ADRIAN VASILESCU: "Noua generaţie preia discursul populist împotriva băncilor"

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 25 aprilie 2016

"Noua generaţie preia discursul populist împotriva băncilor"

"Băncile sunt arogante, oamenii din bănci sunt aroganţi, dar cum sunt cei din asigurări sau de la orice ghişeu din ţara noastră?"

"Greşeala băncilor este că nu angajează psihologi, filozofi, sociologi"

Când vorbim de educaţie financiară, vorbim de educaţia financiară a bancherilor, a consilierilor de clientelă din bănci, care nu ştiu să discute întotdeauna cu oamenii, explică Adrian Vasilescu, consultant de strategie în cadrul Băncii Naţionale a României (BNR).

Domnia sa ne-a spus, vineri, că, potrivit unor sondaje realizate de instituţiile europene, România este ultima ţară din UE în ceea ce priveşte educaţia financiară, cu 22 de puncte procentuale, Bulgaria deţinând penultimul loc în acest clasament, cu 32 de puncte procentuale. O analiză la nivel mondial arată că suntem pe locul 144 din 147 de ţări, în acest domeniu, subliniază domnul Vasilescu.

Acesta ne-a menţionat: "De câte ori se aduce vorba în dezbaterile publice de educaţia financiară şi se face aluzie la locul nostru care nu ne onorează, oamenii spun că se simt jigniţi. Eu spun că nu trebuie să se simtă jigniţi. Când vorbim de educaţie financiară, vorbim de educaţia financiară a bancherilor, a consilierilor de clientelă din bănci, care nu ştiu să discute întotdeauna cu oamenii. Băncile lucrează cu tehnicieni.

Ei nu sunt specialişti în comunicare. Greşeala băncilor este că nu îşi angajează psihologi, filozofi, sociologi, care să gândească răspunsurile sociale, umane, între bancă şi clientelă. Societatea civilă nu are această preocupare, iar oamenii nu sunt specializaţi. Ar trebui să ajungă la un grad de educaţie financiară «ca să citească ceasul». Nu trebuie să ştie mecanismul, dar trebuie să ştie «să citească ceasul bancar»".

Explicaţiile lui Adrian Vasilescu vin ca reacţie la întrebările adresate, joi, de unii elevi de clasa a XI-a, bancherilor care au participat la o întâlnire de profil.

Tinerii au fost curioşi să afle ce fac băncile cu banii din comisioane şi de ce sunt taxaţi şi la bancomate. Aceştia au întrebat ce efecte va avea Legea dării în plată şi de ce restanţierii sunt evacuaţi din case.

Una dintre întrebările răsunătoare a fost de ce cetăţenii nu pot fi cămătari, "iar banca face cămătărie legală?". O altă întrebare adresată bancherilor a fost: "De ce ar trebui să avem încredere în bănci, când foarte mulţi oameni şi-au pierdut casele din cauza dumneavoastră?"

Adrian Vasilescu s-a arătat şocat de întrebarea în care elevul afirma că băncile fac cămătărie legală şi a precizat : "Nu există cămătărie legală. Noua generaţie preia acest discurs din prelegerile cu profundă tentă populistă. Întrebările sunt populiste şi vin din lipsă de educaţie financiară, pentru că la noi în şcoli nu se face o astfel de educaţie".

Luna trecută a fost lansat un programul de educaţie financiară în toate cele 28 de ţări membre UE.

"Băncile fac sondaje cum să-şi regleze tirul. Vor fi discuţii multe, cu elevii, studenţii, oamenii din diferite medii, ca să vedem ce trebuie făcut", a mai spus Adrian Vasilescu.

Domnia sa a menţionat că este nevoie de reglarea lucrurilor la nivel de ţară, apreciind: "Băncile sunt arogante, oamenii din bănci sunt aroganţi, dar cum sunt cei din asigurări sau de la orice ghişeu din ţara noastră? Este vorba despre societatea românească. Oriunde vedem în România un ghişeu, vedem şi un dram de aroganţă. Educaţia financiară are la bază educaţia socială, etica. Deformarea discursului public este cel mai grav lucru de la noi, iar acest discurs deformat a ajuns la aceşti copii, care pornesc deformaţi în viaţă".

