Atunci când dai startul unui nou business, printre primii paşi pe care îi faci în ceea ce priveşte promovarea este să îţi creezi pagini de social media. Mulţi dintre cei care au afaceri mici fac acest lucru înaintea înfiinţării unui site, a unui sediu fizic sau înaintea partenerierii cu un site de tip marketplace.
Sunt mulţi mici antreprenori care reuşesc să vândă şi să îşi dezvolte afacerile doar prin promovarea serviciilor sau produselor lor cu ajutorul platformelor de social media precum Facebook, TikTok sau Instagram. Cu toate acestea, atunci când ajungi la un anumit nivel şi ai drept obiectiv creşterea cifrei de afaceri, este indicat să apelezi la un specialist dintr-o agentie de social media marketing, care îţi va concepe o strategie de promovare potrivită pentru tine. Iată cum o agentie de Facebook Ads şi social media organic te poate sprijini în creşterea afacerii tale:
• Promovarea brandului şi creşterea vizibilităţii
Platformele de social media sunt o cale excelentă de promovare şi de consolidare a brandului într-un mod complex. Indiferent de platformele pe care le alegi, ele îţi dau libertatea de a construi conţinut autentic şi de a-l adapta trendurilor. Totuşi, pentru ca acesta să atragă şi să determine publicul să acţioneze, este necesar să stârnească emoţii precum amuzamentul, interesul, surpriza sau bucuria. Tot aici, este spaţiul ideal în care poţi împărtăşi într-un mod captivant povestea brandului tău, prin care să-ţi loializezi clienţii. Oamenii nu au drept scop principal să cumpere obiecte sau servicii, însă îi poţi determina să facă asta, dacă ajung să creadă în brandul tău. Un conţinut bazat doar pe mesaje de tipul "Cumpără acum!" nu va avea efectul scontat, ci va fi doar o pierdere de timp şi bani, dacă priveşti în perspectivă.
• Interacţiunea directă cu publicul
Reţele de socializare sunt cea mai bună cale de a interacţiona cu publicul tău şi de a-i cunoaşte interesele. De aceea, poartă şi acest nume. Ele te ajută să menţii o comunicare directă cu clienţii tăi şi să obţii feedback în timp real de la ei. Astfel, ai oportunitatea de a afla cum să-ţi îmbunătăţeşti serviciile sau produsele, astfel încât să atragi mai mulţi clienţi. Foloseşte-te de comentariile şi de mesajele private primite, răspunde întotdeauna la ele şi creează sondaje online, atunci când vrei să te consulţi cu publicul tău. De asemenea, grupurile de Facebook sau canalele de broadcast de pe Instagram sunt utile atunci când vrei să îţi fidelizezi publicul. Prin intermediul lor, poţi oferi conţinut exclusiv, îi poţi ţine la curent cu anumite evenimente sau oferte şi poţi organiza sesiuni de Q&A live.
• Implementarea de campanii paid pentru segmentarea audienţei
Platformele de social media îţi permit să implementezi campanii ţintite, prin setarea datelor demografice, a intereselor, a comportamentului online al utilizatorilor, dar şi după alte criterii relevante pentru afacerea ta. Tot prin aceste campanii îţi poţi seta obiectivele. Vrei conversii? Vrei vizite pe site? Vrei engagement? Le poţi avea, cu nişte rezultate estimative, chiar înainte de startul campaniei. Însă, pentru a obţine rezultatele dorite, este indicat să laşi un specialist cu experienţă pe campaniii de digital marketing să-şi facă treaba. Altfel, rişti să investeşti bani fără să ai o rentabilitate mare.
• Creşterea traficului pe site-ul businessului
Platformele de social media servesc drept canale eficiente pentru redirecţionarea traficului către site-ul businessului tău. Prin publicarea periodică a conţinutului care include linkuri către site-ul oficial şi sponsorizarea acestuia, îţi poţi creşte vizibilitatea online şi poţi să atragi potenţiali clienţi. De asemenea, utilizarea corectă a cuvintelor cheie şi a hashtag-urilor relevante poate spori vizibilitatea conţinutului, prin generarea de trafic organic şi construirea unei prezenţe online mai puternice.
Analizarea performanţei şi adaptarea strategiei
Indiferent dacă vorbim despre campanii plătite sau conţinut organic, cu instrumentele puse la dispoziţie de platformele de social media le poţi analiza performanţa, astfel încât tu să îţi adaptezi strategia în funcţie de rezultatele obţinute. Poţi vedea ratele de engagement, interacţiunea publicului cu pagina ta şi le poţi analiza în timp real. Astfel, îţi va fi mult mai uşor să îţi atingi obiectivele şi să atragi clienţi noi.
Prin urmare, dacă îţi doreşti să construieşti relaţii durabile cu publicul tău şi să îţi creşti afacerea, este necesar să fii prezent pe reţelele de socializare. Adaptează conţinutul la fiecare tip de platformă şi monitorizează constant rezultatele, astfel încât să îţi atingi obiectivele mai rapid.