Campania de informare "Euro-Dispecer", lansată în luna aprilie a anului trecut, a avut un mare succes în rîndul tinerilor, astfel că 40% din numărul celor intersaţi de procesul de integrare în UE fac parte din acestă categorie socială, a declarat, ieri, Adrian Ciocănea, secretar de stat în Ministerul Integării Europene.
"Euro-Dispecer" este un program rezultat în urma colaborării dintre Televiziunea Română şi Ministerul Integrării Europene şi este finanţat în proporţie de 50% (fiecare) de cele două instituţii. Costul programului se ridică la 11.000 de euro.
Programul constă în apelarea gratuită a unui număr de telefon pentru adresarea de întrebări privind procesul de integrare, despre stadiul negocierilor de aderare ale ţării noastre la Uniunea Europenă, despre implementarea acquis-ului comunitar etc. Zilnic sînt selectate cel puţin trei întrebări, în funcţie de relevanţa şi frecvenţa cu care apar. Acestea sînt transmise mai departe instituţiilor din domeniu şi primesc răspuns de la specialişti. În final, întrebările şi răspunsurile sînt difuzate în fiecare zi de luni pînă vineri pe TVR 1 şi pe TVR 2. Programul are acoperire naţională şi este accesibil tuturor categoriilor sociale. De menţionat că 30% din întrebări sînt din domeniul economic.
Peste 45.000 de persoane au apelat linia gratuită pusă la dispoziţie de echipa "Euro-Dispecer". Dintre aceştia, tinerii s-au arătat interesaţi de fondurile de pre-aderare şi de piaţa muncii în spaţiul UE. A doua categorie este cea a persoanelor de vîrsta a treia, care sînt interesate în special de măsurile de protecţie socială.
Gabriel Giurgiu, redactor-şef la departamentul Programe de Integrare Europeană din cadrul TVR, a spus că predomină apelanţii din mediul rural şi care vor să cunoască efectele integrării asupra agriculturii.