Reporter: Cum a fost anul 2021 pentru compania dumneavoastră?
Alexandru Rizea: Anul 2021 a fost încă un an de "Şcoală Lemet", cu prezenţă fizică obligatorie. Ziua am învăţat, noaptea am repetat. Şi în ziua următoare am aplicat în practică învăţăturile. Fenomene din piaţă, evoluţii, statistici, indicatori la care ne uitam o dată pe lună sau o dată pe an, sunt acum în atenţia noastră zilnic.
Reporter: Cum au evoluat vânzările anul trecut, al doilea an de pandemie?
Alexandru Rizea: Am încheiat anul 2021 cu o creştere a cifrei de afaceri mai mare de 12%, faţă de anul trecut. 2021 a fost un an bun.
Reporter: Sunteţi pe piaţă de 30 de ani. Care a fost cel mai dificil moment prin care aţi trecut în tot acest timp şi carea fost cel mai bun an?
Alexandru Rizea: Nu îmi amintesc un clasament al momentelor dificile. Permanent "ne-am distrat cu problemele", aşa ne place să spunem: introducerea pentru prima oară a TVA, criza din anul 1996, creşterea uneori bruscă şi neprevăzută a cursului euro-leu, criza din anul 2008, pandemia din anul 2020 au fost ocazii în care am învăţat că trebuie să ştim ce să facem, când nu mai e nimic de făcut.
Reporter: Ce investiţii aveţi în vedere pentru anul acesta?
Alexandru Rizea: Avem investiţii în curs de realizare, care se vor finaliza în primul trimestru din 2022, de aproximativ 8 milioane de euro: construcţii, utilaje, tehnologii noi, digitalizare.
Reporter: Care sunt tendinţele pe piaţa mobilei?
Alexandru Rizea: Tendinţele pe piaţa mobilei din România sunt aceleaşi cu cele din Europa de Vest, în urmă cu câţiva ani. Cererea este asemănătoare cu cea din ultimii ani, în a doua parte a anului. Credem ca 2022 va debuta la fel ca ultimii ani. Cum va fi în trimestrele al doilea, al treilea şi al patrulea vom vedea.
Reporter: Au crescut preţurile produselor pe care le comercializaţi?
Alexandru Rizea: Preţurile produselor noastre nu au crescut. Facem promoţii şi, în general, vindem produse care merită banii.
Reporter: Piaţa muncii a venit cu tot felul de provocări în ultimii doi ani...Cum aţi făcut faţă acestei probleme?
Alexandru Rizea: Lemet este un angajator mare, care şi-a câştigat în timp recunoaşterea pe piaţa muncii. Recrutarea noilor angajaţi a fost o muncă permanentă în ultimii doi-trei ani. Dacă lucrezi cu drag şi vrei să ai rezultate bune, ai şi idei şi soluţii noi, care duc automat la rezultate bune. În anul 2021, am avut fluctuaţie de personal în jur de 20%. Eram obişnuiţi cu o fluctuaţie de sub 10%.
Reporter: Câţi angajaţi are compania dumneavoastră în acest moment?
Alexandru Rizea: La Lemet lucrează cu entuziasm şi pasiune 805 persoane.
Reporter: Care este cea mai mare provocare a pandemiei?
Alexandru Rizea: Cea mai mare provocare a pandemiei a fost noutatea situaţiei: prima oară ne-a surprins şi nu am putut lucra normal timp de o lună şi jumătate. Apoi ne-am întors la muncă în condiţii cu totul schimbate: o persoană pe două locuri în autobuz, fără vestiare comune, fără servirea mesei la cantină şi restul pe online.
Reporter: Mulţumesc!