Grupul "Danone", unul dintre liderii mondiali din industria alimentară, a împlinit 90 de ani de la crearea mărcii proprii. Aniversarea celor 90 de ani dedicaţi nutriţiei sănătoase a coincis şi cu împlinirea a 10 ani de la inaugurarea fabricii din Bucureşti, prilej sărbătorit de companie, la începutul săptămânii, alături de autorităţi guvernamentale şi locale, ambasadorul Franţei la Bucureşti, precum şi alţi membri ai corpului diplomatic francez, parteneri de afaceri, mass- media.
În cadrul întâlnirii, Stephane Batoux, director general "Danone România", a declarat: "Ne mândrim cu statutul de continuatori ai unei istorii de 90 de ani de prezenţă neîntreruptă a mărcii Danone pe pieţe din Europa, iar ultimii 20 de ani reprezintă, cred, perioada cea mai înfloritoare, când marca s-a extins pe toate continentele şi a cucerit poziţia de lider mondial în domeniul produselor lactate proaspete.Şi noi, echipa Danone România, am reuşit nu doar să devenim lideri detaşaţi pe piaţă, dar şi să cucerim un loc în inima românilor."
Danone acoperă cu produsele sale întreaga gamă de nevoi nutriţionale ale oamenilor: copii, adolescenţi si părinţi, dar si persoane cu nevoi speciale (fără zahăr, fără grăsime sau care primesc nutriţie clinică) - toţi cei care doresc să se menţină sănătoşi, printr-o alimentaţie echilibrată şi completă.
La rândul său, dr. Bogdan Ioachim, director comunicare, nutriţie şi ştiinţă, "Danone România", a declarat: "Cu o prezenţă semnificativă în piaţă, în 47 de ţări, cu 49 unităţi de producţie, Grupul Danone este acum purtătorul unor valori respectate - umanism, deschidere, proximitate, entuziasm, şi al unei misiuni asumate - aceea de a aduce în fiecare zi, cât mai multor oameni din întreaga lume, sănătate printr-o nutriţie echilibrată. La forţa ştiinţifică, tehnică şi de inovare a companiei se aliniază calitatea şi dăruirea oamenilor săi, adevăraţii făuritori şi păstrători ai companiei şi ai mărcii."
După aproape un secol de la lansarea primului iaurt Danone, inovaţia în domeniul sănătăţii rămâne o prioritate în cultura Grupului Danone. DANONE înseamnă acum numărul 1 în lume în domeniul produselor lactate proaspete, numărul 2 în lume în domeniul apei îmbuteliate, în domeniul alimentelor pentru copii şi al nutriţiei medicale. Cu o forţă ştiinţifică remarcabilă, cu mărci puternice şi lider în inovaţii, Danone promite să adauge şi un viitor frumos la remarcabila sa istorie.
Grupul DANONE, prezent în 120 de ţări, a înregistrat în 2008 vânzări de peste 15,22 miliarde euro.
DANONE PDPA România, parte a Grupului DANONE, a înregistrat în anul 2008 o cifră de afaceri de peste 422 milioane RON. Compania are în prezent peste 700 de angajaţi şi un portofoliu ce depăşeşte 60 de referinţe de produs, principalele mărci fiind: Activia, Danonino, Actimel, Nutriday, Cremosso, Danette şi gama Casa Bună.
• Scurtă istorie
Acum 90 de ani, în Barcelona, Isaac Carasso lansa primele iaurturi Danone, care se puteau cumpăra în farmacii, la recomandarea medicului. Cu 10 ani înainte de descoperirea penicilinei, iaurtul reprezenta "leacul" pentru bolile infecţioase intestinale, care făceau multe victime, mai ales în rândul copiilor. În căutarea unui nume pentru produsul său, Isaac Carasso s-a gândit la numele de alint al fiului său Daniel. Astfel s-a lansat Danone. Daniel Carasso a fost cel care a înfiinţat compania Danone în Franţa, în 1929. Un adevărat vizionar, care a avut o ambiţie: să facă din iaurt, practic necunoscut în Franţa, un aliment gustos, care să fie consumat cu plăcere şi să devină o obişnuinţă alimentară pentru toţi.
În 1960, producţia de iaurturi Danone ajunge la 194 milioane unităţi pe an (peste o jumătate de milion de iaurturi pe zi), în comparaţie cu cele 400 de iaurturi pe zi, produse la începuturi în Barcelona.
În 1967, Danone fuzionează cu liderul francez pe piaţa brânzeturilor - Gervais, luând astfel naştere compania Gervais-Danone. Un alt moment important în istoria companiei Danone este fuziunea, în 1987, a Gervais-Danone cu Boussois-Souchon-Neuvesel (BSN), companie fondată de familia lui Antoine Riboud.
În 1994, după o serie de achiziţii, printre care apa minerală Evian şi producătorul european de biscuiţi General Biscuit, deţinător al mărcii LU, compania BSN devine Groupe Danone, luând numele celui mai cunoscut brand din portofoliu.
În anul 1996, Antoine Riboud se retrage din funcţia de CEO al Danone şi este succedat de fiul său Frank. Sub noua conducere compania a continuat să se dezvolte şi să îşi extindă operaţiunile în noi zone geografice. Punând accentul pe sănătate, Grupul a luat decizia să cedeze divizia de biscuiţi şi a achiziţionat compania Numico, lider european în alimentele pentru copii. În prezent, Danone are patru divizii: produse lactate proaspete, ape minerale, alimente pentru bebeluşi şi nutriţie clinică.