Opinia Cititorului ( 77 )

  1. ... la vremuri noi, apar alte nevoi ... caci ei vor fapte, ganduri bune si poate fete mai umane ... costume reci si bancomate seci de baga oamenii in sperieti!? poate c-aveti nevoie de poeti, ce inteleg economie si fac din ea filosofie ;) ...

    1. Haha

      da 

    Romania ar avea nevoie si de educatie privind igiena. Chiar patru bucati de sapun pe an? In coada Europei.

    1. Saracia in timp ce niste domni Vienezi fac ptofit milioane de Euro legal si din Romania.

      hahaha, prefer igiena

    Domnule Vasilescu cum va trimit sa acoperiti mizeria lasata de banci, ca pisica dupa ce isi face nevoile.

    Contrabanci.com 

    viz ionati filmul cu liceeni, e monumentala  

    filmarea Digi, comparati cu ce spune  

    Domnul Vasilescu, va faceti o parere  

    proprie. 

    Tot acolo gasiti o scrisoare catre Comisia  

    Europeana, e geniala, cu care sunt de  

    acord 100%, felicit autori. 

    Domnule Vasilescu vedeti ce face  

    manelizarea societatii ? Daca un profesor  

    ia salar cca 300 Euro, e slab pregatit, nu  

    poate sa pregateasca copii bine, se  

    ajungela asa ceva, tot asa e in fiecare  

    domeniu, daca ne negam educatia  

    suntem condamnati la sclavagism, spalat  

    vase pe afara. Unul care spala vase afara castiga mai mult ca un doctor in x domeniu la Facultate.  

    Toate acestea cand bancile fac profit fara numar, fara numar (ca manelele). 

    Salvarea bancilor in criza, tinerea lor in perfuzii, inventarea prea mare pt a falimenta, EXECUTAREA, EXECUTAREA PE DIFERENTA, mi se pare corect sa duca la asa ceva.

    Parerea mea este ca inca in Romania e bine fata de Grecia. 

    1. Vorbesti prostii. in Grecia pensia medie este de peste 700 de euro!

      Ma refeream la ce fac greci cu bancile cand se aduna fata de romani.

      Romani au aruncat cu "maruntis" greci cu ce au aruncat ? 

    Ajung si la urechile " tinerilor".

    Cei care si-au dat foc in banca, care s-au sinucis oare de ce au facut-o ?

    Oare pentru ca daca ai semnat cu banca nu mai ai scapare, doar asa ? 

    1. primariile au mai multe procese decat bancile, si da, un contract trebuie onorat, in limita a MAXIMUM 30% poprire pe venit, dupa cum decide un judecator - nu ai incredere in judecator?

      Dupa parerea ta care cifra e mai mare cea de la Primarie sau de la Executare ?

      Sper ca nu a dat amnezia si in tine ca in Isarescu si Olteanu! 

      Sprl 252 877 

      Banca 268 712 

      PRImaria Bucuresti 164 845 

      Compara cu : 

      BCR 69 636 

      BancPost 107 531 

      Observa te rog cum bancile si-au ascuns clienti nemultumiti la firme de executare in offshore. Isarescu nici acum nu stie cate dosare sunt la firmele de executari. 

      Aceste 3 milioane si ceva de procese NU cuprind cazurile cand un fost client bancar s-a inteles cu firma de executare. 

      Nemultumirile clientilor bancari care au trimis reclamatie la Anpc.

      ( Speculez, daca imi este permis: din doi clienti bancari unul e nemultumit, a depus o reclamatie la Anpc, proces...) 

      Popririle pe venit ajung la 50% din venit, chiar si din salar minim pe economie. Nu sunt poprite bonurile de masa.

      mincinosule, popririle unui singur creditor nu pot depasi 30%, ia-ti minciunile si pleaca in iad. pretentiile mai multor creditori nu pot depasi 50%. in iad sa te topesti

      mai prostovanule, ti s-a mai spus sa nu te atingi de net ca doare, la fel ca prostia ta. nu doar bancile executa, si eu te pot executa pentru depasirea limitei de prostie. orice cetatean poate executa pe altul

      stim, este ala care se lauda ca e fara credit si cu milioane de prostii in cap, un analfabet functional

      pe Isarescu nu il intereseaza decat ca bancile sa isi curete bilanturile, treaba lor cum. sa scape de activele rele. dar nu AR TREBUI sa fie BNR interesata de ce sunt atat de multe credite externalizate, vandute? in afara de debitorii needucati financiar, mai plateste cineva nota de plata?

