Studiu: Numărul consumatorilor care adoptă Sistemul de Garanţie - Returnare este în continuă creştere

A.F.
Companii / 18 iulie

 Studiu: Numărul consumatorilor care adoptă Sistemul de Garanţie - Returnare este în continuă creştere

Sondajul realizat de Kantar în luna iunie 2024 pe un eşantion reprezentativ de consumatori arată o creştere semnificativă a numărului celor care au adoptat deja Sistemul de Garanţie-Returnare (SGR), administrat de RetuRO, comparativ cu luna martie, conform unui comunicat remis redacţiei.

Potrivit acestuia, 4 din 5 români intervievaţi au returnat cel puţin o dată ambalaje SGR, reprezentând o creştere semnificativă faţă de luna martie 2024, când jumătate dintre cei chestionaţi afirmau acest lucru. Odată cu extinderea numărului de consumatori care au adoptat Sistemul de Garanţie-Returnare, sondajul relevă şi o creştere a frecvenţei cu care aceştia returnează ambalaje. Astfel, dacă în martie 2024, 25% dintre respondenţi declarau că returnează ambalaje SGR în mod constant, ponderea a crescut în trei luni la 57%. Studiul mai arată că 38% dintre aceştia au folosit sistemul de peste 10 ori în ultimele 7 luni.

Ce îi determină pe români să returneze ambalajele

În ceea ce priveşte motivele pentru care românii returnează ambalajele cu garanţie, 68% dintre cei intervievaţi sunt de părere că, folosind sistemul, reduc cantitatea de ambalaje care ar fi ajuns în natură, 63% spun că îşi doresc să facă parte dintr-o comunitate care face România mai curată şi 57% pentru că, prin SGR, au dovada că ambalajele returnate sunt într-adevăr reciclate.

Cum arată RetuRO din perspectiva consumatorului

Potrivit noului studiu, s-a îmbunătăţit şi percepţia pe care o au consumatorii faţă de RetuRO ca administrator al celui mai mare proiect naţional de economie circulară din zona de mediu. Astfel, 81% dintre respondenţi percep RetuRO ca pe o companie care se implică şi le oferă pârghiile necesare ca să recicleze şi 75% o consideră drept cea mai bună soluţie pentru colectare şi reciclare eficientă a ambalajelor. Studiul mai arată că notorietatea Sistemului de Garanţie - Returnare în rândul populaţiei a continuat să crească, 98% dintre românii chestionaţi cunoscând în prezent sistemul, iar 92% identificând corect logo-ul "Ambalaj cu garanţie".

"Rezultatele noului sondaj, coroborate cu sutele de milioane de ambalaje pe care le colectăm lunar, ne arată că cei mai mulţi dintre români îşi doreau de mult timp un sistem eficient de reciclare. Faptul că SGR produce deja efectele aşteptate este întărit şi de autorităţile locale care văd tot mai puţine ambalaje SGR ajunse la gropile de gunoi, de ONG-urile de mediu care nu mai adună zeci de saci cu astfel de ambalaje din natură, cât şi de noi toţi, până la urmă, la nivel individual, dacă ne uităm la faptul că deja nu mai vedem atât de multe ambalaje pe marginea drumului. Începuturile sunt mereu dificile, iar când vorbim de o reţea ce implică milioane de consumatori şi zeci de mii de producători şi comercianţi, crearea unui flux stabil pentru ambalaje, de la producţie până la reciclare, ridică provocări la fiecare pas. Am ajuns departe într-un timp foarte scurt, lucru care nu ar fi fost posibil fără implicarea şi efortul consumatorilor, producătorilor, comercianţilor şi operatorilor din HoReCa. Împreună punem bazele unei colaborări pe care se va construi viitorul sustenabil", a declarat Gemma Webb, CEO şi Preşedinte al Directoratului RetuRO.

De la demararea programului, în noiembrie anul trecut, Sistemul de Garanţie-Returnare continuă să mobilizeze zilnic din ce în ce mai mulţi români. Până la finele lunii iunie, peste 800 de milioane de ambalaje cu logo-ul "Ambalaj cu garanţie" au fost returnate de consumatori. Concomitent cu dezvoltarea SGR, RetuRO desfăşoară şi ample acţiuni de conştientizare, prin care vizează amplificarea gradului de implicare a consumatorilor şi a agenţilor economici.

Studiul s-a realizat online, în perioada 18-21 iunie 2024, pe un eşantion reprezentativ pentru universul persoanelor de 18-64 ani, utilizatori de internet, care au cumpărat cel puţin un produs în ambalaj SGR în ultimele 3 luni. Mărimea eşantionului a fost de 600 persoane, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-4% la un nivel de încredere de 95%.

Comanda carte
Conferinţa BURSA “CSR şi sustenabilitate”
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

29 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9747
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6036
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3117
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9767
Gram de aur (XAU)Gram de aur407.0257

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb