2Performant lansează Liga Naţională de Marketing, prima competiţie de marketing pe echipe din România, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Lansată de 2Performant, această competiţie online este, de fapt, terenul de joc pentru elita marketing-ului digital de la noi din ţară şi va arunca în luptă 12 magazine online şi 120 de afiliaţi de top, potrivit reprezentanţilor companiei.
Astfel, cei mai buni jucători din comunitatea 2Performant se vor lua la întrecere în marketing afiliat, pentru ca la final Liga Naţională de Marketing să desemneze primul Campion Naţional de Marketing. Cele 12 magazine online care intră în competiţie reprezintă 3 categorii de produse: Answear, Fashion Days, Otter, WeWelvet la categoria Fashion; Farmec, BaseOne, BestValue, Esteto la categoria Beauty; Cărtureşti, Litera, Librex, Librăria Delfin la categoria Books. Timp de patru săptămâni, cele 12 echipe formate din câte 10 afiliaţi de top din platforma 2Performant şi câte un brand manager, care reprezintă un magazin, vor concura în prima competiţie pe echipe din istoria marketingului afiliat cu scopul de a obţine cele mai bune rezultate.
La finalul Ligii, cea mai bună echipă va câştiga titlul de Campioana Naţională de Marketing şi premii în bani. Suplimentar, vor fi acordate premii pentru cei mai buni jucători, fie ei manageri şi/sau afiliaţi, după indici variaţi de performanţă şi feedback-ul echipei.
"Atunci când urmărim o competiţie sportivă, fie ea de fotbal, baschet sau, de ce nu, tenis, înţelegem efortul şi profesionalismul din spatele performanţei răsplătite. Ne-am dorit să transmitem aceleaşi emoţii de competiţie şi în domeniul în care activăm noi şi să transformăm marketingul afiliat în sport de performanţă. Pentru că aceşti specialişti din domeniu sunt nişte sportivi de performanţă. Aşa a apărut Liga Naţională de Marketing, încă o premieră pe care 2Performant o lansează, un format nou de competiţie, care îmbină performanţa individuală în marketing cu colaborarea dintre echipele formate din branduri şi specialişti în digital, pe o infrastructură tehnologică pregătită să susţină marketing de cea mai înaltă calitate. Inovaţia se află în ADN-ul nostru, încă de când am adus marketingul afiliat în România, în 2009. Am fost primii atunci care au crezut în marketingul viitorului, iar în toţi aceşti ani am investit în creşterea şi sprijinirea ecosistemului din care facem parte şi vom continua să facem acest lucru", spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.
În acelaşi timp, Alain Gavriluţiu, Creative Director 2Performant şi omul din spatele conceptului creativ Liga Naţională de Marketing, crede că afilierea trebuie să fie privită prin prisma caracterului său colaborativ, aşa cum în sport echipa este cea care generează performanţa: "Cred că afiliaţii împărtăşesc un mindset similar cu sportivii de performanţă, pentru că sunt analizaţi după criterii similare, iar noi îi apreciem pentru asta. Liga Naţională de Marketing se adresează celor mai buni afiliaţi din platformă, oameni alături de care 2Performant a trecut prin multe şi alături de care a realizat multe. Liga Naţională de Marketing este un proiect gândit pentru a arăta o nouă faţă a marketingului afiliat, aceea colaborativă, de sport în echipă. Iar cei care vor intra pe teren vor fi primii din istorie care vor experimenta acest punct de vedere nou asupra marketingului digital."
Această competiţie în care marketingul afiliat devine sport de performanţă pentru jucătorii din domeniu se derulează pe fondul unui context general favorabil acestei industrii. 2020 a fost un an definitoriu pentru jucătorii din e-commerce atât la nivel mondial, cât şi regional şi local, în România sectorul depăşind anul trecut pragul de 5 miliarde de euro. Direct conectat la această industrie, marketingul afiliat şi-a dovedit relevanţa ca instrument de vânzări în anul ce a trecut, pe fondul creşterii interesului magazinelor de a fi prezente în online, dar şi al telemuncii care a atras tot mai multe persoane către afiliere. Acest model de publicitate colaborativă între branduri şi afiliaţi a ajutat magazinele să fie vizibile, să atragă consumatorii noi din online şi să înregistreze vânzări. Numai anul trecut, prin intermediul 2Performant au fost realizate peste 1 milion de vânzări pentru magazinele online, cu 28% mai mult ca anul trecut, acestea atingând o valoare de peste 50 de milioane de euro. În acelaşi timp, peste 3.400 de afiliaţi au câştigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, cu 26,8% mai mult ca în 2019.
Mecanism şi etape Liga Naţională de Marketing
Competiţia este împărţită în mai multe etape:
Preselecţia: 16 - 31 martie. În această etapă, fiecare dintre cele 12 branduri îşi poate pre-selecta o formulă de echipă dintre cei 120 de afiliaţi de top care s-au înscris, în funcţie de programul lor de afiliere sau de strategia personală.
Drafting Day: 2 aprilie. Evenimentul online în care fluierul arbitrului anunţă componenţa echipelor finale care se pregătesc să intre pe terenul digital din Liga Naţională de Marketing. Rând pe rând, brandurile îşi vor prezenta afiliaţii care, timp de patru săptămâni, vor face parte din echipa lor. Evenimentul va fi transmis live pe grupul de Facebook Primii paşi în afiliere, dar şi pe conturile 2Performant de LinkedIn, YouTube, Facebook.
Sezonul competiţional: 5 - 30 aprilie. În fiecare săptămână va avea loc câte o etapă, timp în care se vor măsura numărul de vânzări şi indicele de vânzări. În baza acestor indicatori, echipele vor obţine un punctaj şi vor fi declarate echipele câştigătoare pe etapă în categoria lor. La finalul fiecărei etape săptămânale se va organiza un clasament provizoriu atât pe categorii, cât şi un clasament general provizoriu.
Premierea echipei câştigătoare, în urma clasamentului general final, se va realiza în cadrul unui eveniment online.