      Este un postac totusi foarte distractiv. Chiar daca nu-l duce capul. Cea mai naspa chestie din tara este Judecatoria. Cauta pe portal si o sa vezi ca judecatoria a provocat 11900398 dosare. Nu se poate asa ceva. Trebuie desfiintata judecatoria. Jos JUDECATORIA.

       

      Milioane de lumini pe strada  

      Milioane de talpi pe zapada  

      Postaci multi fara educatie financiara 

       

      Milioane de fulgi de zapada 

      Milioane de copii pe strada

      Un postac dereglat la mansarda 

      Am vazut fluturas la un muncitor pe minimpe economie.

      Nici eu nu am vrut sa cred. 

      Poti sa ceri aceasta informatie de la Anpc, l-am convins sa isi trimita cazul acolo.

      Nu am facut o poza ca o timiteam la Bursa, dar rog cine cunoaste un caz sa o trimita ziarului sa ii demonstrez acestui om, salariatul, fitma la care lucreaza sa nu se publice, doar cu acordurile lor ( persoana , firma) 

      Da este adevarat din acele trei milioane si scadem 0,1% maxim 1%, nesemnificativ sila cutia de chibrite e toleranta + - 2%.

      (Sunt cazuri izolate executari pf pf, accident auto, vinovatul nu vrea sa plateasca) 

      Sunt chiar eu FARA CREDIT!

      Cum ti-ai dat seama ?

      Esti destept si nici nu ai capu' mare! 

      Un amanunt iti scapa :

      - daca o banca depaseste npl 30% trebuie sa o inchida. Daca inchide cum sa explice la un pensionar ca nea Terchil ca face infract mosulica ? 

      Multumesc pentru iluminare.

      Am cautat Judecatoria, mi-a dat 12 257 636; aproape cat tie. 

      Daca Executarea da 3 382 179, inseamna ca inteleg de ce cere Fmi sa nu mai fie atatea procese cu bancile. 

      Concluzionez pt tine, sa nu iti crape neuronul din 12 milioane de procese 3 milioane au BANCILE protagoniste. 

      Oare de aceea incearca sistemul bancar solutionarea pe langa Tribunal cu Csalb, Sal ( sau ce denumire i-a dat). 

      Tiberiu Lungu a facut o plangere la Anpc, a deschis proces, a dorit sa o scurteze prin Csalb, Ing nu a dorit desi NU A FOST NICI O INFATISARE LA TRIBUNAL ( din cate stiu eu ).

      Aceste 3 milioane si de procese explica de ce sistemul bancar din Romania care e actionar strain aloca 600 000 euro/ an sa isi faca ei un mini tribunal ( oare sa fie masluite deciziile ?) 

      pe baza carei informatii spui ca sunt "cazuri izolate"? buletinul meteo?

      Gresit, dle "milioane fara credit". Ai cautat "judecatoria" dar nu te-ai uitat unde trebuie. Rezultatul cautarii a fost:

       

      1-10 din 12.257.636 rezultate 

       

      Dar, in stanga, le vei vedea clasificate. 

      Dosare 11900398 

      Citatii 311976 

      etc 

      Un proces este un dosar, nu? Milioaaaaneeeee... 

      ANPC a spus ca Lungu face plangeri neintemeiate

      300 000 din 12 milioane e nesemnificativ, dar pt corectitudine asa este 11....

      Ma bucur ca te-am convins ca sunt Milioooooaaaaneeeeeeee 

      Daca tribunalul ii da dreptate ce facem cu Anpc ?

      n-ai convins pe nimeni

    Ma bucur ca i-a nastere.

    Sper sa se introduca rata maxim 30% din venit. 

    Sper sa aiba si tanarul romam aceeasi drepturi ca cel Elvetian, German adica European la veniturile romanesti raportate. 

