În contextul actualei crize financiare a devenit cu atât mai importantă capacitatea managerilor de a gândi vizionar, de a anticipa fenomenele economice, de folosi toate instrumentele disponibile pentru a eficientiza activitatea companiilor. Un astfel de instrument este tehnologia informaţională. "A venit vremea profesioniştilor", a subliniat ieri Valentin Tomşa, director general SAP România, cu ocazia celei de-a patra ediţii a SAP World Tour.
Tema principală a evenimentului din acest an - "Noi idei, noi oportunităţi, noi strategii" - a fost determinată de necesitatea companiilor româneşti de a se adapta la noul ritm de evoluţie a pieţei.
Valentin Tomşa a prezentat viziunea SAP cu privire la obţinerea performanţei şi eficienţei prin integrarea afacerii într-o reţea dinamică de clienţi, parteneri şi furnizori, asigurând în acelaşi timp optimizarea operaţiunilor indiferent de localizare sau persoanele implicate. În acelaşi timp, domnul Tomşa a arătat că marile companii nu sunt neapărat şi cele mai eficiente.
Les Hayman, ambasador SAP şi reprezentant al consiliului director al SAP, a prezentat rezultatele unui studiu publicat recent de The Economist Intelligence Unit, studiu care subliniază importanţa oamenilor dintr-o companie. Provocarea oricărui manager este cum să îşi provoace oamenii, cum să îi motiveze, cum să construiască o cultură a managementului în care angajaţii să obţină performanţe maxime.
În prezentarea sa "Business Network Transformation", Valentin Tomşa a decelat două tipuri de reţele: una bazată pe volumul operaţiunilor şi cealaltă bazată pe sistemele complexe. În cadrul primului tip este importantă dimensionarea reţelei într-un mod profitabil, bazat pe coordonare, interconectarea sistemelor. În cel de-al doilea tip de reţea inovaţia dă valoare afacerii. Aici în mijlocul reţelei este pus omul şi puterea reţelei este dată de modul în care persoanele pot să colaboreze.
Din 1990 sistemele s-au îndreptat spre partea operaţională, dar acum nu este suficient să operezi într-un mod foarte bun o companie, "ci, trebuie să te transformi rapid, să fii agil, să aduci valoare business-ului", spune domnul Tomşa. SAP Business Platform nu oferă o simplă automatizare a proceselor economice, ci o optimizare a zonei operaţionale. Oferă utilizatorilor puterea şi datele necesare să poată să colaboreze eficient. "Pur şi simplu, platforma de business a SAP încheie bucla dintre strategie şi execuţie", a subliniat Valentin Tomşa.