"Enel" SpA, cea mai mare companie de utilităţi din Europa, se aşteaptă să obţină până la 1,5 miliarde de euro din vânzarea de active în semestrul doi din 2018, pentru a-şi reduce datoria după o serie de achiziţii, a anunţat directorul financiar Alberto De Paoli, transmite Reuters, conform Agerpres.
Vânzările vor include active din domeniul energiei regenerabile în Mexic şi Brazilia, precum şi operaţiuni din domeniul cărbunelui şi biomasei, a explicat oficialul la prezentarea rezultatelor financiare al companiei italiene.
Acesta a adăugat: "În total, am putea obţine între 1,2 şi 1,5 miliarde de euro".
La 30 iunie 2018, datoria "Enel" se ridica la 41,6 miliarde de euro, în creştere cu 11,2% faţă de nivelul înregistrat la 31 decembrie 2017, în urma plăţii dividendelor şi a achiziţiilor.
Compania controlată de stat şi-a menţinut estimările pentru acest an, după ce câştigurile de bază au crescut cu 2,6% în primul semestru din 2018, datorită marjelor mai ridicate la diviziile de energie regenerabilă din Italia şi Spania. Profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) a urcat la 7,7 miliarde de euro (nouă miliarde de dolari), în linie cu estimările.
În acest an, câştigurile de bază ale "Enel" ar urma să se situeze la aproximativ 16,2 miliarde de euro.
"Enel" a înregistrat, la nivel global, un avans de 9,4% al profitului net în primul semestru, la 2,02 miliarde euro, potrivit news.ro. Veniturile au scăzut cu 0,8% în primele şase luni, până la 36,027 miliarde de euro, în principal din cauza evoluţiei nefavorabile a cursului valutar, mai ales în America de Sud.
"Enel" realizează 47% din câştigurile sale de bază din afacerile în domeniul activităţilor reglementate din energie, unde intenţionează să investească aproximativ o treime din bugetul său de creştere de 14,6 miliarde de euro.
În România, "Enel" deţine 64,4% la "Enel Distribuţie Muntenia" şi "Enel Energie Muntenia", 51% la "Enel Distribuţie Banat", "Enel Distribuţie Dobrogea" şi "Enel Energie" şi 100% din acţiunile "Enel România". Aceste companii gestionează o reţea de 91.000 de kilometri, ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piaţă de 34%), vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de circa 2,6 milioane clienţi, dintre care 2,4 milioane sunt clienţi rezidenţiali (aproximativ 20% din piaţa de retail) şi 200.000 sunt companii.