    Tineri se dezvolta bine in aceeasi Europa o munca platita cu 2000 de Euro si aici cub250 parca am fi in China.

    Un tanar a spus 5 ron comision la 50 ron scosi. Am patit-o eu, nu a mers bancomatul la Raiffeisen, am mers la ghiseu din 50 ron in cont am primit 45, 5ron comision, la atm daca functiona scoteam 50, dar nu avea bani la ora 12-13 in centru la un orasel. 

    si sa ne mai oferi, noua astora cu 10 clase stiri da nu ca alea din Reuters si Bloomberg, fiindca nu poti sa afli decat ca Petrom e listata in Senegal si BCR vrea sa se retraga de pe bursa...

    1. Bcr stiam ca insista sa iasa de pe bursa. De ce nu stiu.

      desi Are MBA nu a stiut pana in 2012, mai Bine zis pana la SPO in 2011 ca orice Firma romaneasca Are un ISIN incepand cu RO si nu SN.Sau domnul Wimmer ca BCR nu e listata pe Bursa, da vrea sa iasa. Pe inteleptii aici mentionati nu ii vede domnul Vasilescu, da de ia de niste copii de liceu. Ei nu au unde da lucreze

      Haha

    Ba da,d-le Vasilescu în UE dobânda la un credit este de 1-2%iar la noi 12-13% asta nu e cămătărie? Vă spun eu este cămătărie protejată de voi cei din BNR. Voi sunteți în slujba marilor corporații străine și a cămătarilor cu acte,voi nu slujiți acest popor.Ar trebui să c-am plecați din BNR să lăsați oameni competenți care nu vând țara străinilor și cămătarilor.

    1. esti prost sau te prefaci? compari o dobanda la credit ipotecar in vest (1-2%) cu un credit de consum in lei, in Romania? Da, esti prost. Dobanda la acelasi credit ipotecar, in lei, este sub 4%. Compara mere cu mere, analfabetule.

      Te ganesti sa jignesti.....

      2 ×2=4 ....tot e dubla dobanda......

      Iar cei cu credite din 2006 2008 nu prea au nici 4%....... 

      Subscriu.

      In Bnr sunt aproape toti scoliti in vremea lui nea Ceasca de ex Isarescu, Vasilescu, Cinteza.

      Ei inca se considera "tineri " ? 

      iar la camatari este 40% pe an, adica de 2000%

      Pai ce treaba au camatarii in discutia asta? era vb. despre diferentele intre dobanzile practicate de aceleasi banci in U.E. si cele precticate la noi.....

      maestre, unele dobanzi sunt la euro, altele la lei, unele sunt pentru Germania (chiar negative), altele sunt pentru Romania (2-3%)

      chiar nu te duce capul sa vezi ca sunt incomparabile? 

      nene,[...], ii prefer pe aia din bnr unui incompetent si prost informat, prost scolit si simtul propriei inadecvari ca tine

      vezi ca ai gresit postarea .....altcuiva trebuia sa-i adresezi raspunsul..."maestre"

      si...bi neinteles despre dobanzile la euro discutam......daca ne raportam la alte tari. 

      Cred că discutați pe baza unor cifre false.

       

      Vreți dobânzi mici? Luați CHF în Elveția. 

       

      Credit Suisse 15 Year Home Loan switzerland CHF 1.92% 

       

      Altfel, ne putem uita la creditul ipotecar al Deutsche Bank, în Germania. Rata variabila: 0.89%. 

       

      Condițiile sunt aici: avans minim 50% (pe site scrie că prin credit se finanțează maximum 50% din prețul de cumpărare, doar locuințe NOI), iar rata este fixă doar primii 5 ani din cei 30 ai contractului (din câte știam în Germania ai ceva probleme și penalități dacă plătești anticipat sub 10 ani). 

       

      Dacă excludem aceste condiții exagerate, dobânzile prin zona € la credite ipotecare sunt în gama 2-4% pentru ipoteci de peste 10 ani (sunt mai mici pentru ipoteci de 2-5 ani). 2% pentru 10 ani, 3% pentru 20 de ani, 3.5-4% pentru 30 de ani. 

