50.000 de metri cubi de beton va "înghiţi" pista Aeroportului Braşov

OVIDIU VRÂNCEANU
Ziarul BURSA #Companii / 19 iunie 2013

Valoarea totală a investiţiei ar urma să fie de doar 35 de milioane de euro, după ce în urmă cu şase ani se vorbea de un efort investiţional de 90 de milioane de euro

Utilajele companiei Vectra Service, cea care construieşte pista viitorului Aeroport Internaţional Braşov - Ghimbav, au excavat 200.000 de metri cubi de pământ, urmând ca de luna viitoare să se apuce de turnat betonul special, cantitatea care ar urma să "intre" în pistă fiind de aproximativ 50.000 de metri cubi. "După părerea mea, dacă păstrează acest ritm, firma poate termina pista mai devreme de termenul propus. Ei au spus finele lui noiembrie, dar eu cred că va fi gata în luna octombrie. Minis­terul Mediului va termina lucrările de îndiguire a pârâului Besălcin anul viitor. Ce vă pot spune este că ne gândim foarte serios şi la varianta cu un investitor privat pentru construcţia terminalului care ar însemna cam 10 milioane de euro, dacă nu vom găsi şi aceşti bani până la urmă. Până la sfârşitul acestui mandat, de aici vor zbura avioane. Inaugurarea aeroportului şi primele zboruri vor fi până la sfârşitul anului 2016", a spus preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu, prezent la eveniment.

Acesta a mai precizat că după finalizarea pistei vor fi demarate lucrările la turnul de control şi la terminalul aeroportului. "Să ştiţi că nu ne-ar trebui un terminal mare acum. Cred că ne-ar fi de ajuns zece milioane de euro pentru acest lucru şi am făcut apel şi la Primăria Braşov să se implice în acest proiect pentru a nu căuta investitori privaţi. Investitorii privaţi vin cu pretenţii mari şi cu bani puţini", a mai declarat Cănces­cu, susţinând că în cele din urmă investiţia totală în "primul aeroport care se construieşte de la zero după Revoluţie" se ridică la aproximativ 35 de milioane de euro.

Valoarea investiţiei a scăzut vertiginos în ultimii ani. În 2007 se vorbea de o investiţie de 85 - 90 de milioane de euro, după care, odată cu rezilierea contractul cu Intelcan, valoarea acesteia scăzuse la 65 de milioane de euro, iar acum suma inves­tită a scăzut, din nou, aproape la jumătate. "Avem în vedere, însă, o extindere, care ar urma să fie realizată din fonduri europene", a mai spus Căncescu.

"Să nu vă gândiţi că în primii ani vom scoate profit din aeroport. E posibil ca în primii ani să avem chiar pierderi, dar câştigurile pentru comunitate vor fi foarte mari", a mai spus Căncescu.

La rândul său, primarul George Scripcaru a spus că "Primăria Braşov va analiza proiectul şi vom vedea dacă este oportun să ne implicăm şi care este valoarea cu care vom intra în acest proiect. Nu se pune problema de a avea o anumită cotă din societate, deocamdată, pentru că în primii ani sigur vor fi pierderi, dar important este să avem aeroport la Braşov", a spus Scripcaru, care a evitat întrebările care făceau trimite la valorile absolute ale participaţiei municipalităţii la proiect. "Când discuţi despre un proiect de genul acesta toate lucrurile se opresc la aspectul financiar, iar municipalitatea are acest gând să se implice în proiect după ce parcurgem paşii procedurali şi după ce vedem în detaliu despre ce este vorba din punct de vedere al proiectului în ansamblu, ţinând cont de toate componentele care sunt de derulat conform etapelor. Vom discuta şi vom vedea pe fiecare componentă în parte în ce fază se află, ce urmează, apoi putem să determinăm şi din punct de vedere financiar lucrurile. Vă vom anunţa la momentul oportun", a conchis acesta.

Şi primarul oraşului Ghimbav, Dorel Toma, a precizat că oraşul pe care îl conduce va contribui la lucrările de la aeroport cu patru milioane de euro, cu două milioane în plus faţă de cât s-a prevăzut iniţial. "Trebuie să facem eforturi şi noi alături de CJ şi, având în vedere că va fi primul aeroport din România construit de la zero după anul 1990, merită să ne implicăm pentru ca lucrările să se poată derula conform angajamentelor", a spus primarul Ghimbavului.

A fost decopertată o suprafaţă de 175.000 de mp

Aeroportul internaţional Braşov- Ghimbav se construieşte în apropierea societăţii comerciale IAR Ghimbav, la aproximativ 12 kilometri de municipiul reşedinţă de judeţ. Pista aeroportului va avea o lungime de 2.820 de metri şi o lăţime de 45 de metri, cu acostamente de 7,5 metri pe fiecare parte.

Până la această oră s-a decopertat o suprafaţă totală de 175.000 mp. În acest moment, la pista aeroportului lucrează 5 buldozere, un reciclator, 4 cilindrii compactori, 5 excavatoare şi 30 de basculante.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb