Autoritatea Aviaţiei Civile din Polonia va reduce semnificativ numărul de zboruri în spaţiul aerian polonez, dacă nu se ajunge la un acord într-o dispută privind salariile şi condiţiile de muncă ale controlorilor de trafic aerian, a anunţat vineri organismul european de siguranţă aeriană Eurocontrol, informează news.ro.
Perturbarea, care afectează nu numai zborurile către şi dinspre Polonia, ci şi pe cele care trec prin spaţiul aerian al ţării, ar putea începe la 1 mai, a doua zi după încheierea perioadei de preaviz a controlorilor de trafic aerian care au ales să renunţe la locurile lor de muncă în loc să accepte noile reglementări de lucru, despre care afirmă că le pun în pericol siguranţa.
"De la 1 mai, CAA poloneză va implementa un program de anulare a zborurilor pentru a reduce semnificativ numărul de zboruri către/şi din spaţiul aerian polonez", a spus Eurocontrol într-un comunicat trimis prin e-mail.
"Se anticipează că vor exista destui controlori pentru ca aeroporturile din apropierea Varşoviei să funcţioneze... cu o capacitate totală de aproximativ 170 de zboruri. Era aşteptat ca cele două aeroporturi din Varşovia să gestioneze în medie 510 zboruri în fiecare zi în luna mai".
Potrivit sindicatului controlorilor de trafic aerian polonez, 180 din 206 de controlori care lucrează la Varşovia au ales să demisioneze în loc să accepte noile condiţii de muncă. Patruzeci şi patru dintre cei 180 au plecat deja, iar perioada de preaviz pentru restul de 136 se încheie pe 30 aprilie.
Discuţiile dintre sindicatul controlorilor de trafic aerian şi Agenţia Poloneză de Servicii de Navigaţie Aeriană (PANSA) s-au reluat vineri, în încercarea de a găsi o cale de ieşire din impas.
O purtătoare de cuvânt a sindicatului a spus că nu există nicio şansă să se ajungă la un acord vineri şi că discuţiile vor continua probabil duminică.
Sindicatul spune că propunerile care includ o reducere a salariului controlorilor de trafic aerian şi o creştere a numărului maxim de ore pe care le pot lucra într-o tură de la opt la 12 sunt inacceptabile.
"Luptăm pentru siguranţă şi pentru revenirea unei culturi a siguranţei în muncă şi asta înseamnă un mediu de încredere, care se construieşte, nu se cumpără", se arată într-un comunicat de joi.
Totuşi, ministrul adjunct al Infrastructurii Marcin Horala a declarat anterior că cererile de plată ale controlorilor de trafic aerian nu sunt realiste, având în vedere efectele pandemiei de Covid-19, care a redus taxele pe care PANSA le primeşte de la companiile aeriene.