Compania de asigurări de viaţă Aegon România, parte a grupului financiar internaţional Aegon, estimează o creştere a segmentului asigurărilor de viaţă tradiţionale, la nivelul pieţei locale, de circa 11% în prima jumătate din 2018, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Reprezentanţii Aegon România apreciază că tendinţa de majorare a acestui segment va continua şi în cel de-al doilea semestru din 2018, chiar dacă se produce într-un ritm lent. În semestrul întâi al anului, din totalul primelor brute subscrise, situat la 5,4 miliarde lei, numai 21% reprezintă prime brute aferente asigurărilor de viaţă (cifre care includ în calcul şi rezultatele sucursalelor).
Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România, a declarat: "Primul semestru al anului 2018 a înregistrat cel mai mare volum al primelor brute subscrise, comparativ cu aceeaşi perioadă din ultimii patru ani, chiar dacă creşterea accelerată a vânzării asigurărilor de viaţă din 2017 a încetinit. Cred, astfel, că interesul românilor în ceea ce priveşte asigurările de viaţă este mai ridicat, dar încă la un nivel scăzut comparativ cu situaţia din alte ţări din regiune. Statisticile din ultimii ani (2012- 2016) arată că în Ungaria se încheie în medie de două ori mai multe asigurări de viaţă decât în România, iar în Polonia, un număr de trei ori mai mare".
În ceea ce priveşte compania, Sînziana Maioreanu adaugă: "Suntem foarte mulţumiţi de rezultatul pe care l-am obţinut în primul semestru al anului 2018. În segmentul de produse de asigurare pentru siguranţa financiară pe termen lung am crescut cu 11,7%, creşterea confirmând aprecierea acestora de către public şi partenerii de distribuţie".
Potrivit reprezentanţilor Aegon România, este de dorit ca românii să înţeleagă avantajele încheierii unei asigurări de viaţă, pentru a putea beneficia de un viitor financiar cât mai liniştit. "Este important să facem cu toţii un efort în direcţia educaţiei financiare a românilor. Am observat că mulţi oameni din jurul nostru sunt reticenţi cu privire la asigurarea de viaţă pentru că, poate, încă nu înţeleg foarte bine ce înseamnă şi nu se simt confortabili să ceară lămuriri. O mai bună înţelegere a funcţionării asigurărilor de viaţă şi a beneficiilor va ajuta clientul în alegerea unei soluţii adecvate nevoilor şi posibilităţilor sale financiare. În acest scop, lucrăm constant atât la îmbunătăţirea prezentării produselor noastre, cât şi la simplificarea comunicării contractuale cu clienţii existenţi", a adăugat Sînziana Maioreanu.
Aegon România face parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viaţă, planuri de pensie şi soluţii pentru investiţii. Aegon are, la nivel mondial, o tradiţie de peste 170 de ani şi este prezent în peste 20 de ţări. În total, cei peste 28.000 de angajaţi ai companiei oferă servicii financiare pentru aproximativ 30 de milioane de clienţi din Europa, Asia şi America.
Aegon a intrat pe piaţa din România în 2007, prin divizia de pensii private, şi în 2008 prin compania de asigurări de viaţă. În prezent, Aegon România are peste 900.000 de clienţi şi 130 de angajaţi.