Adunarea Generală Anuală a acţionarilor "Deutsche Post" AG, desfăşurată miercuri la Frankfurt, Germania, a aprobat, printre altele, plata unui dividend majorat de 0,85 euro/titlu pentru anul 2014, cu 0,05 euro (+6%) mai mare decât cel acordat în anul anterior.
Dividendul propus corespunde unui raport de plată de 50% din profitul net disponibil al companiei şi se încadrează în ţinta acesteia, de 40-60%.
La aceeaşi adunare, oficialii "Deutsche Post DHL Group", cel mai mare grup de logistică din lume, şi-au exprimat încrederea că, "în pofida unui start modest" în 2015, rezultatele financiare ale companiei vor continua să crească, deşi există provocări pe piaţă şi un mediu concurenţial.
"Ne-am majorat atât vânzările, cât şi profitul operaţional în 2014, în pofida unei creşteri modeste a economiei globale", a declarat, la Adunarea Generală Anuală, directorul executiv al grupului, Frank Appel, subliniind că ţintele "Deutsche Post DHL Group" au fost atinse anul trecut. Oficialul companiei a adăugat: "Avem planuri mari pentru anul curent şi pentru cei care urmează. Construim fundaţia pentru viitor: cu Strategia 2020 ne-am stabilit priorităţile pentru anii care vin".
Frank Appel a confirmat, miercuri, ţintele financiare ale companiei pentru 2015, aşa cum au fost anunţate în luna martie: un câştig operaţional de 3,05-3,2 miliarde euro, din care divizia Post - eCommerce - Parcel (PeP) va genera cel puţin 1,3 miliarde de euro. Pentru unităţile DHL, previziunea este, de asemenea, neschimbată: 2,1-2,25 miliarde euro.
Pentru 2016, compania preconizează un profit operaţional de 3,4- 3,7 miliarde euro.
Conform strategiei grupului, divizia "DHL Express" va continua să facă investiţii semnificative în mentenanţa şi expansiunea reţelei sale globale, în special în economiile emergente şi regiunile cu creşteri.
În primul trimestru din 2015, vânzările consolidate ale "Deutsche Post DHL Group" au sporit cu 8,8%, în ritm anual, la 14,8 miliarde euro, în timp ce profitul operaţional a scăzut cu 1%, la 720 de milioane de euro, în principal din cauza câştigurilor mai slabe ale diviziilor Global Forwarding şi Freight, respectiv a costurilor de restructurare a operaţiunilor Supply Chain.
Vânzările "Deutsche Post DHL Group" au sporit cu 3,1% în 2014, faţă de 2013, însumând 56,6 miliarde euro, iar profitul operaţional consolidat - cu 3,5%, la 2,97 miliarde euro. Profitul net consolidat s-a diminuat uşor anul trecut, la 2,07 miliarde euro, de la 2,09 miliarde euro în anul precedent.