Acţionari Oil Terminal Constanţa (OIL) au aprobat ieri participarea companiei la dezvoltarea oleoductului Constanţa-Trieste, se arată în raportul remis Bursei de Valori Bucureşti (BVB). Acţionarii Oil Terminal SA au hotărât, în şedinţa de ieri, la care au participat deţinătorii a 71,01% din capitalul social, ca societatea să participe în calitate de acţionar în cadrul companiei de dezvoltare a proiectului oleoductului Constanţa-Trieste.
Compania Oil Terminal Constanţa (OIL) şi societatea Conpet Ploieşti (COTE) au fost selectate de Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru a face parte din consorţiul statelor participante la realizarea oleoductului paneuropean Constanţa-Trieste.
"Scopul proiectului este de a ocoli strâmtoarea Bosfor, prin care ar fi fost o influenţă a Turciei, ţară din afara Uniunii Europene, şi aprovizionarea ţărilor membre UE cu ţiţei nerusesc, în special din Kazahstan şi Azerbaidjan", declara, la începutul lunii mai, Mircea Taiss, directorul de dezvoltare al Oil Terminal.
Costurile acestui proiect sunt prevăzute la aproximativ 3,5 miliarde euro. Lungimea totală a oleoductului este de circa 1.350 kilometri, din care 650 kilometri sunt pe teritoriul României.
Conducta Constanţa-Piteşti există deja, urmând să se construiască restul şi să se modernizeze actuala magistrală. Oleoductul Constanţa-Trieste va face legătura cu oleoductul Transalpina, de la Trieste spre nordul Germaniei (Hamburg). Conducta paneuropeană va traversa România, Serbia, Croaţia, Slovenia şi Italia, state care vor fi acţionari în compania de dezvoltare a acestui proiect.
Oil Terminal are un capital social de 58,24 milioane lei, divizat în 582,4 milioane de acţiuni cu valoarea nominală de 0,10 lei. În prezent, acţionarul majoritar al companiei este Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), cu o deţinere de 59,62% din acţiuni. Fondul de investiţii Broadhurst Investments controlează 7,61%, iar Fondul Proprietatea are 10% din capital.