Numărul total de produse vândute sub brandul de accesorii IT&C şi echipamente Smart Home, Tellur, a depăşit 4 milioane de bucăţi, de la lansarea acestuia, în 2015, până la finele lunii septembrie 2022, informează un comunicat de presă remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, ponderea brandului propriu din totalul exporturilor a urcat cu 74% pe primele trei trimestre din 2022, faţă de primele nouă luni ale anului trecut, iar valoarea exporturilor Tellur s-a dublat în aceeaşi perioadă. Produsele Tellur ajung în 33 de state, de pe patru continente: Europa (cel puţin în 21 de ţări, membre sau nu ale UE), America (Canada, Mexic, SUA), Africa (Africa de Sud, Egipt) şi Asia (Emiratele Arabe Unite, Turcia, India).
Cele mai vândute produse au fost, de-a lungul timpului, din punct de vedere valoric: (1) Casca Bluetooth Tellur Vox 55, (2) Termostatul WiFi Tellur Smart şi (3) Boxa portabila Bluetooth Tellur Obia. Cantitativ, pe primul loc între cele mai multe produse vândute se află tot (1) Casca Bluetooth Tellur Vox 55, urmată de (2) Suportul magnetic de telefon pentru ventilaţie Tellur şi (3) Cablul Tellur Lightning cu LED. În ultimii ani, cele mai mari creşteri au fost înregistrate în categoria Smart, unde vânzările termostatului Tellur au urcat cu 180% din 2020 până în 2021.
Primul milion de produse Tellur vândute s-a înregistrat în 2018, borna de două milioane a fost atinsă anul următor, iar în intervalul 2020-2022 - marcat de pandemia COVID-19, întârzieri în lanţurile de aprovizionare şi creşterea inflaţiei - s-au mai adăugat alte circa două milioane de produse vândute. Din totalul vânzărilor Tellur, 62% s-au înregistrat în România, iar restul de 38% - peste hotare.
"În pofida climatului de incertitudine care planează asupra economiei mondiale, vom continua să realizăm noi produse Tellur, din toate categoriile, mai ales din gamele Tellur Green şi Tellur Smart, pentru care ne aşteptăm la cele mai mari creşteri de vânzări. Vizăm atât consolidarea poziţiei pe piaţa din România, cât şi a prezenţei globale a produselor Tellur. Procesele de transformare digitală a economiei şi a întregii societăţi umane avansează, în toate ţările lumii, iar dispozitivele electronice, interconectate şi care necesită accesorii fac parte din viaţa fiecăruia dintre noi, astfel că direcţia pieţei pe care acţionăm nu poate fi decât ascendentă, indiferent de ciclurile economice", a declarat George Barbu, CEO al ABN Systems International.
Potrivit World Economic Forum, numărul total al dispozitivelor mobile (telefoane şi tablete) aflate în funcţiune (prin abonamente sau cartele preplătite), în reţele publice, a ajuns la 8,6 miliarde, la finele anului 2021. Totalul populaţiei umane a atins numărul de 8 miliarde, în noiembrie 2022.
Media globală se situa la 106 dispozitive pentru fiecare 100 de locuitori, aceeaşi medie fiind înregistrată în SUA, dar diferenţele geografice sunt semnificative. În Macao existau 410 de dispozitive la 100 de locuitori, în Hong Kong - 291, în Africa de Sud - 161, iar în Polonia - 131, uşor peste Germania - 130.
În acelaşi timp, există şi state unde numărul acestor dispozitive mobile se află mult sub media globală (Cuba - 58, Sudanul de Sud - 12), dar cele mai relevante sunt cele precum India (85 la 100 de locuitori), ţară care aşteptată să înregistreze o creştere economică de 6,8% în 2022 şi să devină cel mai populat stat al lumii (1,515 miliarde de locuitori) în 2030. Din 2022, produsele Tellur se vând şi pe această mare piaţă, se precizează în comunicat.