurări să aibă o structură în fiecare judeţ, întrucât aceasta presupunea un cost destul de ridicat pentru compania respectivă.

La rândul său, preşedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, Mihai Lupu, le-a cerut reprezentanţilor ASF să vină cât se poate de repede cu un proiect de lege, în caz contrar membrii Comisiei vor cere demiterea întregului board de conducere al ASF.

"Vom cere demisia ASF, în Parlamentul României. Puteaţi să veniţi cu această lege încă din octombrie-noiembrie anul trecut, dar nu aţi făcut-o", le-a transmis Lupu, celor de la ASF.

El a precizat că s-au semnalat cazuri în care preţul poliţelor RCA a crescut şi cu 300% în ultimii 3 ani.

"O statistică a Parcului Auto, astăzi, în România, spune că sunt 30.000 de firme de transport mărfuri, care operează aproximativ 150.000 de autovehicule de peste 3,5 tone transport contracost. Mai sunt peste 4000 de firme de transport călători, care operează circa 35.000 de autocare de peste 1+8 locuri pentru transport contra-cost. Iarăşi, un lucru extraordinar de important pentru România, lucrează peste 400.000 de angajaţi. Am făcut aceste precizări de la bun început ca să vedeţi ce impact au aceste creşteri (ale poliţei RCA n.r.)", a declarat preşedintele comisiei.

La rândul lor, reprezentanţii patronatelor din Transporturi au cerut ASF să intervină şi să actualizeze metodele de calcul actuarial, pentru că, în acest moment, transportatorii plătesc preţuri diferite, în funcţie de judeţul din care provin.

"Consiliul Concurenţei este de pe altă planetă (...) vin cu date din 2012, 2013 care sunt irelevante în momentul de faţă. Trebuiau să vină cu datele din 2015,2016 pe masa Parlamentului, iar ceea ce mi se pare cel mai grav este modul de calcul actuarial. Aici, dacă ASF-ul în 2016 nu poate veni, pe masa Parlamentului, să pună o schiţă a modelului de calcul actuarial, în care să se reflecte discrepanţele majore şi discriminările de care sunt afectaţi toţi cei care încheie poliţie RCA, fie persoane fizice, fie persoane juridice, este de neacceptat. Nu poţi să afli, astăzi, la această Comisie, din gura unui consumator de asigurare, cetăţean roman, în cazul meu şi reprezentant al unui patronat, că în calculul actuarial apar diferenţe între zonele geografice din România şi, ce să vezi, un asigurat, care are vehiculul înmatriculat în Vaslui va plăti mai mult decât un asigurat ce are un vehicul înmatriculat în Cluj. De ce?", a declarat preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport, Augustin Hagiu.

(I.D.)

----------

Vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară Marius Vorniceanu a declarat marţi că este de acord ca plata impozitelor pe autoturisme să fie condiţionată cu plata poliţelor RCA, informează Agerpres.

"Se poate, pentru a avea un grad de cuprindere mai mare în asigurare, printre multele mijloace prin care putem asigura acest lucru pot fi şi situaţiile în care Direcţiile de impozite şi taxe locale, atunci când încasează taxele pentru maşinile respective, să solicite şi prezenţa poliţei RCA. Eu sunt de acord cu această propunere. Să vedem cum poate fi implementată", a spus Vorniceanu, în cadrul unei dezbateri la Comisia pentru transporturi a Camerei Deputaţilor pe tema poliţelor RCA.

El a adăugat că ASF lucrează la elaborarea unui proiect de lege a asigurărilor în România pe care îl va promova cu ajutorul Parlamentului, în care vor fi prevăzute sancţiuni pentru companiile de asigurări care stabilesc preţuri exagerate sau prohibitive.

Vorniceanu a precizat că ASF, în momentul în care a fost sesizată că tarifele RCA la transportatori au crescut substanţial, a declanşat un control pe modelul de calcul actuarial la companiile de asigurări, verificările fiind în curs de finalizare.

"Deja ASF a luat o serie de măsuri, la solicitarea transportatorilor, pentru a debloca o astfel de situaţie şi pentru a crea condiţii companiilor de asigurări să diminueze tarifele. Printre aceste măsuri vă pot spune faptul că discount-urile care erau limitate la 10% au dispărut din normele RCA, de asemenea am solicitat ca prima, creşterile de tarife la RCA să nu depăşească şi să fie în corelaţie cu creşterea ratei daunalităţii, deci o creştere proporţională şi rezonabilă. Am aprobat eliminarea barierelor restrictive privind RCA pe teritoriul României, respectiv am eliminat din norma 23 obligativitatea ca companiile de asigurări să aibă o structură în fiecare judeţ. Aceasta presupune un cost destul de ridicat pentru companii, dar în felul acesta am dat dreptul altor companii să opereze pe teritoriul României, putând crea un mediu concurenţial mai bun. Această propunere este în dezbatere publică şi cred că va fi aprobată în câteva zile", a menţionat Vorniceanu.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Si daca omul are o masina pe care nu o foloseste, nu mai poate plati impozitul ca trebuie sa faca RCA?!?! Oare de unde el vin asemenea idei!!!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb