Comisia Europeană a aprobat, zilele trecute, 25 de programe în 14 ţări membre, pentru promovarea şi informarea asupra produselor agricole din Uniune. Bugetul total al acestor programe este de 51 de milioane de euro, din care 25,5 milioane sînt asigurate din fonduri europene. Ţările care vor beneficia de finanţare pentru astfel de proiecte sînt Belgia, Germania, Grecia, Cipru, Spania, Franţa, Italia, Ungaria, Austria, Olanda, Polonia, Suedia, Finlanda şi Marea Britanie. Proiectele trebuie să consiste în acţiuni care să informeze publicul asupra avantajelor produselor agricole din Uniunea Europeană în privinţa calităţii, a securităţii alimentare, a gradului ridicat de nutriţie, etichetare corespunzătoare, sănătatea stocurilor de animale şi tehnologiile nepoluante de producţie. De asemenea, banii sînt destinaţi şi pentru organizarea de expoziţii şi tîrguri. Programele se adresează producătorilor de oleaginoase, produse ecologice, lactate, carne, vin, legume, cartofi şi flori.
Această măsură de promovare a produselor agricole a intrat în vigoare în anul 2000, cînd Consiliul European a hotărît că agricultura regiunii trebuie să fie sprijinită ca să facă faţă concurenţei producătorilor mondiali.