În ultimii doi ani a crescut vizibil dorinţa medicilor de a îşi eficientiza cabinetele şi clinicile stomatologice şi de a le transforma în business-uri care se dezvoltă sănătos, în beneficiul pacienţilor, se arată într-un comunicat de presă al Asociaţiei Dental Office Managers (ADOM). Pandemia a accelerat investiţiile în profesionalizarea managementului cabinetelor şi clinicilor de medicină dentară, atât pe fondul incertitudinii, cât şi ca răspuns la nevoile pacienţilor din ce în ce mai informaţi şi exigenţi.
Potrivit sursei citate, participând la programe de pregătire în managementul cabinetului dentar, aceştia învaţă cum să eficientizeze activitatea clinicii, astfel încat să se poată concentra pe dezvoltarea lor profesională şi să asigure, totodată, evoluţia sănătoasă a business-ului. Grija faţă de un business sănătos şi investiţiile corecte în acesta înseamnă, în fond, grija faţă de pacient, prin constanţă în servicii medicale de calitate. În peste 70% din cazuri, cei care participă la astfel de programe de certificare beneficiază de suportul unui Dental Office Manager, care implementează şi monitorizează majoritatea activităţilor de management.
"În cadrul programelor ADOM am întâlnit o mulţime de medici antreprenori fondatori care şi-au pus sub lupă cabinetele şi clinicile dentare, constatând că pentru a putea avea un business care creşte sănătos şi o echipă fidelă, trebuie să investească în toate procesele de management. De aceea, de 8 ani dezvoltăm constant programe şi instrumente de management ce au la bază experienţa noastră de peste 23 de ani în business medical şi cultura de sharing care ne defineşte clinicile. Întotdeauna împărtăşim transparent atât succesul, cât şi provocările pe care le avem ca manageri sau proprietari de clinici dentare, iar acest lucru contribuie inclusiv la dorinţa medicilor de a accesa în număr mai mare cursurile Şcolii Dental Office Managers în timpul pandemiei", declară dr. Oana Taban, CEO Dent Estet & fondator ADOM.
De altfel, în timpul pandemiei, mulţi medici au urmărit seria de live-uri susţinute de ADOM şi au putut să pună în practică recomandările de optimizare a business-ului, notează sursa citată.
• Peste 1000 de manageri de clinici dentare certificaţi în România
400 de clinici şi cabinete din România şi peste 1000 de cursanţi au urmat programe de pregătire în management medical în cadrul ADOM, în ultimii 8 de existenţă pe piaţă. ADOM a contribuit, de asemenea, la consolidarea a 123 de start-up-uri medicale din România, Republica Moldova, Luxemburg şi Italia. De altfel, în ultimii ani a crescut numărul clinicilor ce deţin poziţia "Dental Office Manager" şi a start-up-urilor medicale care urmăresc o dezvoltare sănătoasă încă de la început.
"Am observat creşteri ale business-urilor medicale de 20-30%, până la 60%, în primii 1-2 ani de la participare, în funcţie de etapa în care se află clinica în momentul în care apelează la programele de training ADOM. Aceste rezultate încurajează proprietarii de clinici să investească în dezvoltarea proceselor interne de management, investiţii care se traduc ulterior prin număr mai mare de pacienţi, medici devotaţi, predictibilitate în business, uşurinţa de a găsi parteneri sau investitori, implementarea direcţiilor de bune practici în cadrul echipelor medicale şi, nu în ultimul rând, mai mult timp dedicat profesiei, în cazul medicilor proprietari", declară Erika Ionescu, vicepreşedinte & trainer ADOM.
Conform comunicatului, printre cazurile de succes din portofoliul ADOM se numără clinici care au reuşit să aibă un grad de ocupare a celor 5-7 scaune de peste 90% în mai puţin de 18 luni de la deschidere şi o retenţie a pacienţilor de peste 65%, un indicator de creştere extrem de important pentru un business medical. O mare parte din această creştere se datorează eficientizării managementului programărilor şi tratamentelor interdisciplinare.
ADOM pregăteşte constant şi echipele de suport din grupul Dent Estet, lider de piaţă, care deţine deja 14 clinici medicale în oraşe diferite şi are planuri de extindere în alte 3 oraşe în 2022.
• Digitalizarea clinicilor, tendinţa majoră a momentului
ADOM realizează constant studii de piaţă pentru a putea adapta cât mai bine programele de training la nevoile medicilor antreprenori fondatori. Astfel, ultimele analize au relevat faptul că digitalizarea serviciilor, dar şi a modului în care clinicile colectează şi raportează intern indicatorii de business, a devenit una dintre investiţiile prioritare în cazul multor clinici dentare.
"Digitalizarea joacă un rol extrem de important în prezent, un exemplu incontestabil fiind chiar grupul Dent Estet, care a lansat în 2017 prima clinică dentară complet digitalizată din ţară. Investiţiile în tehnologie digitalizată cresc atât retenţia pacienţilor, care primesc un serviciu mdical mai bun, dar şi a medicilor. Pe lângă digitalizare, este foarte important să ai şi o planificare corectă, să identifici membrii echipei cu cel mai mare potenţial şi să investeşti permanent în evoluţia lor profesională ", adaugă dr. Oana Taban, CEO Dent Estet & fondator ADOM.