Compania franceză "Pernod Ricard" SA şi-a majorat cu 51% profitul în utlimele şase luni din 2005, ca urmare a achiziţiei rivalului său britanic "Allied Domecq". Tranzacţia a avut loc anul trecut şi a valorat 13 miliarde de dolari. Profitul net a fost de 488,2 milioane de euro (589 milioane de dolari) în intervalul iulie-decembrie 2005, faţă de 323,4 milioane de euro în perioada similară din 2004. Vînzările companiei "Pernod", al doilea producător mondial de băuturi spirtoase, au cres-cut cu 67% în perioada menţionată, la 3,27 miliarde de euro.
Achiziţia "Allied" a însemnat pentru "Pernod" creşterea vînzărilor în SUA şi Asia, în condiţiile în care livrările din Franţa s-au redus. Prin preluarea companiei britanice, "Pernod" a obţinut mărci precum Beefeater, Malibu sau Hiram Walker, ceea ce a făcut ca dis-tanţa dintre compania franceză şi rivalul britanic "Diageo" Plc să se micşoreze. Mărcile "Allied" au contribuit cu 486 milioane de euro la veniturile "Pernod". Rezultatele "Allied" sînt incluse în cinci din cele şase luni analizate.