"Axa" SA, a doua companie de asigurări din Europa, a decis să cumpere divizia de asigurări a "Credit Suisse Group" ("Winterthur"), pentru care va plăti 7,9 miliarde de euro (9,9 miliarde de dolari). Aceasta este cea mai mare achiziţie pe care o face în ultimii şase ani directorul executiv al companiei, Henri de Castries.
"Axa" va achita în numerar pentru toate acţiunile "Winterthur", urmărind ca prin această preluare să-şi extindă operaţiunile în Europa, să-şi consolideze prezenţa în zona centrală şi de est a continentului, dar şi în Asia.
Cumpărînd "Winterthur", al doilea asigurator din Elveţia după prime (după "Zurich Financial Services" AG), "Axa" va obţine 13 milioane de clienţi în 17 ţări. "Winterthur" a realizat profituri de 1,06 miliarde de franci (682 milioane de euro) în 2005, în creştere cu 52% faţă de anul precedent. "Winterthur" a realizat 37% din cifra sa de afaceri în Elveţia, unde are o cotă de piaţă de aproape 24% pe segmentul asigurărilor de viaţă şi al pensiilor, respectiv 17% din segmentul asigurărilor de proprietăţi şi accidente. Germania aduce 20% din vînzările companiei.
"Winterthur" a obţinut 12% din cifra sa de afaceri în afara Europei, în ţări precum China, unde deţine15,6% din "Taikang Life Insurance" Co.
Încă din decembrie 2004, "Credit Suisse" a anunţat că se pregăteşte să vîndă "Winterthur". La acel moment, oficialii companiei se gîndeau la o ofertă publică, întrucît nu găseau un cumpărător. "Credit Suisse" va folosi banii pe care îi obţine din vînzarea "Winterthur" pentru dezvoltarea operaţiunilor sale bancare.
"Winterthur" are în administrare active de aproximativ 100 de miliarde de euro. Preluarea acesteia va fi finalizată, potrivit aşteptărilor, pînă la finele acestui an. Tranzacţia presupune şi asumarea, de către "Axa", a unor datorii de un miliard de euro.
"Winterthur" a avut probleme financiare înainte de 2003, an în care a revenit la profit datorită înstrăinării unor active şi a stabilizării pieţei. În intervalul 2002-2004, compania a renunţat la 15 divizii, dintre care cel puţin cinci înregistrau pierderi. În primul trimestru din 2006, "Winterthur" a raportat profituri de 505 milioane de franci, cu 21% mai mult faţă de primul trimestru din 2005.
Alina Vasiescu
"Deutsche Bank" cumpără 5,21%
din "Yutong" China
"Deutsche Bank" AG, cea mai mare instituţie creditoare din Germania, a cumpărat 5,21% din "Zhengzhou Yutong Bus" Co., partenerul chinez al grupului MAN AG, al treilea producător de camioane din Europa. "Yutong" este al doilea producător de autobuze din China, iar în anunţul privind preluarea sa nu a precizat cît a plătit "Deutsche Bank" pentru acţiunile ce îi vor intra în proprietate. Cota preluată valorează 158 milioane de yuani (19,8 milioane de dolari), potrivit preţului acţiunilor "Yutong" la data de 13 iunie.
"Deutsche Bank" se numără printre cele 40 de instituţii străine care au primit aprobare de la guvernul Chinei pentru realizarea unor investiţii de 6,9 miliarde de dolari în acţiuni şi obligaţiuni, potrivit cifrelor Bloomberg. Investitorii care au active de cel puţin 10 miliarde de dolari şi lichidităţi de 50 milioane de dolari pot solicita, în China, un drept de licenţă şi o cotă de acţiuni denominate în yuani.
"Yutong", societate cu sediul în Zhengzhou, raportează creşteri ale profitului în fiecare an. Producătorul de autobuze a realizat, în primul trimestru din acest an, un profit net de 34,5 milioane de yuani, în creştere cu 24% faţă de perioada similară din 2005. Vînzările societăţii au sporit cu 20% în intervalul menţionat.
Alina Vasiescu
Acţiune în instanţă împotriva KFC
Centrul pentru Ştiinţă în Interesul Public (CSIP) a acţionat în judecată compania-mamă a lanţului de unităţi fast-food KFC, "YUM! Brands", cerînd stoparea utilizării, de către KFC, a uleiurilor parţial hidrogenate în prepararea mîncărurilor. Totodată, CSIP cere instanţei ca societatea să fie obligată să afişeze avertismente privind uleiurile pe care le foloseşte. Cei de la CSIP arată că uleiurile folosite de KFC produc boli cardiace.
În ceea ce-i priveşte, oficialii KFC declară: "Aceasta este o acţiune frivolă, care nu are nici un temei. Intenţionăm să ne apărăm poziţia. Toate produsele KFC prezintă siguranţă alimentară şi sînt conforme tuturor reglementărilor guvernamentale. Noi acordăm mare atenţie problemelor privind sănătatea şi securitatea alimentară".
Alina Vasiescu
Parteneriat "Gucci" - "P&G Beauty" în domeniul parfumurilor
Grupul italian "Gucci", de pe segmentul produselor de lux, a încheiat, recent, un acord cu "P&G Beauty", divizie a companiei americane "Procter & Gamble", iar în baza acestui document produsele Fine Fragrances vor putea fi fabricate, vîndute şi distribuite sub marca Gucci. Înţelegerea a intrat în vigoare imediat şi reprezintă începutul unui parteneriat pe termen lung în domeniul parfumurilor.
Mark Lee, preşedinte al "Gucci", declară: "Noua licenţă cu < Procter & Gamble > este o oportunitate de dezvoltare a unui potenţial enorm în sectorul parfumurilor < Gucci >". La rîndul său, Hartwig Langer, preşedinte al "P&G Prestige Products", afirmă: "Sîntem mîndri şi onoraţi că am fost aleşi de < Gucci >. Colaborarea noastră va fi una de durată".
"P&G Beauty" vinde peste130 de mărci diferite în peste 180 de ţări din întreaga lume. În anul fiscal 2004/2005, compania a avut vînzări globale de19 miliarde de dolari.