Efectele Coronavirusului se vor simţi şi în România pe canalul comercial, pe liniile de distribuţie, primul impact fiind către Uniunea Europeană, care va aduce efectele şi către România, în contextul unei economii globalizate, a declarat miercuri Eugen Anicescu, Country Manager, Coface România.
Potrivit acestuia, efectele se vor vedea pe sectoare care erau deja "slabe", cum este sectorul de automobile. "Ca într-un domino, mai devreme sau mai târziu, impactul va ajunge la noi. România are un principal avantaj, acela al forţei de muncă ieftine, care pune un 'buffer' între noi şi efecte. În momentul în care se va restructura industria auto, nu se va restructura prima dată în România pentru că suntem mai ieftini", a mai spus Eugen Anicescu.
Acesta a precizat că primul impact va fi în Uniunea Europeană. "Canalul comercial va aduce efectele şi către noi. Există o latenţă, dar vorbim de săptămâni, luni, nu vorbim de ani. De exemplu, poate fi o companie din Piteşti care, pentru a furniza componente auto, are nevoie de anumite piese care vin din China. Dacă fabrica din China s-a închis, nu mai vine materia primă şi trebuie să îşi oprească activitatea", a menţionat Anicescu.
Potrivit acestuia, în China există unităţile de producţie mari care alimentează cu piese de schimb, cu produse industriale întreaga economie globală. "Există în continuare multe semne de întrebare dacă va creşte sau nu epidemia, cât va dura. Sunt diverse scenarii, însă este clar că efectele vor veni pe canalul comercial. Într-o economie globală, companiile sunt legate. Fabrici închise în China, înseamnă fabrici cărora le lipsesc componente esenţiale şi, fie îşi încetinesc producţia, fie închid. Acesta va fi canalul pe care vom vedea efectele", a subliniat reprezentantul Coface.
Potrivit unui studiu Coface România, numărul companiilor care au intrat în insolvenţă în 2019 a scăzut cu 22% faţă de anul anterior, la 6.384, şi se situează la minimul ultimului deceniu, cele mai multe insolvenţe înregistrându-se în sectorul comerţului cu ridicata şi distribuţie, urmat de construcţii şi comerţul cu amănuntul.