Biofarm (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai importanţi producători de medicamente din România, a înregistrat un profit net de 69,9 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, în creştere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, cifra de afaceri a crescut cu 10%, ajungând la 229 milioane de lei, comparativ cu 209 milioane de lei în 2022. EBITDA a atins 81,6 milioane lei.
"Rezultatele obţinute în primele nouă luni ale anului 2023, confirmă strategia noastră de dezvoltare pe termen lung. Chiar dacă la nivelul întregii pieţe CHC se înregistrează o diminuare a consumului, Biofarm reuşeşte să înregistreze creştere de consum şi astfel ne consolidăm poziţia în CHC, prin protejarea brandurilor de top din portofoliu şi prin menţinerea investiţiilor la un nivel competitiv în categoriile CHC cu potenţial de business ridicat. Ne vom concentra în continuare pe dezvoltarea de noi soluţii pentru sănătatea pacienţilor, pentru a răspunde nevoilor acestora şi pentru a onora misiunea companiei, aceea de a face bine celor din jurul nostru prin perfecţionare continuă," a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
În primele nouă luni ale anului 2023, Biofarm a ocupat locul 2 pe segmentul Consumer Healthcare (CHC), în ceea ce priveşte numărul de unităţi vândute. În valoare, compania şi-a consolidat vânzările către consumatorul final, înregistrând o creştere de peste 15% faţă de primele nouă luni ale anului 2022, raportat la preţul de achiziţie în farmacii.
Ariile terapeutice cu cea mai mare creştere absolută în valoare în primele nouă luni ale anului, în care Biofarm este activ, au fost răceală & gripă, durere, suplimente pe bază de magneziu, digestie şi decongestionante nazale. Brandurile Biofarm asociate acestor arii terapeutice au înregistrat creşteri de cotă de piaţa valorică.
Dezvoltarea continuă a unor produse noi, adaptate constant nevoilor consumatorilor în continuă diversificare, reprezintă unul dintre pilonii de creştere ai companiei Biofarm. Compania este, de asemenea, lider de piaţă volumic în categoriile de referinţă a 8 dintre brandurile sale: Bixtonim, Colebil, Triferment, Sennalax, Extravalerianic, Carmol soluţie, Carbocit şi Nervocalmin. Acest mix echilibrat între brandurile longevive şi inovaţie este un diferenţiator puternic pentru portofoliul Biofarm, poziţionând compania în rândul celor mai relevanţi jucători din categoria CHC.
Biofarm a investit peste 44 de milioane de euro, până în prezent, într-una dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România, care se întinde pe o suprafaţă impresionantă de peste 10.000 de metri pătraţi şi are patru fluxuri de producţie, specializate în comprimate, comprimate filmate, drajeuri, capsule moi, soluţii şi siropuri. Această fabrică ultramodernă reprezintă un element cheie în atingerea obiectivelor strategice ale companiei, care includ dezvoltarea portofoliului prin extensii de linie, lansarea de produse noi şi extinderea pe pieţele externe.
1. Anonim
(mesaj trimis de anonim în data de 16.11.2023, 19:36)
Știu ca urmau sa vândă un activ cu 5 milioane de euro, ceea ce teoretic reprezinta câștig excepțional și va apărea la rezultatul final. Nu au raportat chiar rău, au o situație financiara bună, datorii în scădere, am cumpărat pe la 0.7.