Socoteala de "acasă" nu s-a potrivit cu aceea din piaţă nici în cazul Netflix. Acţiunile companiei au scăzut, săptămâna trecută, până la 11%, din cauza declinului numărului de abonaţi în Statele Unite şi a creşterii sub aşteptări a celui din străinătate, în trimestrul al doilea, dar casele de brokeraj acordă o perspectivă pozitivă a titlurilor, anticipând o inversare a tendinţelor în restul anului, datorită conţinutului nou solid.
Declinul titlurilor a fost provocat de îngrijorarea investitorilor legată de evoluţia numărului de abonaţi, înainte de mult-aşteptata lansare de către Walt Disney a unui serviciu concurent, în acest an. Conform news.ro, Netflix şi-a mărit de patru ori valoarea începând din 2015, la 321 de dolari pe acţiune, nivel care este însă cu 100 de dolari sub un maxim atins anul trecut. Perioada aprilie-iunie tinde să fie slabă pentru Netflix în Statele Unite, unde vremea mai caldă şi zilele mai lungi îi fac pe oameni să petreacă mai mult timp în aer liber şi mai puţin în faţa unui ecran.
Firma de brokeraj Brokers Cowen a calculat că Netfilix a ratat estimările privind numărul de abonaţi din trimestrul al doilea de trei ori în ultimii patru ani. În acest an, compania a efectuat o serie de majorări agresive de preţuri, iar declinul numărului de abonaţi în Statele Unite a fost primul din ultimii opt ani. "Au mărit preţurile din SUA în medie cu 2 dolari pe lună, iar majoritatea abonaţilor au aflat despre acest lucru în trimestrul al doilea", a spus Michael Pachter, analist la Wedbush Securities.
Un număr de zece case de brokeraj au redus preţul ţintă al acţiunilor Netflix, pentru a reflecta declinul acţiunilor, dar nu au redus ratingul titlurilor, recomandând cumpărarea acestora. În timp ce concurenţa se va intensifica odată cu lansarea unor servicii noi, Apple TV şi Disney+, mai mulţi analişti au spus că prezenţa globală a Netflix îi va oferi un avantaj.
Netflix a atras 2,83 de milioane de abonaţi intenaţionali plătitori, comparativ cu aşteptările analiştilor de 4,8 milioane, dar are în prezent 151,6 milioane de abonaţi la nivel mondial, cu mult peste numărul abonaţilor Amazon Prime şi HBO. "Până în 2025, pe baza estimărilor Disney, se pare că Netflix va cheltui de cel puţin cinci ori mai mult pentru conţinut comparativ cu Disney+", a declarat Jeff Wlodarcza, analist la Pivotal Research Group. În trimestrul al doilea, Netflix a majorat preţurile în Brazilia, Elveţia, Grecia şi Europa de Vest, testând piaţa pe unele dintre cele mai bogate pieţe, într-o perioadă în care face cheltuieli mari pentru a câştiga bătălia în privinţa conţinutului.