Grupul Lavazza: Creştere continuă, conform cu srategia companiei, în pofida unui mediu economic provocator

A.F.
Companii / 28 martie

Antonio Baravalle, CEO-ul Grupului Lavazza

Antonio Baravalle, CEO-ul Grupului Lavazza

Consiliul director al Grupului Lavazza a aprobat declaraţiile financiare consolidate la 31 decembrie 2023 şi a anunţat principalii indicatori financiari, conform unui comunicat remis redacţiei.

"În 2023, scenariul macroeconomic pentru industria noastră a fost foarte complex din cauza creşterii abrupte a costurilor cu materiile prime, cu preţuri la niveluri record pentru cafeaua verde şi îndeosebi pentru Robusta. Cu toate acestea, am ales să ţinem sub control creşterile de preţuri pentru a ne proteja consumatorii prin menţinerea volumelor şi sacrificarea profitabilităţii. Cu toate acestea, sănătatea financiară robustă a Grupului Lavazza ne-a permis să profităm de oportunităţi majore de piaţă şi să livrăm creştere datorită achiziţiilor cum a fost cea a companiei franceze MaxiCoffee, obţinând astfel venituri record de peste 3 miliarde DE EURO", a spus Antonio Baravalle, CEO-ul Grupului Lavazza. "Unul dintre punctele forte pe care le avem este abilitatea noastră de a ne diversifica activitatea, urmărind o strategie de creştere care să ne permită o prezenţă semnificativă în zone geografice şi în pieţe dintre cele mai diferite. Vom continua să monitorizăm piaţa internaţională şi să ne uităm la investiţii strategice şi sinergii care să contribuie la dezvoltarea noastră pe termen lung, implementând capacitatea competitivă şi consolidând prezenţa noastră pe piaţa globală."

În 2023, Grupul Lavazza s-a întâlnit cu câteva provocări majore: ca şi anul anterior, 2023 a fost încă un an de creştere a costurilor cu cafeaua crudă, în particular cu Robusta, costuri care au atins un plafon superior de aproape 3200 USD/tonă şi care continuă la acelaşi nivel extrem de ridicat.

Conform aşteptărilor, nivelul inflaţiei în toate pieţele a erodat şi continuă să afecteze puterea de cumpărare a consumatorilor. Acest lucru a avut un impact semnificativ asupra volumelor globale, piaţa cafelei raportând o contracţie de aproximativ 3% în perioada ianuarie-decembrie 2023. În ciuda dificultăţilor, grupul a vrut să îşi protejeze consumatorii, în timp ce a continuat să investească pentru a asigura creşterea business-ului pe termen lung. Acest lucru a rezultat, pe de o parte, în marje reduse, iar pe de altă parte pe o îmbunătăţire a performanţei grupului atât în valoare, cât şi în volum comparativ cu piaţa în general, reflectată într-o creştere a cotei de piaţă de +0,3%.

În 2023, grupul a raportat venituri de 3,1 miliarde de euro, o creştere de 13% faţă de 2022. La acest rezultat a contribuit achiziţia MaxiCoffee, care a întărit prezenţa internaţională a Grupului Lavazza.

Cifra de afaceri a înregistrat o creştere stabilă şi continuă atât pe canalele de Home, cât şi şi Out-of-Home, şi mai ales comerţul electronic, zonă care a avut o creştere de 28% comparativ cu 2022.

Segmentul de cafea boabe continuă să crească şi a fost şi anul acesta cel mai dinamic din piaţă: luând în considerare cele 15 regiuni geografice principale în care operează grupul, segmentul a crescut cu 6,6% faţă de 2022, cota de piaţă a Grupului Lavazza crescând cu 9,1% faţă de 2022.

Pe segmentul Single Serve (capsule), în principal datorită finalizării lansării gamei îmbunătăţite de capsule de aluminiu NCC , grupul a cunoscut o creştere în valoare de 15,3% faţă de 2022, comparativ cu o creştere de doar 3% a pieţei globale, evoluţie care a rezultat într-o creştere a cotei de piaţă.

Din punct de vedere geografic, Grupul Lavazza a raportat o creştere în valoare a vânzărilor pe canalul de retail în toate pieţele şi mai ales în Statele Unite ale Americii (+9,8%), Polonia (+21%) şi UK (+8,6%); Italia şi Franţa (pieţele cele mai importante pe care activează grupul) au înregistrat şi ele creşteri de 6,3% şi respectiv 5,8%.

EBITDA (profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) grupului a fost de 263 milioane de de euroo, în scădere faţă de 309 milioane DE EURO în 2022, cu o marjă de 8,6% faţă de 11,4% - marja obţinută în 2022. Strategia grupului a fost aceea de a limita creşterile de preţ la consumator într-un mediu inflaţionist, absorbind o parte din creşterea costurilor în cadrul marjelor sale.

EBIT (profitul înainte de dobânzi şi taxe) a fost de 97 milioane de euro, în scădere de la 160 milioane de euro în 2022.

Profitul net a totalizat 68 milioane de euro, faţă de 95 milioane de de euroo obţinute anul trecut.