      În România, există 4.6% pentru 30 de ani. Este foarte bine. Sau era (înainte de LDP). 

      Cum de ai uitat sa mentionezi leu la noi , euro in Germania, inflatie, costul vieti de zi cu zi, instabilitate gen Nokia,...

      4.6% este la euro, caută pe conso

    dle Vasilescu, ce credeti ca invata un copil ai carui parinti se chinuie sa isi achite luna de luna rata la banca, dar, in acelasi timp, vede opulenta manifestata de sefii bancilor, dispretul celor de la ghiseu, lipsa de etica a BNR-ului? reformarea sistemului ar trebui sa porneasca d ela varful lui, adica de la BNR. daca BNR s-ar reforma, nici dvs, nici Isarescu nu ati mai avea ce cauta acolo. nu mutati discutia intre banci, asigurari, functionari la ghiseu, ca sa nu se vada ce faceti voi acolo la BNR

    1. comisioanele bancomatelor reprezinta practici de camatarie. in Europa "civilizata" nu exista astfel de practici! acolo, niciun presedinte de partid nu ar avea tupeul nesimtit sa spuna ca nu se poate lua de BNR intr-un astfel de moment, cum a zis Dragnea dupa aprobarea ldp. rusine bancilor si rusine politicienilor care ii acopera!

      nu este prostacule, niciun dispret la ghiseu;

      esti prostac foarte prost, in toata Europa sunt comisioane la ATM

      Buna observatie.

      Cum in vest platesti un comision/cont si nu mai ai treaba cu comision la scoatere din Atm ?

      Mi se pare corect. 

      Aici banca comisioneaza daca alimentezi alt cont( 4 ron Bcr), daca primesti bani in cont de la altcineva (2,5 ron Raiffeisen).

      Comisioanele pot sa varieze, dar exista, unele comisioane nu existau inainte de criza. (Imi amintesc comision 50 ron Bcr daca inchideai cont mai repede de 1 an). 

      am mai observat un lucru: cineva care lucreaza in UE si-a pus euro pe un card si a incercat sa scoata bani de la un bancomat BCR. conversia era facut la 4.04 lei pentru un euro, la care se mai adauga si comision! cum nu este asta camatarie, cand cursul BNR este 4.47 lei pt un euro? nu se asteapta nimeni la cursul BNR la bancomat sau ghiseu, dar nici ca banca sa "ciupesca" in halul asta.

      am intrebat la ghiseul bancii ce inseamna ca mi-a fost externalizat creditul catre Olanda si doamna de acolo mi-a raspuns ca nu este treaba mea ce face banca, eu sa am grija sa imi platesc rata! ai dreptate, nu este doar dispret, ci necunoastere, prostie! i-am facut, evident, plangere doamnei si cei care mi-au raspuns s-au aratat jenati de atitudinea ei si au incercat sa o minimalizeze ca "e doar o functionara de la ghiseu...". recent, sucursala unde activa doamna respectiva s-a inchis, desi era intr-o locatie centrala.

      In UE nu poti scoate Euro ca ti se tot transforma in diferite monede.

      Daca schimbi 100 Euro la Bcr in lei, vrei sa ii transformi iar in Euro mai trebui sa adsugi 0,7% aceasta daca cursul nu se modifica. 

      Haha.

      Foarte bine ai facut. 

      Bancheri uita ca stau pe "sezatoare" adica pe oua daca sunt barbati pe bani nostri. 

      Clientul nostru stapanul nostru! Trebuie sa se aplice si "Bancilor arogante ..." vorba lui domnu Vasilescu. 

      Aici iti dau dreptate pana semnezi un contract te perie, iti zambesc, totul roz; dupa ce ai semnat contractul esti al lor, nu mai scapi de acel contract doar daca ...

    pai da, prietene vasilescu, cum ei nu sunt specialisti in comunicare nici eu nu sunt specialist in creditare. cum trecem prapastia asta?

    1. Buna observatie !!!!!!!!!!

    Romanii s-au trezit din somn si din prostie ,acest BNR a crezut ca mai poate mintii cetateanul roman si parlamentarul l-a crezut dobitoc si impertinent ,dar ne-am trezit si am vazut ca "pestele" de la cap( BNR) S-A IMPUTIT !!! S-a vazut fatis pozitia bnr-ului cand a iesit la rampa toata conducerea si au facut loby impotriva legii dare in plata a dl. Zamfir, iar Romanii au vazut !!!

