Acţiunile SAS au scăzut ieri cu până la 95%, după ce compania aeriană scandinavă a anunţat marţi restructurare pentru a preveni falimentul, aducând la bord noi investitori mari şi ştergând participaţiile celor peste 250.000 de acţionari, transmite Reuters.
Cel mai mare transportator aerian din Scandinavia a solicitat protecţie în caz de faliment în Statele Unite, la jumătatea anului 2022, după ani de luptă cu costurile ridicate, împreună cu cererea scăzută a clienţilor, agravată de pandemia de coronavirus.
SAS a declarat că firma americană de investiţii Castlelake şi Air France-KLM vor deveni noi acţionari majori, alături de statul danez, şi că acţiunile companiei aeriene vor fi retrase de la bursele din Stockholm, Copenhaga şi Oslo.
Air France-KLM, pentru care acordul este primul de când grupul s-a consolidat în urmă cu aproape 20 de ani, a declarat că îşi propune să lege zborurile SAS cu cele ale propriilor companii aeriene în huburile sale din Amsterdam şi Paris, pentru a-şi consolida prezenţa nordică.
"Air France-KLM este hotărâtă să joace un rol activ în consolidarea aviaţiei europene", a declarant compania.
Castlelake va lua o participaţie de aproximativ 32%, Air France-KLM va deţine aproximativ 20%, investitorul danez Lind Invest 8,6% şi statul danez aproximativ 26%, a spus SAS, adăugând că restul capitalurilor vor fi probabil distribuite între creditori.
Acţiunile SAS, care au scăzut în ultimii ani, s-au tranzacţionat în declin cu 83%, la 0,05 coroane suedeze (0,0045 dolari).
Analistul Sydbank Jacob Pedersen a spus că faptul că acţiunile încă se tranzacţionează la orice valoare reziduală ar putea fi explicat de potenţialul de contestaţii legale sau de "excesul de încredere" al investitorilor.
"Conducerea în sine a spus că există riscul ca acţiunile să devină lipsite de valoare. Acum ştim că acţiunile vor deveni fără valoare. Dacă nu găseşti pe cineva chiar mai oportunist şi mai stăruitor decât tine pentru a-i vinde, în cele din urmă vei avea o pierdere ", a spus Pedersen.", a adăugat el.