Fabricantul german de echipament sportiv Adidas AG intenţionează să închidă fabricile sale robotizate din Germania şi SUA, lansate ca să aducă producţia mai aproape de clienţi, conform Reuters.
Compania nu a precizat motivele închiderii facilităţilor, care s-au dovedit a fi costisitoare, dar a informat că instalarea unei părţi din tehnologia sa în Asia va fi "mai flexibilă şi mai economică".
Fabricile Adidas erau menite să acopere cererea de livrare mai rapidă a noilor modele pe pieţele sale principale şi să contracareze creşterea salariilor în Asia, respectiv a costurilor de transport mai ridicate. Iniţial, compania germană intenţiona să deschidă o reţea globală de fabrici robotizate.
Martin Shankland, şeful operaţiunilor globale ale Adidas, a afirmat că fabricile în cauză au ajutat compania să-şi îmbunătăţească expertiza în producţia inovativă, dar lecţiile învăţate vor fi folosite de furnizori, deoarece aşa este "mai flexibil şi mai economic".
Adidas, companie înfiinţată în 1949, a început în 2016 producţia la unitatea robotizată "Speed Factory" din oraşul german Ansbach, iar în anul următor a mai deschis o astfel de fabrică în Atlanta. În ultimii ani, Adidas a mutat majoritatea producţiei sale din Europa în Asia, în special în China şi Vietnam.
Conform Adidas, producţia de la cele două fabrici se va opri de tot în aprilie 2020, cel târziu. Adidas a menţionat că va continua să lucreze cu Oechsler AG, societatea germană ce operează fabricile care se închid. Colaborarea priveşte alte zone de producţie, precum cea de tălpi pentru modelul de încălţăminte Boost, respectiv de tălpi pentru pantofii de fotbal şi tălpi imprimate 3D.