    Am o intrebare pt aceste specimene care nu pot fi numite oameni din bnr, unde plm erau cand Emil Boc si al lui guvern in 2009 si-au asumat prin OUG modificarea codului de procedura civila si de atunci o banca te urmareste pana mori pt o datorie umflata si rostogolita de ei pana la moarte si pe tot ce ai pt INDESTULARE ,unde plm era bnr si sa iasa sa spuna ca nu este normal ca desi ai garantat prin ipotecar cu un imobil ,si atat, sa te urmareasca daca nu s-au indestulat prin vanzarea lui si pe alte bunuei sau venituri si sa te lase in strada cu familie cu tot pt ca nu ii intereseaza nimic pe acesti camatari legali ?????!??!!?!! 

    Asa ca oricat ar incerca tutankamon si isarescu sa incerce a o mai da la intors nu mai merge ca ne-am trezit !!!! 

    Si apropo ,eu ii spun lui fiimea in fiecare zi sa nu faca credit la banca ca ajunge in strada si nu e bine si la toti oamenii cu care am o discutie le prezint cazul meu in care camatarii au vandut tot ce aveam ,chiar daca nu era garantat ,pe nimic apropo ,si acum avem poprire pe salarii si uneori si pe alocatia fetei !!!!

    Niste nenorociti camatari aparati de BNR !!! 

    1. Inainte de 2009 nu te urmareau pana la indestulare ?

      Hmmm aceasta nu e discriminare ?

      La un an dupa caderea Lehman Brothers. Eram asigurati ca criza sta doar peste Ocean. 

      nu-l crede, n-a citit in viata lui codul civil

      Si daca e adevarat ?

      nu este adevarat

      DE CE ?

      Macar Cristi C. Incearca sa ma convinga cu citate, le verific si eu, dar asa sec hmmmm 

    populismul e la moda, drepturile de orice fel sunt la moda, obligatiile de orice fel nu intereseaza pe nimeni ... o vreme va mai continua asa, dar nu la infinit si evident cu consecinte

    1. Nu ma lasa asa in ceata !

      Ultima perioada a Lumi s-a schimvat putin, ce am observat eu Neica Nimeni, caderea Lehman Brothers, interzicerea falimentului bancar, tiparire de moneda fara acoperire Fed, Bce; stergerea datoriei Greciei, neexecutarea Greciei cu toate ca evdatoare vanduta 180% din pib; la ce te referi ? 

    Cand vorbeste serios acum sau cand a sustinut punctul de vedere al bancilor mai ceva ca Arb, de au fost numiti, cei fin Bnr, " avocatul bancilor"?

    Vorbeste doar sa dea bine in ochi  

    oamenilor ?

    El , cu Bnr, au spus mai in gluma mai in serios sa dea credite economiei reale, bancheri au refuzat, refuza si acum, prin neaplicarea ldp pentru pc. 

    Pai cum se fie cand ele nu respecta hotarari judecatoresti, ataca mediatic parlamentari si doresc sa puna pumnul in gura oricui are o alta opinie - asa cum spune lumea - camatari ! Mai mult angajeaza lingai precum Vasilescu sa spuna prostii pe langa lege, pe langa regului doar pentru ca asa ar fi bine pentru ele! Asta e.

    Nu inteleg de ce [...] nu isi face reclama aici. Apar peste tot si aici nu.

    (Au produse bune, livrare ok; mi-am cumparat o masa si scaune la gradina). 

    Astept de la Bursa sa ii contacteze, s-au cumva sa faca posibil reclama la aceasta firma aici.

    Nu lucrez la [...], nu am actiuni, colaborez de mult si bine cu ei. 

    1. Da, și le faci reclamă. Dacă vrei să știi, eMAG a devenit un brand pe care mulți necunoscători îl înghit pe nemestecate. Nu au automat cele mai mici prețuri. Dar, de 2-3 ori pe an, când există promoții de sărbători, atunci s-ar putea (nu obligatoriu) să găsești cele mai mici prețuri, dar doar la un subset din toate produsele care sunt "la ofertă".

