Biofarm, (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai importanţi producători de medicamente din România, a încheiat anul 2023 cu un profit net de aproximativ 77 milioane lei, în creştere cu 9% faţă de anul anterior şi cu o cifră de afaceri de cca. 280 milioane lei, conform rezultatelor preliminare (neauditate), conform unui comuicat remis redacţiei.
"În anul 2023 am implementat cu succes strategii de optimizare a costurilor, concentrându-ne, în mod special, pe două din valorile companiei: performanţa şi grija faţă de consumatorul final. Astfel, am reuşit să identificăm modalităţi eficiente de a ne controla cheltuielile, chiar şi în contextul creşterii preţurilor la materii prime şi ambalaje. Categoria Consumer Healthcare din România devine, de la an la an, din ce în ce mai competitivă, fiind marcată şi de o uşoară regresie a volumelor în 2023, comparativ cu 2022. Cu toate acestea, am încheiat 2023 reuşind să ne consolidăm poziţia pe piaţă, cu o evoluţie pozitivă a cotei de piaţă volumică şi să contribuim pozitiv asupra calităţii vieţii pacienţilor şi consumatorilor din România", a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Conform comunicatului, Biofarm a continuat să îşi consolideze cota de piaţă pe segmentul Consumer Healthcare (CHC), şi a încheiat anul 2023 pe poziţia a doua în ceea ce priveşte numărul de unităţi vândute.
Compania domină în valoare în 6 categorii cheie prin brandurile: Bixtonim, Triferment, Colebil, Extravalerianic, Carmol şi Carbocit. În plus, Biofarm este lider în volum în nu mai puţin de 8 categorii, evidenţiind performanţa remarcabilă a brandurilor: Bixtonim, Colebil, Triferment, Sennalax, Extravalerianic, Carmol, Carbocit şi Nervocalmin. Aceste rezultate reprezintă o confirmare a succesului abordării Biofarm şi a dedicării faţă de inovaţie. Prin realizările obţinute, compania continuă să se afirme ca un jucător de încredere în domeniul Consumer Healthcare, oferind soluţii eficiente şi accesibile consumatorilor.
Biofarm are două fabrici de medicamente în Bucureşti şi o unitate de testare şi dezvoltare de produse, iar portofoliul său de peste 100 de produse acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare (digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos). Inovarea constantă în dezvoltarea de produse noi reprezintă unul dintre elementele fundamentale pentru expansiunea Biofarm şi consolidarea poziţiei sale în rândul liderilor din industria farmaceutică.