Potrivit Accace România, una dintre principalele companii de consultanţă de afaceri şi externalizare servicii din Europa Centrală şi de Est, cererea de recrutare a specialiştilor în contabilitate şi salarizare s-a dublat anul acesta comparativ cu anii precedenţi. Astfel, dacă în ultimii patru ani media specialiştilor în domeniu care se alăturau companiei era de 22, până la acest moment au fost angajaţi 45 de specialişti în 2021, fără a acoperi tot necesarul previzionat pentru anul acesta. Pentru anul viitor, compania vizează angajarea a 30 de noi specialişti în contabilitate şi salarizare, urmând să îşi mărească astfel echipa cu aproximativ 40%, conform unui comunicat remis redacţiei.
În contextul socio-economic actual, principalele cauze care au generat creşterea cererii de recrutare sunt: dezvoltarea activităţii clienţilor din portofoliul companiei ce a determinat o mărire a volumului de muncă faţă de anii precedenţi, creşterea numărului de clienţi noi pe segmentul de consultanţă, dar şi fluctuaţia personalului înregistrată la începutul anului.
Din datele analizate de Accace România pe piaţa forţei de muncă din contabilitate şi salarizare, se poate observa o criză la nivelul poziţiilor de Senior (specialişti cu peste 5 ani de activitate în domeniul consultanţei), posturi ce necesită o experienţă solidă, precum şi o serie de competenţe esenţiale. În prezent, majoritatea industriilor se confruntă cu o criză în ceea ce priveşte recrutarea, având în vedere nesiguranţa angajaţilor de a face o schimbare pe plan profesional în contextul actual, dar şi dorinţa angajatorilor de a depune toate eforturile necesare pentru a mări gradul de retenţie a angajaţilor şi de a veni cu o contra-ofertă în momentul în care aceştia aleg să se îndrepte către o altă companie.
Conform reprezentanţilor Accace, cele mai întâlnite aşteptări ale angajatorilor în cadrul unui proces de recrutare de specialişti contabili se referă, în principal, la gradul de proactivitate şi la orientarea angajaţilor către învăţare şi perfecţionare. În funcţie de poziţia din cadrul companiei, angajatorii pun accentul totodată şi pe pregătirea teoretică, experienţa profesională anterioară, dar şi pe deţinerea mai multor competenţe digitale sau de comunicare. De cealaltă parte, angajaţii pun accentul pe oportunităţile de dezvoltare profesională, pe un pachet ofertant de beneficii, posibilitatea de a avansa în carieră, programul flexibil, dar şi cultura feedback-ului sau un mediu de lucru plăcut.
"Pentru a oferi o stabilitate în cadrul echipelor, atât în contextul pandemiei, cât şi post-pandemie, este important să acordăm o atenţie sporită nevoilor individuale ale angajaţilor. Fie că vorbim de ajustarea grilelor salariale, de oferirea de traininguri pentru dezvoltarea profesională sau de modelarea unei culturi organizaţionale care să le întărească propriile valori, angajaţii trebuie să se simtă sprijiniţi constant la nivel personal şi profesional", a declarat Marina Din, HR Specialist Accace România.
În prezent, Accace România se află în plin proces de recrutare de specialişti în contabilitate şi salarizare, având deschise mai multe posturi disponibile în cadrul companiei. Cele mai multe dintre acestea sunt poziţii de middle-experience, precum rolul de Accountant (contabil) şi Payroll Accountant (specialist salarizare şi HR admin), unde este necesară o experienţă în domeniu de minimum trei ani. Totodată, compania vizează şi poziţii de Junior atât în echipa de contabilitate, cât şi în cea de salarizare şi resurse umane, oferind şansa tinerilor candidaţi să se dezvolte profesional fără o experienţă anterioară în muncă, doar cu studii de profil şi cunoaşterea limbii engleze. Pe lângă aceste poziţii, un focus aparte îl constituie rolurile de Senior (peste 5 ani experienţă), mai exact Senior Accountant şi Senior Payroll Accountant, pentru care compania urmăreşte abilităţi de coordonare ale unei echipe.
Procesul de recrutare adoptat de Accace România se face în funcţie de nevoi, dar şi de contextul în care se află candidatul. Printre beneficiile oferite de companie se numără posibilitatea de a lucra remote, bonus anual în funcţie de performanţă, flexibilitatea programului de muncă, traininguri interne sau susţinere financiară pentru diverse certificări, precum şi alte beneficii extrasalariale.
"În cadrul Accace România, flexibilitatea este punctul nostru forte, atât în ceea ce priveşte programul de lucru, cât şi modul în care ne îndeplinim responsabilităţile, având libertatea de a veni cu propriile idei şi de a ne personaliza stilul în care ne desfăşurăm activitatea", a completat Marina Din.