Poziţia financiară netă la finalul anului 2023 a fost o valoare negativă de 292 milioane de de euroo, ce reflectă operaţiuni extraordinare, în particular achiziţia MaxiCoffee, finalizată în 2023.

Grupul Lavazza a investit şi va continua să investească pentru a-şi asigura creşterea business-ului pe termen lung. Un exemplu tangibil a fost achiziţia MaxiCoffe din Franţa, finalizată pe 31 martie 2023, care a contribuit la creşterea prezenţei companiei la nivel internaţional. Compania franceză ţinteşte atât consumatorii individuali, cât şi companiile prin intermediul platformei sale de e-ecommerce, o reţea de 60 de agenţii comerciale de pe tot teritoriul Franţei, propriile Écoles du Cafe şi magazine-concept. Platforma oferă o selecţie de 8000 de produse din peste 350 de mărci diferite de cafea (boabe, măcinată şi capsule), plus o gamă largă de maşini de cafea, cafetiere, râşniţe de cafea şi accesorii. Achiziţia MaxiCoffee a fost un reper important pentru Grupul Lavazza, care îşi propune să se dezvolte prin intermediul investiţiilor strategice.

"În 2024 ne propunem să trecem peste dificultăţile ctuale, în acelaşi timp anticipând o întoarcere la condiţii economice mai bune şi având ca obiectiv principal recuperarea marjei operaţionale brute. Acest proces va fi susţinut de sacrificiile făcute în anii anteriori, baza noastră solidă de consumatori şi clienţi şi o concentrare constantă asupra managementului financiar şi operaţional", a adăugat Antonio Baravalle, CEO al Grupului Lavazza.

Lavazza consideră capitalul uman drept resursa cea mai importantă pentru dezvoltarea sustenabilă şi pe termen lung a grupului care se extinde din ce în ce mai mult la nivel global, şi va continua să investească în oameni pentru un mediu de lucru pozitiv, productiv şi incluziv. În 2023, grupul a atins un număr de 5500 de angajaţi în toată lumea, peste 70% dintre aceştia activând în cadrul subsidiarelor din afara Italiei.

"Având, ca întotdeauna, privirea îndreptată către viitor, am decis încă o dată să acordăm atenţia cuvenită oamenilor, printr-o revizuire semnificativă a salariilor în 2023 ca răspuns la inflaţie, şi plata unui bonus de producţie bazat pe performanţă de peste 3000 de euro angajaţilor din fabricile italiene. De asemenea, rămânem dedicaţi promovării diversităţii, echităţii şi incluziunii prin intermediul programului Gap Free: o cale către transformare culturală, care promovează valorile diversităţii şi egalităţii de şanse pentru toţi. Credem în importanţa certificărilor obţinute în acest domeniu, pentru că ne determină să facem aceste lucruri din ce în ce mai bine", a comentat Antonio Baravalle, CEO al Grupului Lavazza.

Sistemul de recompensă pentru performanţe în producţie are ca scop nu numai recunoaşterea dedicării profesionale, ci şi, prin stabilirea unor obiective definite pe baza indicatorilor financiari şi organizaţionali, crearea unui mod prin care oamenii să fie implicaţi direct şi conştient în strategia companiei pe termen mediu şi lung, lucru pe care îl comunicăm pentru a genera un sentiment al implicării în atingerea obiectivelor pe care ni le propunem.

În ceea ce priveşte DE&I (Diversity, Equity and Inclusion - în română, Diversitate, Echitate şi Incluziune), în 2023 grupul a obţinut primul nivel al Certificării EDGE (Edge Assess) în Italia. Această certificare este fundamentală în primul rând pentru a susţine o analiză internă obiectivă şi comparabilă a egalităţii de gen în sediile din Italia, dar şi pentru adoptarea unor măsuri de eliminare a diferenţelor de gen în salarizare care sunt recunoscute, corecte şi replicabile în subsidiarele companiei şi, nu în ultimul rând, pentru a identifica zonele specifice de intervenţie care au funcţionat ca puncte de plecare pentru dezvoltarea unui plan de acţiune pe termen scurt şi mediu pe care se bazează multe dintre iniţiativele implementate în 2023 şi planificate pentru 2024. La începutul anului 2024, acesteia i s-a adăugat Certificarea privind Egalitatea de Gen conform UNI/PdR 125:2022.

Grupul Lavazza integrează principii ESG în modelul său de business. În iunie 2024, ca şi în anii anteriori, Grupul Lavazza va publica cea de-a zecea ediţie a Raportului de Sustenabilitate pe care îl elaborează voluntar, conform cu alinierea la standardele Iniţiativei Globale de Raportare care stabileşte criteriile internaţionale principale privind raportarea performanţei în sustenabilitate şi care este auditat de un furnizor extern.

2023 a fost şi anul deschiderii oficiale a primului "Centru pentru Economie Circulară a Cafelei" în Torino, un hub sprijinit de Fundaţia Lavazza împreună cu o reţea globală de parteneri al cărui scop este acela de a susţine şi promova principiile cele mai importante ale economiei circulare, accelerând astfel tranziţia sustenabilă şi susţinând inovaţia în lumea cafelei.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb