VTEX România, care este sucursală a companiei VTEX (NYSE: VTEX), platformă enterprise de comerţ digital cu ajutorul căreia brandurile şi retailerii îşi gestionează operaţiunile de comerţ la nivel global, a anunţat, ieri, atragerea în portofoliul de clienţi a companiei germane OBI, unul din principalii retaileri multinaţionali pe segmentul Do It Yourself (DIY), pentru care a pregăt o nouă platformă online dezvoltată pentru businessul de bricolaj. Folosind avantajul oferit de platforma de comerţ VTEX, OBI şi-a integrat canalele de e-commerce pentru cele 349 de magazine fizice de pe teritoriul Germaniei, dar şi vânzătorii terţi, într-o singură platformă tranzacţională. Această integrare extinde oferta de produse comercializate de retailerul german şi asigură clienţilor o experienţă de cumpărături adaptată nevoilor lor prin integrarea opţiunilor de livrare şi ridicare a produselor. Cu magazinele fizice integrate la nivel naţional, clienţii pot ridica în mod convenabil comenzile plasate online în doar două ore de la înregistrarea acestora, iar retailerul german va înregistra o creştere a cifrei de afaceri.
Implementarea proiectului a durat aproximativ 18 luni, fiind realizată de o echipă de 160 de oameni din 7 ţări, întregul proces fiind coordonat de echipa VTEX România, care răspunde de regiunea Europei Centrale şi de Est.
Cătălin Vlădescu, Vice President of Growth CEE&Germany în cadrul companiei VTEX, a declarat: "În ceea ce priveşte negocierea, a fost o provocare logistică. Negocierea a durat 8 luni şi am avut o echipă alocată special, echipă condusă de biroul din România. Pe perioada aceasta am ţinut undeva la 10-15 workshop-uri, întâlniri la sediul clientului. OBI şi-a dorit să îşi conecteze toate punctele de interacţiune cu clientul. Vorbim de aplicaţiile mobile, centrele de consultanţă, magazinele online, fiind 10 în diferite ţări, şi magazinele fizice la ceea ce se numeşte intern transactional platform. Platforma pe care o deţinea OBI era una cu o vechime de 14 ani, cu o soluţie monolit, foarte grea pentru asigurarea mentenanţei şi pentru updatare, ceea ce atrăgea o agilitate scăzută pentru atingererea obiectivelor de business. De aceea au apelat la VTEX pentru a le realiza o platformă modernă, multichannel marketing, care să se integreze cu alte sisteme. Prin această platformă, OBI doreşte să îşi mărească sortimentele din zona e-commerce, fapt ce va duce la o cifră de afaceri mai mare, dar care nu va încărca zona operaţională, de stocare".
Retailerul de bricolaj german OBI are 645 de magazine în Europa, este prezent în 10 ţări şi a avut în 2023 venituri de 8,2 miliarde de euro. Pe lângă funcţia de tranzacţionare, noua platformă le oferă celor de la OBI şi abilitatea de a integra mai uşor furnizorii de servicii prin conectivitate de tip "plug&play", dar şi propriul marketplace.
Una dintre opţiunile specifice pe care VTEX le-a implementat pentru businessul german de bricolaj este legată de zona de logistică şi oferă posibilitatea de a prezenta clienţilor timpul de livrare pentru diferite produse din coşul de cumpărături, atunci când este vorba de perioade diferite pentru unele produse, care se află în depozitele mai multor furnizori ai concernului german.
Referitor la noua platformă, potrivit unui comunicat de presă remis de VTEX România, Tim Engler, Senior Vice President, responsabil pentru IT în cadrul grupului OBI, a afirmat: "Ne dorim să oferim clienţilor noştri o experienţă unitară prin intermediul canalelor de vânzare şi a partenerilor din ecosistem, iar tehnologia, baza platformei noastre, trebuie să reflecte acest lucru în mod direct. Platforma scalabilă VTEX ne-a permis să fim mai aproape de potenţialul nostru inovator, să ne eficientizăm operaţiunile şi să ne adaptăm mai rapid la cerinţele în schimbare ale pieţei. Prin migrarea pe VTEX am înlocuit platforma noastră de comerţ digital, lansată acum mai bine de 10 ani, cu una modernă care ne oferă capabilităţi strategice de tip marketplace şi deschide ecosistemul nostru către vânzători terţi. În acelaşi timp, am văzut o creştere semnificativă în agilitatea şi capacitatea echipei noastre de a răspunde la solicitările clienţilor, dar şi a nevoilor din piaţă. Ciclul de dezvoltare şi implementare pe platforma VTEX este semnificativ mai scurt, în comparaţie cu soluţia noastră anterioară monolitică, ceea ce ne oferă mare încredere pentru o lansare internaţională rapidă şi implementarea de noi funcţionalităţi".
Potrivit sursei citate, de la migrarea pe platforma VTEX, compania germană OBI a înregistrat o mai bună experienţă pentru clienţii şi echipele sale de dezvoltare, cu îmbunătăţiri semnificative, care includ:
- Managementul unificat al magazinelor fizice şi al canalelor de vânzare online: 350 de conturi independente conectate la un singur cont central.
- Creştere uniformă a traficului: traficul către platforma VTEX a fost crescut treptat, în mod controlat, de la 1% la 100% în timpul lansării.
- Agilitate mai mare: echipele de dezvoltare OBI pot construi, testa şi implementa în mod independent noi module şi funcţionalităţi care adaugă valoare utilizatorilor finali.
- Scalabilitate: platforma VTEX va servi drept bază pentru scalarea rapidă în diferite ţări.
Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer al VTEX, precizează: "Inovaţia este prioritară la VTEX şi ascultăm atent nevoile companiilor, echipelor de dezvoltare şi a utilizatorilor finali. Acest lucru ne permite să anticipăm cerinţele ce vin din partea retailerilor precum OBI şi să devenim un partener de încredere pentru aceştia, prin oferirea unei soluţii de comerţ completă. Infrastructura noastră de comerţ digital asigură creştere profitabilă pentru 2.600 de companii B2C şi B2B din 43 de ţări din întreaga lume şi suntem încântaţi că OBI s-a alăturat unui ecosistem care modelează viitorul comerţului".
Reprezentanţii VTEX România au precizat că, pe lângă piaţa de origine din Germania, OBI este prezentă în alte nouă ţări europene: Bosnia şi Herţegovina, Italia, Austria, Polonia, Elveţia, Slovenia, Slovacia, Cehia şi Ungaria. Compania germană a înregistrat anul trecut 40.000 de angajaţi, venituri de 8,2 miliarde euro şi 21 milioane de vizitatori lunar pe magazinul e-commerce.
Prin colaborarea cu VTEX, OBI se alătură unui portofoliu select de clienţi printre care se numără Auchan, Carrefour, Colgate, Motorola, Sony, Stanley Black & Decker şi Whirlpool.