       

      De ce spun "brand"? Pentru că ei au inventat cele 30 de zile de returnare a produselor. Ceea ce este bine pentru anumiți consumatori, dar este prost pentru ceilalți care plătesc prin prețuri mari paguba eMAG de a revinde resigilatele alterate cu reducere semnificativă. Nu mă plâng, am cumpărat și eu de la eMAG, am tolerat eroarea lor când au livrat alt produs decât cel comandat, dar cred că a fost de la eMAG doar una dintre ultimele 5-6 cumpărături semnificative ale mele. Și știu foarte bine despre ceea ce vorbesc pentru că nici astăzi oferta lor nu a fost egalată (nici de ei, dar nici de alții). Dar în alt caz am luat de la Altex printr-o ofertă pe care eMAG nu a egalat-o niciodată. Există și alți retaileri exclusiv online care merită scanați atunci când planifici o cumpărătură. eMAG poate fi interesant pentru showroom și platforma web cu comentarii.

      De acod cu tine.

      As completa putin ca a maturat aproape tot ce a fost imm pe it componente. 

      Iti descriu un caz cu Quelle, am cumparat aspirator de la ei 20 de luni a mers foarte bine, s-a stricat, am sunat, aveti factura, garantia, Dar cuzia originala ( in acea perioada nu luau fara cutie originala, o chichita) o am , na bine trimiteti-o pe Posta, am primit bani ca nu aveau produsul. 

      Cu e mag, Altex nu am avut treaba. 

      As vrea sa le vad si la acestia reclama aici, Media G.

      Mai Share-uiesti cate un articol frumos ( eu am facut cu articolul Borsec). 

      Eu am cazut in "brand", am ales fara sa verific in alta parte ca ...., doar dupa ce am platit sa vad daca am facut o " afacere " sau nu. Am facut, norocul prostului.:))

      M-ai făcut curios și am deschis pagina eMAG, am luat primul telefon din lista de "promoții".

       

      Apple iPhone 6, 16GB, diferă culori 

       

      eMAG: 2699 lei, Silver 

      rombiz: 2499 lei, Silver 

      123gsm: 2578 lei, Silver 

      fonexpert: 2489 lei, Silver 

      fonexpert: 2298 lei, Gri 

       

      Lista poate continua....

      Alegerea retailerilor independenți (mici) este în regulă doar atunci când produsul cumpărat este al unui producător care are centre de service în țară. Unor produse precum un hard-disk sau card de memorie nu li se face service în țară ci în câteva locații în Europa.

      Prin lege, retailerul de la care ai cumpărat se ocupă de post-garanție, asta poate însemna menținerea unor stocuri sau transportul la acele locații de service (chiar dacă ele nu sunt în România). Dacă el încetează să mai opereze (faliment) în perioada de 2, 5, 10 ani garanție, atunci ai probleme mari. Transportul în Europa la centrul de service al produsului va fi pe banii tăi. 

    LA MUNCA SAMBATARE !!!!!!! STAI SI CULEGI ZECIUIELI DE LA CREDULII PE CARE II ADEMENESTI IN BISERICA TA !!! ADUNI BANI DE LA CREDULII DE PE GRUPUL TAU CICA PENTRU ACTIVITATI SI PROMOVARE DAR NU FACI NIMIC CU EI, II BAGI PE SUB SUTANA TA DE POPA POKAIT!!! LA MUNCA NU LA FURAT LUMEA SAMBATAR POKAIT!!! E SAPTAMANA MARE VANZATORULE DE CREDINTA, AU MURIT OAMENI PENTRU CREDINTA NOASTRA, MARTIRI, BRANCOVEANU SI TU O SPURCI CAND TE ROGI SI TII SLUJBE SAMBATA SI AI FEMEI PREOTESE PE LANGA TINE. BA SPURCACIUNE, POCITANIE. LASA LUMEA IN PACE SAMBATARE SI DU-TE LA MUNCA !!!

    1. Sima, boala ta e galopanta.

      Haha

      Asata-i dus cu pluta rau! 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb