Acţionarii Oil Terminal, convocaţi pentru prezentarea planului de administrare 2016-2020

A.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 7 februarie 2017

Recent, compania a revenit la fostul Consiliu de Administraţie, în condiţiile în care cel ales în octombrie a fost contestat în instanţă

Acţionarii Oil Terminal (OIL) au fost convocaţi, pe 10 martie, pentru prezentarea unui Raport al Consiliului de Administraţie privind stadiul implementării OUG 109/2011 şi prezentarea componentei de administrare a planului de administrare, potrivit unui comunicat transmis Bursei de Valori Bucureşti.

Adunarea generală vine în contextul în care, în ultimele luni, au avut loc schimbări în conducerea Oil Terminal.

Raportul companiei arată: "Având în vedere situaţia actuală ( o sentinţă a instanţei de judecată prin care se dispune înregistrarea hotărârii AGOA nr. 7/10.10.2016 la ORC, o altă sentinţă care a suspendat executarea acestei hotărâri până la soluţionarea acţiunii în anulare, un alt dosar cu obiect cererea de intervenţie împotriva înregistrării hotărârii la ORC - termen în data de 08.02.2017 şi un alt dosar având ca obiect acţiunea în anulare - termen în data de 01.03.2017), se impune o analiză din partea acţionarilor asupra situaţiei create şi luarea unor decizii din partea acestora în vederea stabilirii unei stări de normalitate la nivelul societăţii OIL Terminal".

Recent, conducerea "Oil Terminal" a anunţat suspendarea procesului de recrutare şi selecţie a Directorului General şi a Directorului Financiar, în conformitate cu prevederile OUG nr. 109/ 2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016.

Totodată, Consiliul de Administraţie a luat act de demisia lui Matei Dumitru din funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie şi a constatat încetarea valabilităţii deciziei Consiliului de Administraţie nr. 94/18.10.2016 prin care a fost numit în această calitate.

"Se revine la situaţia anterioară, în sensul că îşi reia aplicabilitatea decizia CA nr. 35/11.04.2016 prin care a fost ales domnul Toma Bogdan Costreie în calitate de Preşedinte al Consiliului de Administraţie", se arată în raportul OIL.

În plus, conducerea companiei, a luat act de demisia lui Cătălin Constantin Grigorescu din funcţia de preşedinte al Comitetului de Nominalizare şi Remunare.

În decembrie, Consiliul de Administraţie al "Oil Terminal" a fost suspendat din funcţie, în instanţă, potrivit unei hotărâri judecătoreşti executorie a Tribunalului Constanţa.

Atunci, Oil Terminal a informat acţionarii cu privire la faptul că, prin Sentinţa civilă nr. 2434/13.12.2016, Tribunalul Constanţa a suspendat executarea hotărârii Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor Oil Terminal nr. 7/10.10.2016 până la soluţionarea definitivă a acţiunii în anulare ce face obiectul dosarului nr. 7167/118/2016 al Tribunalului Constanţa, a respins ca neîntemeiată excepţia lipsei calităţii procesuale active a reclamantei Sindicatul Oil Terminal, a admis cererea formulată de reclamanţii Sindicatul Oil Terminal şi Androne Nicuşor, în contradictoriu cu pârâta Oil Terminal şi a luat act că nu au fost solicitate cheltuieli de judecată.

Membrii Consiliului de Administraţie "Oil Terminal" aleşi pe 10 octombrie, desemnaţi prin vot cumulativ, au fost: Toma Bogdan Costreie, Cătălin Constantin Grigorescu, Dumitru Matei, Cristian Florea, Bogdan Cristian Patriniche, Claudiu Eduard Negrişan şi Staar Rating SRL.

Decizia a venit după ce, în 29 septembrie, la sediul "Oil Terminal" din Constanţa a avut loc un protest iniţiat de liderii sindicali ai societăţii, nemulţumiţi de schimbările pe care Ministerul Energiei dorea să le opereze în conducerea firmei.

Obiectivele strategice 2016-2020

Componenta de Administrare din Planul de Administrare al OIL Terminal pentru perioada 2016 - 2020 a fost elaborată de către Consiliul de Administraţie (numit în AGOA din 10.10.2016), potrivit documentului postat de societate pe site-ul BVB.

Conform raportului, pe perioada 2016-2020, obiectivele strategice ale societăţii sunt:

"i. Asigurarea funcţionarii în condiţii de siguranţă şi eficienţă a capacităţilor de stocare şi transvazare în deplin respect faţă de mediul înconjurător şi comunitate;

ii. Modernizarea, extinderea şi înnoirea infrastructurii şi automatizarea proceselor tehnologice;

iii. Creşterea gradului de pregătire a personalului concomitent cu creşterea veniturilor acestora în corelaţie cu performanţa realizată;

iv. Modernizarea infrastructurii şi aplicaţiilor informatice, inclusiv prin implementarea unui sistem integrat de gestionare a acestora (ERP) ;

v. Dezvoltarea sistemului de guvernanţă corporativă prin asigurarea trans-parenţei şi cultivarea unei culturi a integrităţii şi conformităţii;

vi. Dezvoltarea unei structuri patrimoniale şi organizaţionale care să permită adaptarea Societăţii la cerinţele pieţei;

vii. Gestionarea într-un mod prudent şi preventiv a riscurilor".

Documentul cuprinde şi o analiză a punctelor forte şi a celor slabe (SWOT) ale companiei.

Astfel, la punctele forte sunt menţionate: "- Poziţie de oligopol pe piaţă de depozitare a produselor petroliere;

- Capacitate mare de stocare (+1 milion metri cubi);

- Un pachet complet de servicii de încărcare/descărcare, folosind 4 linii cu rampă CF pe Platforma Sud, 9 linii cu rampă CF pe Platforma Port, dotate cu cântare dinamice de cântărire. Pentru încărcări/descărcări pentru transportul auto există 4 staţii pentru motorină (2 pe Platforma Sud şi 2 pe Platforma Port);

- Lipsă datorii restante către furnizori sau bugetul de stat;

- Facilităţi portuare ce permit descărcarea/încărcarea unor nave cu încărcătură de 160.000 tdw;

- Bună dotare a laboratoarelor proprii, ce au aparatura necesară pentru a efectua analize complete asupra produsele transvazate;

-Deţinerea unei autorizaţii de antrepozit vamal şi fiscal pentru un rezervor cu capacitatea de 50.000 mc".

La capitolul puncte slabe, se menţionează: "- Mijloace fixe cu o vechime foarte mare şi nivel ridicat de uzură;

- Productivitate redusă datorită gradului redus de automatizare al fluxurilor tehnologice;

- Investiţii insuficiente în modernizarea şi în înlocuirea echipamentelor şi capacităţilor;

- Fundamentarea insuficientă a unor proiecte de investiţii majore ale Societăţii din perspectiva randamentului.

- Distanţe mari între cele trei zone de depozitare;

- Zestrea mare a conductelor şi stocurile tehnologice mari din rezervoare care fac dificilă rularea cantităţilor mici de produse de calitate deosebită;

- Dependenţă ridicată de un număr restrâns de clienţi;

- Instabilitatea conducerii adminis-trative ce a avut ca efect lipsa unei viziuni şi a unei strategii pe termen mediu şi lung (5 Consilii de Administraţie în ultimii 3 ani)".

Între oportunităţi, fosta conducere a companiei a menţionat: "-Accesul la canalul Rhin - Dunăre prin Canalul Dunăre - Marea Neagră;

- Zona Mării Negre este o zona de interes strategic pentru sectorul energetic;

- Existenţa unor prevederi legale cu privire la constituirea unor stocuri minime de siguranţă ale agenţilor economici;

- Promulgarea unei legislaţii îmbunătăţite cu privire la Guvernanţă Corporativă, legislaţie ce stimulează dezvoltarea durabilă, optimizarea operaţională şi corporatistă, performanţă financiară şi responsabilitatea prin programe asigurătorii şi de finanţare pe termen mediu/lung;

- Posibilitatea finanţării proiectelor de investiţii prin emiterea de obligaţiuni corporative şi prin atragerea de investitori;

- Conjunctura pieţei petroliere aflate în contango şi intrarea pe piaţa românească a unor noi cantităţi de ţiţei din export va genera mai multă competiţie între clienţii Societăţii pentru stocarea pe termen mediu de produse petroliere.

- Dezvoltarea împreună cu BVB şi/sau BRM a unei pieţe secundare pentru certificatele de depozit emise de Societate şi implicit pentru cotaţii bursiere spot şi la termen pentru livrarea de produse petroliere FOB Constanţa".

Între ameninţări, Oil Terminal a identificat: "- Există planuri pentru construirea unor capacităţi noi de stocare pe litoralul românesc al Mării Negre şi în regiune;

- Scăderea continuă a numărului de specialişti din industria petrolieră românească;

- Previziuni de creştere pe termen lung a preţului petrolului cu efecte negative asupra cererii de stocare;

- Reducerea semnificativă a importurilor de ţiţei datorită reducerii capacităţilor de rafinare din Europa în general şi din România în particular".

Oil Terminal Constanţa este o societate comercială al cărei obiect principal de activitate îl constituie prestările de servicii privind depozitarea, primirea, încărcarea, descărcarea şi condiţionarea ţiţeiului, produselor petroliere, petrochimice şi chimice lichide din import, export şi tranzit.

Ministerul Energiei deţine 59,62% din capitalul social al Oil Terminal, în timp ce Fondul Proprietatea are un pachet de 6,31%.

Recent, Curtea de Conturi a arătat că Oil Terminal nu a calculat impozit pe construcţii (224 mii lei pentru un număr de 337 de active) şi impozit pe clădiri (pentru un număr de 133 de active), datorate bugetelor locale, întrucât activele în cauză sunt evidenţiate în contabilitate fără valoare, din cauza neevaluării acestora la valoare justă, în anul 2014, potrivit raportului instituţiei pe anul 2015.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb