Doi antreprenori români, cu sprijinul Romanian Business Leaders, au lansat 9SOS, primul sistem privat integrat de telemedicină din România, care oferă servicii de asistenţă şi suport persoanelor afectate de COVID-19, la numărul de asistenţă 021.9789.
Conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES, 9SOS este o soluţie complexă şi completă, care are funcţiuni de înscriere, triere, evaluare şi monitorizare a celor afectaţi de COVID-19. Serviciul este gratuit, iar Telekom este operatorul de telecomunicaţii partener. Apelul la 021.9789 nu are costuri suplimentare şi poate fi efectuat de orice cetăţean român, din orice reţea fixă sau mobilă, de pe teritoriul României sau din afara graniţelor.
"Proiectul pornit la iniţiativa a doi antreprenori români, Gabriel Aftenie şi Marius Ţapu, cu sprijinul şi implicarea comunităţii Romanian Business Leaders (RBL), răspunde apelului lansat de către preşedintele României mediului de afaceri. Platforma construită propune o soluţie care diminuează încărcarea spitalelor, medicilor de familie, Direcţiilor pentru Sănătate Publică (DSP) şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), prin sistematizarea şi automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19, izolate sau aflate în carantină. În contextul în care numărul persoanelor infectate, suspecte şi aflate în carantină este în creştere, iar spitalele sunt supraaglomerate şi le sunt alocate un număr mare de persoane, serviciul 9SOS ajută la diminuarea încărcării sistemului medical prin sistematizarea şi automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19 prin trierea şi asistenţa lor cu ajutorul numărului scurt 021.9789", se menţionează în comunicat.
Pentru a evita suprasolicitarea centrelor de triaj - ceea ce ar duce la îngreunarea procesului de diagnosticare al persoanelor infectate şi la creşterea riscului de contaminare şi infectare a populaţiei sănătoase - serviciul 9SOS oferă o platformă ce fluidizează procesului de triaj, direcţionează traficul şi monitorizează cazurile înregistrate la numărul 021.9789, prin colaborarea mai multor entităţi, în baza unui parteneriat public- privat.
Întregul proces are loc la distanţă, protejând astfel factorul uman prin descentralizarea sistemelor de preluare a comunicaţiilor cu persoanele afectate. În plus, sistemul degrevează statul de cheltuieli cu tratamentul cazurilor în cadru spitalicesc şi de costuri de dezvoltare, de la zero, a unor sisteme de software care ar fi operaţionale în decursul a câteva săptămâni sau luni, la nivelul de complexitate necesar.
Un palier de suport oferit de 9SOS pentru cei afectaţi de COVID-19 este call center-ul medical care face înregistrarea celor care apelează 021.9789, îi triază şi le întocmeşte o fişă situaţională, pe baza celor declarate de persoana care apelează şi, în funcţie de categoria de risc care i-a fost alocată de, persoana va fi direcţionată către un medic de specialitate, medic de familie, ISU sau DSP, în funcţie de situaţie. În plus, serviciul 9SOS oferă şi monitorizarea cazurilor. Practic, atunci când închide telefonul, persoana afectată de COVID-19 primeşte o recomandare şi rămâne într-un sistem de monitorizare până la dispariţia definitivă a riscului.
Cel de-al doilea palier de suport este call center-ul social, care oferă suport emoţional sau logistic pentru persoanele peste 65 de ani, cu diverse dizabilităţi sau singure şi care, în funcţie de situaţie, îi direcţionează către autorităţile abilitate sau grupuri de suport civic.
Gestionarea procesului se face prin call center CRM, integrat cu platforme de telemedicină şi asistenţă socială. Tot lanţul de înregistrare, evaluare şi îngrijire este integrat, cu trasabilitate cap-la-cap, astfel încât pot fi înregistrate toate apelurile.
Sistemul funcţionează în condiţii stricte de GDPR - Date Sensibile cu Caracter Special, cu anonimizarea lor conform reglementărilor GDPR şi vor respecta complet condiţiile impuse de securitate, complexitate şi scalabilitate.
Platforma 9SOS va fi încredinţată statului român cu drept de utilizare în mod gratuit, pe perioada stării de urgenţă şi minimum 3 luni după încheierea acesteia.