În anul de catalog 2015 (1 septembrie 2014 - 31 august 2015), magazinul IKEA din România a înregistrat vânzări în creştere cu 12,37% faţă de anul de catalog anterior. Numărul total de produse cumpărate a fost de 14.167.573 (cu 900.000 mai multe produse faţă de anul de catalog 2014). 3.248.974 de persoane au trecut pragul magazinului.
3.248.974 de persoane au trecut pragul magazinului, iar numărul de produse IKEA din casele românilor a crescut semnificativ anul acesta. Din cele 14.167.573 de produse vândute, 58% au fost obiecte de mobilier şi 42% decoraţiuni în magazin. Dintre produsele de mobilier, familia HEMNES (mobilier de depozitare pentru dormitor, living şi baie) a avut cel mai mare succes, cu 21.046 de bucăţi cumpărate. Dintre accesorii şi decoraţiuni, familia de becuri LED a atins anul acesta cel mai mare număr de vânzări, cu 211.714 de bucăţi vândute.
Departamentul IKEA FOOD, format din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze şi Bistro a înregistrat vânzări cu 9,63% mai mari faţă de anul trecut. În anul de catalog 2015, vânzările IKEA FOOD au reprezentat 8% din totalul vânzărilor IKEA România.
Potrivit reprezentanţilor IKEA; în anul de catalog 2015, au fost înregistrate 35.354 de comenzi, reprezentând aproximativ 8% din totalul vânzărilor IKEA România. Cele mai multe comenzi vin din Bucureşti, urmat de Cluj, Timişoara şi Iaşi, în total reprezentând 50% ponderea în totalul vânzărilor serviciului de comenzi online. Valoarea celei mai mari comenzi a fost de 30.138 lei (TVA şi servicii incluse)-
"Începând cu 1 octombrie, am îmbunătăţit platforma online, unde produsele pot fi adăugate direct în coş, iar de acum pot fi comandate online şi bucătării. În plus, au fost introduse noi servicii care pot fi comandate online şi care aduc plus valoare comenzilor clienţilor IKEA: Serviciul de Asamblare (costul este de 9% din valoarea prodului cumpărat), Serviciul de Instalare (pentru încorporarea electronicelor, chiuvetelor şi bateriilor iar costul este 39 de lei pentru fiecare produs instalat), Serviciul de Planificare Bucătării (realizat de un consultant personal pentru măsurarea şi apoi planificarea bucătăriei online, are costul de 299 lei şi este returnat clientului în momentul în care este achiziţionată bucătăria), Serviciul de Asamblare şi Instalare Bucătării (costul variază în funcţie de bucătărie, de la 399 la 999 lei)", precizează reprezentanţii IKEA.
În anul de catalog 2015, 529 de angajaţi le-au oferit sprijin vizitatorilor pentru achiziţionarea produselor preferate. Dintre aceştia, 57,27% au o vechime de peste 3 ani şi 46,50 % au o vechime de peste 5 ani. 51% dintre angajaţi sunt bărbaţi şi 49% femei, iar la nivel de management, 52% sunt femei şi 48% sunt manageri bărbaţi. În ultimul an de catalog, IKEA România a investit mai mult în dezvoltarea angajaţilor săi şi a oferit peste 43.000 de ore de activităţi de dezvoltare, reprezentând 7,5% din numărul total de ore lucrate. Anul acesta, am introdus beneficii noi în Ghidul Angajatului, precum asigurările de viaţă şi recompense pentru stabilitatea la locul de muncă. 48,01% dintre angajaţi sunt calificaţi pentru TACK!, pensia privată oferită de IKEA Group tuturor angajaţilor care lucrează de peste 5 ani în companie. Potrivit chestionarelor interne, 85% din angajaţi au încredere în compania IKEA, 86% spun că este un loc de muncă foarte bun, 95% sunt mândri de modul în care compania IKEA integrează sustenabilitatea în activitatea sa.
Toată energia electrică consumată de magazinul IKEA provine din surse regenerabile (hidro, eolian, solar, biogaz). În anul de catalog 2015 s-au consumat 4.187 MWh energie electrică (cu 8% mai puţin faţă de anul trecut) şi 1.144 MWh gaz (cu 31% mai puţin faţă de anul trecut).
Din totalul deşeurilor generate, magazinul IKEA a reciclat sau valorificat energetic un procent de 80%, faţă de 73% în anul anterior. În cadrul campaniei de colectare a mobilei vechi am colectat de la clienţi peste 5.000 de piese de mobilier (aproape 31 de tone), care au fost parţial reciclate, parţial valorificate energetic. Astfel, am evitat trimiterea lor la groapa de gunoi.
Reprezentanţii IKEA menţionează că două campanii de responsabilitate socială au fost organizate în magazinul IKEA în anul de catalog 2015. În timpul Campaniei Jucăriilor de Pluş desfăşurate în perioada 9 noiembrie 2014 - 3 ianuarie 2015, românii au luat acasă 49.453 de jucării de pluş. Pentru fiecare dintre aceste produse, IKEA Foundation a donat 1 euro pentru pentru proiecte educaţionale realizate de UNICEF şi Salvaţi Copiii în toată lumea. Campania "O viaţă mai bună pentru refugiaţi" a fost organizată în perioada 1 februarie - 28 martie 2015 în magazinul IKEA din Bucureşti. Pentru fiecare LEDARE (bec led) dintre cele 31.684 becuri cumpărate în România, IKEA Foundation a donat 1 euro către Înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi (UNHCR), pentru îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale refugiaţilor din toată lumea.
Parteneriatul dintre SOS Satul Copiilor Bucureşti şi IKEA România continuă pentru al treilea an. Încă o casă cu două etaje va fi mobilată pentru a se transforma în casa de vis pentru 7 copii şi mamele sociale, precum şi pentru generaţiile viitoare.