Dulcinella, business românesc de cofetărie şi patiserie cu produse cu rădăcini basarabene, a inves-tit 100.000 de euro în prima unitate lansată după rebrandingul reţelei şi ajunge astfel la 18 unităţi. Cofetăria are un design retro-modern şi se află la Bulevardul Nicolae Bălcescu nr. 36, din Bucureşti.
Spaţiul din zona Piaţa Romană - Piaţa Universităţii reprezintă a opta cofetărie din Bucureşti, iar lu-crările pentru lansarea acesteia au început în luna mai a acestui an. Noua unitate are în total 70 mp - dintre care 30 mp pentru servire - şi expune aproximativ 150 de produse.
Dulcinella este un brand fondat în 2005 în Republica Moldova, iar din 2021 a intrat şi pe piaţa din România. Reţeaua de cofetărie şi patiserie este prezentă în Bucureşti, Iaşi, Suceava, Târgu Neamţ, Piatra Neamţ, Roman şi Fălticeni.
"Această cofetărie redefineşte brandul Dulcinella în România. Este un rebranding pe care clienţii noştri îl vor vedea atât prin produse noi, cât şi prin designul ambalajelor, al logo-ului şi mai ales al spaţiului retro-modern şi instagramabil al cofetăriilor. Ne dorim ca prin cofetăriile deschise pe care le vom renova sau pe care le vom lansa direct sub noul concept retro-modern să ne fidelizăm clienţii, dar şi să atragem clienţi noi, tineri din zona 18-25 de ani care pot să descopere produse din bucătăria basarabeană într-un spaţiu modern şi, totodată, cald", a declarat Ion Mereacre, cofondator Cornelius H Group LTD, fondul de investiţii care deţine Dulcinella Europe, iar prin această companie brandul Dulcinella în România.
Investiţie de 2,5 milioane de euro de la preluarea reţelei Dulcinella
Fondul, creat în 2019 în Marea Britanie de către Ion Bouaru şi Ion Mereacre, deţine Dulcinella România din 2023.
Incluzând noua cofetărie, fondul a investit aproximativ 2,5 milioane de euro în reţeaua de cofetării & patiserii şi fabrica Dulcinella de la Târgu Neamţ.
"Noul concept retro-modern al cofetăriilor reflectă strategia şi viziunea noastră pentru România şi ne propunem ca în următoarele 18 luni să modernizăm întreaga reţea. Strategia noastră se vede deja puternic şi în cifre pentru că ne aşteptăm ca anul acesta să finalizăm pe break-even, iar din 2025 să trecem pe profit", a adăugat Ion Bouaru, cofondator Cornelius H Group LTD.
Managementul Dulcinella estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 5 milioane de euro, iar pentru 2025 un avans de 30% - la 6,5 milioane de euro - ca urmare a creşterii businessului în România, dar şi la nivel internaţional. Dulcinella România are 130 de angajaţi.
"Anul viitor ne dorim să dezvoltăm reţeaua mai ales prin deschiderea de spaţii noi în franciză şi printr-un sistem de operare pe care îl vom lansa în această toamnă. De asemenea, vrem să creştem pe zona de livrări online, să ne consolidăm parteneriatele cu HoReCa şi să intrăm în reţelele marilor retaileri. În ceea ce priveşte exporturile, suntem deja prezenţi în Franţa şi Marea Britanie şi ne dorim să ne extindem în ţări precum Spania, Italia, Portugalia, unde regăsim comunităţi mari de români", a explicat Sergiu Diaconu, reprezentantul acţionarilor Cornelius H Group LTD.
Prăjiturile Cuşma lui Guguta, Smântânel şi Nicolae sunt produsele preferate ale clienţilor
Cofetăriile listează în general aproximativ 150 de produse, 90% dintre ingrediente fiind cumpărate din România. Brandul aduce din Republica Moldova vişinele, nucă şi mierea pentru a păstra gustul reţetelor tradiţionale basarabene.
Cele mai vândute produse pe zona de cofetărie sunt prăjiturile Cuşma lui Guguta, Smântânel, Nicolae şi eclerele, iar în ceea ce priveşte torturile sunt cele cu fructe de pădure, Smântânel şi Ana.
Pe segmentul de patiserie, produsele preferate ale clienţilor sunt plăcintele la tigaie (cu brânză, verdeţuri, cartofi, mere, vişine), cornuleţele cu vişine, măr& scorţişoară şi New York rolls.
Valoarea bonului mediu într-o cofetărie Dulcinella este de 32 de lei, iar aproximativ 90% dintre clienţi sunt fideli.
"Trendul la nivel internaţional se îndreaptă către patiseria sărată. În prezent 80% din produsele noastre sunt din segmentul de cofetărie, dar ne dorim ca în următoarele şase luni să ajungem să avem egalitate. Vom continua să lansăm produse noi, de inspiraţie internaţională, precum a fost introducerea anul acesta a New York rolls", a adăugat Sergiu Diaconu.